قدس آنلاین: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مهم ‌ترین دانشگاه اسلام‌ شناسی جهان به ویژه در حوزه شیعه‌ شناسی در اسرائیل قرار دارد، حتی می‌ توان گفت در برخی مباحث، آشنایی آنها با اسلام و تشیع بیشتر از ماست.

مهم ترین دانشگاه اسلام شناسی جهان در اسراییل قرار دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، حجت‌‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری روز پنجشنبه در نخستین همایش پدافند غیرعامل از منظر دین با بیان اینکه استکبار جهانی و دشمنان پاکی و فضیلت همواره از یک حربه و شیوه برای مقابله با خط توحید استفاده نمی‌کنند، تصریح کرد: مطالعات بسیاری در این زمینه داشته و جبهه مقابل خود یعنی تقوا و فضیلت را به خوبی بررسی کرده و حتی از طریق احداث دانشگاه‌هایی در این خصوص و بهره گرفتن از دانشمندان خود، برنامه‌ ریزی‌های جدیدی برای مقابله دارند.
حجت الاسلام والمسملین اسکندری با بیان اینکه مهم ‌ترین دانشگاه اسلام‌ شناسی جهان به ویژه در حوزه شیعه‌ شناسی در اسرائیل قرار دارد، ابراز داشت: حتی می‌ توان گفت در برخی مباحث، آشنایی آنها با اسلام و تشیع بیشتر از ماست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم همچنین خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی به عنوان یکی از حربه‌های دشمنان در سال‌های گذشته با فداکاری ملت ایران به عنوان برگ زرینی در رهبری مدیریت روحانیت شیعه به ثبت رسید.
وی مدیریت و مرجعیت عالی امام خمینی (ره) در زمان جنگ را مورد تاکید قرار داد و گفت: جهانیان این حقیقت را به خوبی احساس کردند و زمانی که ظرفیت عظیم برگرفته از قیام عاشورا و مکتب امام حسین (ع) را در میان ملت مسلمان ایران مشاهده کردند، دریافتند که از نظر فیزیکی نمی‌توان با جمهوری اسلامی مقابله کرد.
حجت الاسلام والمسلمین اسکندری افزود: مطالعاتی که دشمنان انجام دادند، نشان داد که راه شکست مسلمانان، تهاجم فرهنگی و حذف فرهنگ عاشورایی از میان ملت ایران است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تهاجم فرهنگی را جبهه جنگی جدیدی علیه ایران دانست و خاطرنشان کرد: به دنبال این قضیه، مقام معظم رهبری هشدارهای جدی خود را آغاز و سازمان پدافند غیرعامل را با تأکیدات فراوان بنیان نهادند.
وی با بیان اینکه از زمان هشدار مقام معظم رهبری در خصوص ناتوی فرهنگی تاکنون، برخی این جنگ فرهنگی را باور نکرده‌اند، اظهار داشت: اگر همان ‌طور که در زمان جنگ فیزیکی، همه آنها حضور داشتند، اکنون نیز مشارکت می‌ کردند اما هنوز در این ناباوری به سر می‌برند و این امر یکی از مشکلات جدی ماست.
حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه هر اقدامی که سلاحی در آن به کار برده نشود و برخورد فیزیکی نداشته باشد مشمول پدافند غیرعامل می‌ شود، گفت: فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جزو اقدامات پدافند غیرعامل هستند که هدف از آن، ایجاد مصونیت ملی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است.
وی با تاکید بر اینکه تأثیرات انقلاب اسلامی در منطقه ظاهر شده است، تصریح کرد: این تاثیرات زمینه را برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) فراهم خواهد ساخت و به دلیل اینکه بهای ارزانی برای آن پرداخت نشده به ارزانی نیز دست نمی ‌رود، بنابراین دشمنان باید بدانند که نمی‌ توانند با تبلیغات و جبهه‌های مختلف علیه انقلاب، به آرزوی خود دست یابند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در پایان تاکید کرد: ملت ایران در طول 33 سال گذشته نشان داده است که آمادگی سپردن پرچم اسلام به دست صاحب‌الزمان (عج) را دارد.
انتهای پیام/
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلام IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
    0 0
    منظور بدي ندارم .من سالها خيلي از اهل تسنن را بي غيرت مي دانستم.چون عاشورا وکربلا ندارند ولي بهار عربي خلافش را برام ثابت کرد.