قدس آنلاین:سازمان فناوری اطلاعات ایران و کمیسیون ملی یونسکو در ایران، همکاری های خود را به منظور تنظیم چارچوب همکاریهای مشترک در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارتقائ جایگاه کشورمان در مجامع بین المللی گسترش می دهند.

همکاری با کمیسیون ملی یونسکو در جهت ارتقای جایگاه بین المللی ایران


به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس علی حکیم جوادی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: حرکت در راستای تحقق اهداف فناوری اطلاعات ایران در برنامه پنجم توسعه کشور و در جهت ارتقای جایگاه و موقعیت کشور در این حوزه و پیگیری مصوبات اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی و سایر مصوبات مجامع بین المللی از جمله اهداف گسترش همکاری ها با کمیسیون ملی یونسکو در ایران محسوب می شود.

وی با بیان این مطلب که تفاهم نامه همکاری در این خصوص به امضای دو طرف رسیده است، افزود: بر اساس این تفاهم نامه، کمیسیون ملی یونسکو در ایران و سازمان فناوری اطلاعات ایران،همکاریهای لازم را در جهت تدوین شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش در راستای برنامه های کلان کشور و فعالیتهای یونسکو در این حوزه را عملیاتی خواهند کرد.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: همچنین، کمیسیون ملی یونسکو در ایران حمایت و همکاریهای لازم را برای گسترش فعالیت های بین المللی در بخش فناوری اطلاعات و انتقال موثر پیشرفت های کشور در حوزه بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات به یونسکو را اجرایی می کند.

وی خاطر نشان کرد: همکاریهای لازم در جهت تدوین شاخص های سواد اطلاعاتی در راستای برنامه های کلان کشور و فعالیتهای یونسکو و تدوین گزارشات ملی از جمله گزارش ملی شاخص های به کارگیری فناوری اطلاعات در آموزش ،گزارش پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در پیگیری مصوبات WSIS و سایر گزارشات مورد نیاز کشور از دیگر محور های این تفاهم نامه محسوب می شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این مطلب که توسعه هدفمند و هوشمندانه تعاملات با کشورها، نهادها و مجامع بین المللی در حوزه فناوری اطلاعات بر پایه منافع و مصالح ملی از جمله راهبردهای 14 گانه تعریف شده برای توسعه فناوری اطلاعات در کشور است گفت: بر همین اساس و به منظور شناسایی مجامع بین المللی و حضور پرنگ در تصمیم سازی های این حوزه، برنامه های گسترده ای در سازمان فناوری اطلاعات ایران تدوین شده است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.