قدس آنلاین: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: کتاب‌هایی از نویسندگان آمریکایی با تیراژ وسیع و ترجمه‌های گوناگون در میان جوانان ایرانی توزیع شده است، مسئولان باید توضیح دهند که چه اقداماتی برای مقابله با این تهدیدات انجام داده‌اند.

کتاب هایی از نویسندگان امریکایی در بین جوانان ایرانی توزیع شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، حجت‌الاسلام محمدجواد فاضل لنکرانی روز پنجشنبه در نخستین همایش پدافند غیرعامل از منظر دین با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل دارای ابعاد مختلفی چون مباحث اقتصادی، نظامی و سیاسی است، خاطرنشان کرد: از جمله ابعاد مهم پدافند غیرعامل، بررسی زوایایی مختلف آن در امور دینی است زیرا اسلام، آیینی کامل بوده و در خصوص همه ضرورت‌های حکومتی و اجتماعی دارای دستورالعمل است.
استاد حوزه علمیه قم بررسی پدافند غیرعامل را نیازمند پژوهش و تحقیق دانست و تصریح کرد: یکی از اهداف این بحث، شناخت مسئولیت‌هاست زیرا تداخل در وظایف با عنوان پدافند غیرعامل منافات دارد.
وی ادامه داد: تفکیک قوا نیز برای جلوگیری از آسیب رسیدن به نظام صورت گرفته و نمادی از پدافند غیرعامل تلقی می‌شود و همین اصل باید در همه ابعاد جاری و ساری شود.
حجت لاسلام والمسلمین فاضل لنکرانی با اشاره به برخی جار و جنجال‌ها که موجب شکوه رهبری می ‌شود، تاکید کرد: رعایت این ضابطه که هر کس تنها در حوزه مسئولیت خویش دخالت کند موجب حل بسیاری از مشکلات می ‌شود.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: هر کس باید به حفاظت از اموال خویش مبادرت ورزد اما در شرایط کنونی بانک‌ های جهانی برنامه‌ ریزی‌هایی به منظور در اختیار گرفتن مسائل حیاتی کشورها را دارند.
این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه بانک جهانی به بهانه بررسی نوسانات بازار، نبض اقتصادی کشورها را در دست می‌گیرد، تصریح کرد: سازمان‌هایی که به منظور حفظ منافع ملل تشکیل شده‌اند امروز در نقطه مقابل این هدف هستند و ضروری است که چاره‌ای برای این مشکل اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه بیانیه حقوق بشر الفاظ بسیار فریبنده‌ای دارد که در ظاهر به کرامت و آزادی انسانی توجه دارند، اظهار داشت: باید دلیل اصلی پیدایش آن مورد بررسی قرار گیرد و نتایجی که پس از تحقیقات به دست آمده نشان‌دهنده استحاله مباحث مربوط به ادیان توسط این بیانیه است.
حجت لاسلام والمسلمین فاضل لنکرانی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی، اسلام و مذهب اهل بیت(ع) را نجات داد، گفت: جمهوری اسلامی به فریاد تمام ادیان آسمانی رسید و در صورتی که انقلاب به پیروزی نمی‌ رسید، مستکبران به اهداف خود دست می‌ یافتند.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تاکید کرد: مشکل اصلی استکبار جهانی، نظام جمهوری اسلامی است که با عنایات خداوند و به برکت تلاش‌های امام راحل(ره) و خون شهدا حاصل شده است.
وی با تاکید بر ضرورت حرکت مسئولان به سمت منویات رهبری گفت: مطرح کردن بحث اسلام آمریکایی توسط امام خمینی(ره) در آغاز مورد شک و تردید برخی واقع شد اما اکنون مشاهده می‌شود که آمریکا به دنبال گسترش اسلامی است که تهی از حدود الهی است که پیروان در مقابل ظلم سکوت کنند و نمونه آن در عربستان و برخی کشورها دیده می ‌شود.
حجت لاسلام والمسلمین فاضل لنکرانی افزود: ظهور عرفان‌ های دروغین در ایران و سایر کشورها به منظور جایگزین کردن ادیان آسمانی صورت می‌ گیرد و در نهایت دشمنان به دنبال تجمیع شعبات گوناگون آن هستند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه کتاب‌هایی از نویسندگان آمریکایی با تیراژ وسیع و ترجمه‌های گوناگون در میان جوانان ایرانی توزیع شده است، اظهار داشت: در اینجا بحث پدافند غیرعامل اهمیت می‌یابد زیرا مهم‌ ترین بخش این نوع دفاع، جلوگیری از نفوذ فکری دشمنان است و مسئولان باید توضیح دهند که چه اقداماتی برای مقابله با این تهدیدات انجام داده‌اند.
انتهای پیام/
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.