۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 55123

قدس انلاین-خورسندی:علایم تومور مغزی بسیار گوناگون است و بسته به محل و اندازه ی تومور تغییر می کند.

علایم تومور مغزی

به گزارش قدس آنلاین، مغز وستون فقرات به بدن دستور می دهند تا صحبت کند، احساس کند، حرکت کند به یاد بیاورد مزه کند وحتی نفس بکشد .اگر تومور در این نواحی به وجود اید همه ی علایم را در بر خواهد داشت بدون اینکه مهم باشد این تومور سرطان است یا خیر .
بیش از 120 نوع تومور در مغز می تواند به وجود اید . مسئله ی مهم در مورد تومور محل ان اندازه وسایز ان و سرعت رشد ان می باشد . در حالت معمول علایم با رشد توموردر هر لحظه بد تر می شود .
علایم تومور مغزی :
1-سردرد:
معمولترین ومتداول ترین علامت تومور مغزی سر درد است .البته سردرد ویا حتی دیگر علایم ممکن است در اثر بیماری های مختلف دیگری باشد .
هرچند که سردرد بیماری است که می تواند علت های زیادی داشته باشد اما کسانی که تومور داشته اند می گویند که تا به ان وقت همچنین سردردی نداشته بوده اند. سردرد غالبا در اثر فشار تومور به بافت اطراف خود ایجاد می شود.
2تشنج:

تشنج از دیگر عوامل تومور مغزی است که نشان دهنده بد عمل کردن سیستم الکتریکی مغز است. در اثر ابتلا به تشنج فرد ممکن است به بیماری های زیر مبتلا شود :
از دست دادن هوشیاری
ازدست دادن توانایی حرف زدن
تکان خوردن بخشی از بدن به صورت غیر عمدی
3-گاهی اوقات محل وجود علامت می تواند به یافتن محل تومور کمک کند . محققان می گویند قسمت راست مغز قسمت چپ بدن وقسمت چپ مغز قسمت راست بدن را کنترل می کند پس در صورتی که سمت راست بدن ضعیف شده باشد تومور در سمت چپ مغز است .
دیگر علایم :
مشکل شنوایی
مشکل بینایی
فلج شدن
فراموشی
از دیگر عوامل تومور مغزی است .

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.