سامان دادن به معارضه داخلی، تلاش برای از هم گسیحتگی معیشتی مردم، نابسامانی فرهنگی و تزلزل در اعتقادات و باورهای مردم، خراب کردن حیثیت نظام در اذهان جهانی و مسائل امنیتی جبهه‌هایی است که غرب در آن فعالیت می‌کند. <BR>

نظام با هرگونه مساله مخل امنیت‌ملی برخورد می‌کند

 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایلنا، دبیر ستاد حقوق بشر گفت: نظام ما عزم خود را جزم کرده تا نهادهای اطلاعاتی با هر گونه سرنخی که در زمینه اخلال علیه امنیت ملی به دست می‌آورند مقابله کند و دستگاه قضایی با کسانی که علیه امنیت ملی کار می‌کنند برخورد شدید دارد و اجازه نمی‌دهد فعالیتی مخل امنیت ملی در کشور صورت گیرد.

محمد جوادلاریجانی در چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر با عنوان «حقوق بشر وامنیت ملی» با اشاره به اینکه مساله حقوق بشر در داخل وخارج در زمان قبل از انقلاب دارای اندیشه‌های گوناگونی بوده است، گفت: در داخل کسانی معتقد بر این بودند که اسلام قدیمی شده و توانایی اداره یک زندگی مدنی را نداردو برخی دیگر بر این تفکر بودند که اسلام خوب است و زمانه فضای مناسبی را برای اقامه آن ایجاد نکرده و باید بگذاریم تا صاحبش ظهور کند و اسلام ناب بیاورد.

وی افزود: برخی بر این عقیده بودند که‌اسلام خوب است، اما کسانی که در حکومت هستند اجازه نمی‌دهند، اسلام به خوبی اجرا شود و در اینجا بود که امام اصل انقلاب اسلامی را مطرح کرد. اسلام دینی برای همه حوزه‌های بشری است و کسانی که اسلام را قبول ندارند، نیز باید بر این عقیده باشند که اسلام دین خصوصی نیست.

مشاور قوه قضاییه تصریح کرد: حوادث جهان اسلام به دو جهت اهمیت زیادی دارد، اول اینکه منطق و بنای اسلام در جهان اسلام مشتری پیدا کرده است که به دلیل تجربه ما در انقلاب اسلامی است، اما تحقق این امر، ساده نیست و نیاز به آمادگی دارد.

وی در تشریح دومین مساله افزود: کمبودهای تاریخی نیز در جهان اسلام وجود دارد و با توجه به این مساله مسیر ملت‌های مسلمان مسیر ساده و راحتی نیست که هر ملتی بتواند قیام کند و نظام اسلامی بسازد.

لاریجانی بیان داشت: مهم این است اسلام را بفهمیم و بدانیم نقش اهل بیت چه بوده است و بخشی از کاستی‌های نظری است.

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم علمای اسلام در ایران چه کرده‌اند، بیان داشت: به طور مثال مردم یمن به خیابان آمدند و شهید دادند، اما رهبری این مسیر در دست عالمان نبود و روسای پول و قدرت به قیام مردم ضربه زدند در حالی که در ایران عالمان در خط پیش رو ایستادند.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: غرب امروز مصمم‌تر و مجهز‌تر از قبل برای مقابله با ایران آمده است و فهمیده که چه نیروی بزرگی در مقابل وی در منطقه حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه 5 جبهه بسیار فعال علیه نظام ما توسط غرب و صهیونیست وجود دارد، گفت: سامان دادن به معارضه داخلی، تلاش برای از هم گسیحتگی معیشتی مردم، نابسامانی فرهنگی و تزلزل در اعتقادات و باورهای مردم، خراب کردن حیثیت نظام در اذهان جهانی و مسائل امنیتی جبهه‌هایی است که غرب در آن در لایه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

وی افزود: امروز استفاده از اهرم تروریست تبدیل به یک وسیله شده است وغرب و صهیونیسم از آن استفاده می‌کند، تا به تعرض نظامی برسند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: نظام ما عزم خود را جزم کرده تا نهادهای اطلاعاتی با هر گونه سرنخی که در زمینه اخلال علیه امنیت ملی به دست می‌آورند مقابله کند و دستگاه قضایی با کسانی که علیه امنیت ملی کار می‌کنند برخورد شدید دارد و اجازه نمی‌دهد فعالیتی مخل امنیت ملی در کشور صورت گیرد.

وی در پایان گفت: مهم این است که در صدور احکام دقت کنیم و قاطع و سریع متن حکم را در نظر بگیریم تا جلوی سوء استفاده در اجرای حکم و زمان اجرای آن گرفته شود.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.