قدس آنلاین :مدیر پروژه طرح طاها از اتمام نصب خشتهای مطلای نمای بیرونی ایوان باب المراد در حرم مطهر امامین جوادین خبر داد.<BR>

پایان نصب خشتهای مطلای نمای بیرونی ایوان باب المراد در کاظمین

به گزارش قدس آنلاین ، محمد کریمی با اعلام این مطلب اظهار داشت: استادکاران ایرانی از سال گذشته عملیات ساخت و نصب خشتها را در کارگاه کاظمین آغاز کردند و همزمان با شهادت امام موسی کاظم(ع) نصب بخش نمای بیرونی ایوان مذکور به اتمام رسید.

وی افزود: خشتهای ایوان پس از تولید بدست استاد ناصر ابریشم کش و آبکاری با طلا از سوی دکتر حسینی توسط استاد شیخ علی الماسی نصب می شوند.

مهندس کریمی با اشاره به خصوصیات این ایوان گفت: ایوان باب المراد با 10 متر ارتفاع و 8 متر دهنه ورودی دارای 3 کتیبه عهد ناصری به همراه یک گره طاقی و 4 قوسی در سر درب ورودی است که مجموعاً 6000 خشت را شامل می شود. و تک به تک این خشتها به صورت جداگانه ساخته می شود.

وی درباره ی سایر دست اندرکاران این طرح یادآور شد: عوامل اجرایی این طرح از استانهای تهران، اصفهان، تبریز و مرکزی هستند و ناظر اجرایی نیز مهندس احمد جاسمی است.

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات ،تامین هزینه مرمت این ایوان را مردم دوستدار اهل بیت استان خراسان رضوی متقبل شده اند و بر اساس برآوردهای صورت گرفته نمای درونی این طرح تا پایان مهرماه سال جاری به پایان می رسد. طرح طاها شامل مطلاکاری ایوانهای باب المراد، باب القبله و باب القریش و 4 گلدسته حرم مطهر امامین جوادین در کاظمین است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.