قدس آنلاین: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: با کمک اهل نظر و اندیشه در حوزه علمیه قم این شهر به عنوان بستری مناسب برای الهام‌بخشی به برنامه‌های پدافند غیرعامل مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

ظرفیت ‌های دینی قم در پدافند غیرعامل مورد استفاده قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌ انصاری روز پنجشنبه در نخستین همایش پدافند غیرعامل از منظر دین با اشاره به اینکه منطق قرآنی پیامبر (ص) بر سلاح ایشان مقدم بود، تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) هرچند در جای خود از نیروی جهاد بهره می ‌برد اما استفاده از کلام وحی را در اولویت قرار می داد و همین امر سبب گسترش اسلام در جزیرة‌العرب و سراسر جهان شد.
وی با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) بر دو شعار محوری توحید و مکارم اخلاقی تکیه داشت، خاطرنشان کرد: امروز اگر اخلاق به عنوان مبنای جامعه قرار گیرد، پدافند غیرعامل نیز به طور طبیعی شکل گرفته و امنیت، آرامش، انضباط اجتماعی و همبستگی میان مردم به وجود می‌ آید.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ادامه داد: اگر امروز مباحث اخلاقی در اموری مانند معماری حاکم شوند، به یقین صاحب بناهای مستحکم شده و بسیاری از تهدیدات نیز ناکارآمد می‌شوند.
حجت الاسلام والمسلمین عرب ‌انصاری مزین شدن به اخلاق در همه زمینه‌ ها را موجب یاری انسان و تأثیر مستقیم بر فعالیت‌ها دانست و عنوان کرد: دولت دو اقدام اساسی داشت که این دو فعالیت در مسیر پدافند غیرعامل نقش موثری خواهند داشت، نخستین اقدام دولت در این زمینه اجرای طرح تحول اقتصادی بود که ملت ایران با اجرای این طرح توانست ضربه سنگینی به دشمن وارد کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به سهمیه ‌بندی سوخت در کشور گفت: دشمنان نقشه‌های بسیاری در این خصوص یعنی از کار انداختن ناوگان حمل و نقل کشور را در سر می‌ پروراندند اما اجرای این طرح موجب خنثی شدن طرح‌ های آنها شد.
وی ابراز امیدواری کرد: با کمک اهل نظر و اندیشه در حوزه علمیه قم و نیز استفاده از مراکز مختلف علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در این شهر، قم به عنوان یک بستر مناسب برای الهام ‌بخشی به برنامه‌ های پدافند غیرعامل مورد استفاده قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین عرب ‌انصاری تاکید کرد: خوش‌ فکری اندیشمندان حوزوی موجب یاری مسئولان در زمینه دفاع غیرعامل خواهد شد.
انتهای پیام/
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.