قدس آنلاین: مدیر امور برق مرکز شرکت توزیع برق اصفهان به وجود 130 هزار مشترک مصرفی در امور برق مرکز اشاره کرد و گفت: 50 درصد تأسیسات امور برق مرکز فرسوده و نگران کننده است.

فرسودگی50  درصدی تأسیسات امور برق مرکز اصفهان نگران کننده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محمدمهدی عسکری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مشترکان عادی و دیماندی 128 هزار و 843 مورد است، اظهار کرد: امور برق مرکز 40 هزار و 735 مشترک تجاری، 8 هزار و 611 مشترک خانگی، یک هزار و 21 مشترک صنعتی،6 هزار و 458 مشترک عمومی و 18 مشترک کشاورزی دارد.
وی با بیان اینکه امور برق مرکز شرکت توزیع اصفهان دارای بیشترین ادارات و نیز اماکن تاریخی و همچنین بافت فرسوده است، افزود: این امور دارای کنتورهای فرسوده بسیاری است که در ابتدا از مردم خواسته شده است داوطلبانه اقدام به تعویض کنتورهای فرسوده خود کنند.
مدیر امور برق مرکز شرکت توزیع برق اصفهان تصریح کرد: 50 درصد انشعابات برق امور مرکز غیر استاندارد و فرسوده و شامل پنج، 10 و 15 آمپر است که هر ساله 2 هزار کنتور فرسوده مشترکان بهینه‌سازی می‌شود.
وی با بیان اینکه برای تعویض کنتور مبلغ حدودی 200 هزار تومان به اضافه هزینه کنتور با ارائه تسهیلات داده می‌شود، ادامه داد: در این امور در راستای کاهش سرقت از تأسیسات برق و نیز تجهیزات داخل پست‌ها، اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز صورت گرفته است.
مدیر امور برق مرکز شرکت توزیع برق اصفهان، هزینه بازسازی هر کیلومتر از شبکه توزیع برق موجود در بافت فرسوده را 200 میلیون تومان برآورد کرد و ادامه داد: برای بازسازی 100 کیلومتر شبکه فرسوده توزیع برق مرکز اصفهان به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
عسکری به برنامه‌ریزی پنج ساله برای نوسازی شبکه فرسوده توزیع برق محدوده مرکز اصفهان اشاره کرد و اذعان داشت: چنانچه هزینه مورد نظر تأمین شود در طی پنج سال این پروژه به اتمام می‌رسد و این در حالی است که با استفاده از بودجه‌های جاری در بازه زمانی 10 ساله پروژه‌‌ی نوسازی شبکه فرسوده توزیع برق محدوده مرکز اصفهان انجام می‌شود.
وی به وجود بیش از 130 هزار مشترک مصرف برق در محدوده مرکز شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: مشترکان مصرف برق مرکز اصفهان اغلب مسکونی و تجاری هستند و بیشتر مراکز سیاسی، مساجد بزرگ، حوزه‌های علمیه، اماکن گردشگری و قدیمی و بازار سنتی اصفهان در این محدوده قرار دارد.
مدیر امور برق مرکز شرکت توزیع برق اصفهان افزود: عمر بسیاری از پایه‌های برق در محدوده مرکز توزیع برق اصفهان بیشتر از 45 سال است که برخی از این پایه‌ها به دنبال تأمین برق پروژه‌های شهری در منطقه 3 شهرداری اصفهان و به ویژه پروژه بزرگ میدان امام علی (ع) بازسازی و تعمیر شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه سرقت از تأسیسات برق در امور مرکز نسبت به سایر امور کم است، افزود: در این امور سه مرتبه سرقت از سیم روبروی بانک صادرات در خیابان طالقانی و نیز خیابان شمش‌آبادی اصفهان رخ داده است و نیز یک مورد هم در پروژه متروی اصفهان سرقت انرژی برق داشتیم که مراتب گزارش و اخطار داده شد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.