فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی از دستگیری متهمی خبرداد که مردی را به علت ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش با شلیک گلوله به قتل رسانده بود.

اعلام جزئیات دستگیری مردی که رقیب‌عشق‌اش را به گلوله بست

 به گزارش قدس انلاین، سردار بهمن امیری‌مقدم در این باره گفت: مقارن ظهر 13 تیرماه سالجاری، دو سرنشین مسلح موتورسیکلت با حضور در خیابان راهنمایی مشهد، یکی از ساکنان این خیابان که پیرمردی 70 ساله بود را با استفاده از سلاح گرم مورد هدف قرار داده و از محل حادثه متواری شدند که فرد مضروب پس از انتقال به بیمارستان، جان سپرد.

امیری‌مقدم با بیان اینکه پس از این حادثه، گروهی از کارآگاهان اداره آگاهی مشهد مامور بررسی پرونده و دستگیری متهمان شدند، خاطرنشان کرد: ماموران در اولین مرحله و با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، به 10 نفر مظنون شده و آنان را زیر نظر گرفتند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهارکرد: همزمان با این سرقت، پرونده‌ای در بجنورد تشکیل شده و کارآگاهان اداره آگاهی این شهر هم مشغول پیگیری موضوع سرقت شده‌اند که در هر دو پرونده، متهمان با تبحر خاص، کار خود را انجام داده و تقریبا هیچ سرنخی از خود به جای نگذاشته‌ و همین موضوع، کار ماموران را سخت کرده بود.

امیری‌مقدم ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که در تاریخ 19 اردیبهشت ماه، یک عدد بمب دست‌ساز در اتومبییل پدر عروس مقتول جاسازی شده بود تا با منفجرکردن ماشین، او را به قتل برسانند که با اطلاع وی و حضور به موقع ماموران، بمب خنثی شد و به فردی آسیبی نرسید و پرونده بمب‌گذاری با توجه به تفکیک وظایف در ناجا، به پلیس اطلاعات و امنیت ارجاع داده شد و ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند.

وی افزود: با بررسی این چند پرونده مشخص شد که ارتباطی بین آنان وجود دارد بنابراین یک کمیته مشترک تشکیل و موضوع در این کمیته پیگیری شد و در اولین گام، ماموران پیش‌بینی کردند که به احتمال زیاد یکی از افراد این خانواده (پسر مقتول) که مورد تهدید قرار گرفته بود، به زودی توسط این فرد مورد سوء قصد قرار خواهد گرفت و به سرعت فرد را به اداره آگاهی دعوت کردند و طی چند ساعت، آموزش‌های لازم برای حفاظت از جانش را به وی آموختند و این فرد نیز فردای آن روز مورد سوء قصد قرار گرفت و با اتکا به آموزش‌های داده شده، از مرگ حتمی نجات یافت.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های بیشتر، ماموران تقریبا مطمئن ‌شدند که این اتفاقات با همسردوم مقتول که زنی 35 ساله مرتبط است، در نتیجه فعالیت‌های خود را بر روی وی متمرکز ‌کردند و طی صحبت‌های که با وی انجام دادند و اطلاعاتی که از مسیرهای مختلف حاصل شده بود، موفق به شناسایی و دستگیری چند فرد سابقه‌دار شدند که سابقه محکومیت به علت وقوع جرایم مشابه با این پرونده را داشته است و سرانجام عامل اصلی را شناسایی و در یک عملیات ویژه دستگیر ‌کردند.

به گزارش ایسنا، امیری‌مقدم با بیان اینکه فرد دستگیرشده مردی 45 ساله، متاهل، بیکار و دارای سابقه زندان است، گفت: متهم، پیشتر به علت انجام سرقت مسلحانه در سال 84، به چهار سال حبس و چهار سال تبعید به یکی از شهرستان‌های استان محکوم شده بود.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی ادامه داد: پس از دستگیری متهم و در پی بازجویی ماموران اداره آگاهی، این فرد لب به اعتراف گشوده و همه موارد مرتبط با این خانواده از قبیل قتل، مزاحمت‌های تلفنی، بمب‌گذاری، تهدید و سلب آسایش را بر عهده ‌گرفته است و انگیزه خود را، انتقام از مقتول به علت ازدواج با دختری که با وی در ارتباط بوده که همسر دوم وی بوده است، عنوان ‌کرده است.

به گفته امیری‌مقدم، متهم پس از آزادی از زندان متوجه شده که دختر مورد علاقه‌اش با پیرمردی 70 ساله ازدواج کرده و در خانه این فرد مورد اذیت و آزار قرار ‌گرفته‌است، بنابراین متهم در همان زمان تصمیم به قتل شوهر و تمام خانواده وی می‌گیرید و نقشه‌ای را طراحی کرده و به اجرا می‌آورد.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده از خانه این فرد، سه قبضه اسلحه جنگی، 53 عدد تیر جنگی، دو قبضه کلت کمری گازی، آلات و ادوات ساخت بمب، مواد انفجاری متعدد، ریموت انفجار، باروت، دستبند فلزی و پلاستیکی، شوکر، دو عدد بی‌سیم، چند فقره شناسنامه جعلی و شش گالن انواع مشروبات الکلی، کشف و در اختیار مقامات قضایی قرار داده شد.

امیری‌مقدم ادامه داد: همزمان با دستگیری این فرد، دو مرد و یک زن نیز به اتهام همدستی با وی شناسایی و دستگیر شدند که پرونده این افراد در حال تکمیل و ارجاع به مقامات قضایی است.

 فرمانده انتظامی خراسان رضوی به مردم توصیه کرد: مدارک هویتی و اطلاعات خانوادگی خود را در منازل و جای امنی نگه دارند و در صورت برخورد با موارد مشکوک نظیر خانه‌های مجردی اطراف شهر که محل رفت و آمد افراد خلافکار است، مراتب را از طریق تماس با سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند و مطمئن باشند که این گزارش‌ها مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت زیرا سرنخ اصلی بسیاری از اطلاعات بر پایه گزارشات مردمی است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.