قدس انلاین : مدیر کل زندان های خراسان شمالی گفت:50 درصد از جرایم در زندان های استان مربوط به مواد مخدر،22 درصد مربوط به سرقت،14 درصد مجرایم علیه اشخاص و 14 درصد سایر جرایم است.<BR>

50 درصد از جرایم در زندان ها مربوط به مواد مخدر است

 به گزارش قدس انلاین از بجنورد ، بلوکی در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه 2 هزار و 670 نفر جمعیت کیفری در زندان های استان داریم،اظهار داشت:هزار و 607 در زندان بجنورد،733 نفر در زندان شیروان،309 نفر در زندان اسفراین و 21 نفر در کانون اصلاح و تربیت به سر می برند.
وی با اشاره به اینکه اقدامات تامینی ،تربیتی،بهداشتی،درمانی و غذایی از جمله اقدامات انجام شده در زندانها است،اظهار داشت:توجه به مسائل فرهنگی زمینه ساز اقدامات تامینی است در همین راستا در مجموعه زندانها مسائل فرهنگی با محوریت مسائل قرآنی و دینی انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد:حدود 33 عنوان فعالیت در مجموعه زندانهای استان جهت اصلاح آنها انجام می شود.
وی در ادامه گفت:همچنین در راستای مقابله با معضل بیکاری زندانیان تفاهم نامه هایی با اداره کل فنی و حرفه ای،جهاد کشاورزی و صنایع دستی برای آموزش مددجویان و توانمند سازی آنها منعقد کردیم.
بلوکی تصریح کرد:از هزار و 416 زندانی که مشغول به کار بودند به 109 نفر از آنها با همکاری بنیاد تعاون یک میلیارد و 309 میلیون ریال از محل درآمد خود زندانیان به آنها دستمزد پرداخت کردیم.
وی فعالیت انجمن حمایت از زندانیان،ستاد دیه استان و مرکز مراقبت پس از خروج از زندان را از جمله اقدامات حمایتی از مجموعه زندانها عنوان کرد و گفت:از بین 310 نفر مددجو تحت حمایت مرکز مراقبت پس از خروج از زندان نرخ بازگشت به زندان 2 درصد و زندانیان غیر تحت پوشش 19 درصد است.

 انتهای خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.