قدس آنلاین – داود آتش افروز : مهدی فقیه بیان می کند که مفهوم قصه و فیلمنامه است که قدرت و انرژی خوبی به من برای بازی می دهد و بعد پیام و اثر فیلم در بین مخاطب.

خشت اول یک فیلم را قصه و متن بنا می کند

- آقای فقیه چه می کنید؟
من بیشتر کارم را متمرکز کردم به بررسی و تخقیق بروی مفاهیم 14 معصوم (ع) و بزرگان دینی .کاری هم بازی داشتم بنام " خاتم شیراز" به کارگردانی ایمان افشاریان در شیراز. برنامه دیگری هم که در برج میلا برگزار شد به نام " هزار آینه " که در خصوص حضرت فاطمه زهرا (س) بود.من بیشتر تاتر کار می کنم و از صحنه تاتر به سینما آمدم و دوست دارم که کار سینما و تلویزیون سرو سامان بگیرد و در کارهایی بازی کنم که مردم عزیز دوست دارند ببینند.بهرحال مردم باعث رونق کار ما هستند.
-در خصوص فیلم " خاتم شیراز " کمی بفرمائید؟
خوب یکی از کارها و هنرهای اصیل و معروف شیراز هنر خاتم کاری است که نه تنها در ایران که در جهان علاقمندان خودش را داردو کبازی در این کار را دوست داشتم چون یک اثر بومی بود.
-چه چیز یک کار به شما انرزی مثبت می دهد؟
من همیشه با انرژی سر کارم حاضر می شوم.هنگامی که فضای کار چه طنز باشد چه دفاع مقدسی یا اجتماعی ابتدا مفهوم قصه و فیلمنامه است که قدرت و انرژی خوبی به من برای بازی می دهد و بعد پیام و اثر فیلم در بین مخاطب .به هر قیمتی نمی توان فیلم خوب ساخت .فیلم خوب باید از پارامترهای خوبی هم برخوردار باشد مثل قصه /کارگردانی خوب و حرفه ای و عوامل عالی .گران کار کردن دلیل خوب کار کردن نیست .حرف و مفهوم قصه است که باعث رتبه بندی یک اثر هنری می شود. مثلا چارای چاپلین با کار طنز و کمیک سعی در بیان مفاهیم اخلاقی و انسانی داشت که موفق هم بود.
-از بهترین کارهایی که در این سال ها کار کردید بگوئید؟
من همه کارهایم را دوست دارم چون اونا مثل بچه های من می متنند مثل " حور در آتش "-"ملک سلیمان " – " لیلی با من است " – " ستارگان خاک " و ...

-شرایط امروز سینما و تلویزیون را چگونه می بینید؟
البته این را باید از متولیان این حوزه سئوال کرد ولی به نظر من خشت اول یک فیلم را قصه و متن بنا می کند.باید برای نوشتن یک فیلمنامه به مفاهیم اخلاقی اعتقاد و انسانی توجه بیشتری شود .چون این مسائل مورد توجه مخاطب است و حتما چنین فیلم هایی مخاطب خوبی را جذب می کند.
- از مدیرا ن جدید حوزه فرهنگ و هنر چه انتظاری دارید؟
باید به هنرمندان اعتماد داشته باشند و نگاه خوبتری به این قشر بکنند.اعتماد در کارما پیامدهای مثبتی به همراه دارد.
- آقای فقیه چه حرفی برای جوانانی که دوست دارند در سینما وتلویزیون کار کنند دارید؟
سئوال خوبی را پرسیدید.همین طوری بدون هیچ پیش زمینه ای نمی شود وارد گود هنر شد.علاقمندان به این حوزه باید تحصیلات دانشگاهی داشته باشند و کنار درس و آموزش کار هنری را هم تجربه کنند.با پول نمی توان هنر را خرید هنر نیاز به تلاش وتقیق دارد .بازیگری مثل یک درخت است که نیاز به مراقبت و آبیاری دارد تا به رشد و تکلمل برسد.و مطالعه در همه زمینه های هنری مثل ادبیات / شعر می تواند به رسیدن به مفهوم اصیل هنری کمک
کند.
- و به عنوان کلام آخر؟
من طرفدار کارهای خوب و غنی و علی در زمینه هنر هستم .با آثار خوب می توان به بالا بردن فرهنگ جامعه کمک بسزایی کرد.و آرزوی موفقیت برای همه مردم عزیزم دارم.


 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.