۲۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۷
کد خبر: 9487

گروه حوادث: قاچاقچی انسان در نقش فرشته نجات قصد داشت 2 دختر جوان ایرانی را به یک افغان بفروشد که از سوی پلیس شکار شد.

سرگذشت 2 دختر ایرانی در دام قاچاقچی انسان



دختر 16 ساله‌ که مادر و پدر افیونی‌اش زندانی هستند و همراه خاله جوانش فرار کرده بود نمی‌دانستند قرار است به یک قاچاقچی افغان فروخته شوند.
ساعت 4 بامداد روز چهاردهم مردادماه رفتارهای غیرعادی یک مرد 30 ساله و 2 دختر جوان در ترمینال غرب شک ماموران گشت کلانتری 209 را برانگیخت و آنان خیلی زود هر 3 نفر را بازداشت کردند. پلیس در همان دقایق نخست با شنیدن ادعاهای دختر جوان حیرت‌زده شد. او گفته بود خودرویی که در آن سمت اتوبان قرار دارد توسط مرد همراه آنان دزدیده شده است. در حالی که مرد مرموز به نام شایان، دستپاچه شده و دختر دیگر سکوت کرده بود، ماموران به بررسی شماره خودرو پرداختند و مشخص شد دختر جوان راست می‌گوید و این خودرو دزدی است.
شایان که در مخمصه گرفتار شده بود چاره‌ای جز اعتراف ندید و در بازجویی‌ها گفت: چند ماه پیش به خانه یکی از دوستان پدرم رفته بودم و به دلیل اینکه نیاز شدید مالی داشتم در فرصت مناسب دسته کلید خانه‌شان را برداشتم و به بهانه‌ای بیرون رفتم و از روی آنها کلید یدک تهیه کردم و بعد از چند روز به آنجا مراجعه و هر چیزی را که می‌توانستم خارج کنم و بفروشم، برداشتم و یکی از کلیدهای یدک خودرو را نیز به همراه خودم بردم تا اینکه روز گذشته به شهرک ولیعصر رفتم و این خودرو را دزدیدم و در میدان آزادی با این 2 دختر جوان آشنا شدم و چون از خانه‌شان فرار کرده بودند به یاد قاچاقچی انسان که یک افغان است افتادم و قصد داشتم آنها را به وی بفروشم تا پولی به دست آورده و برای خودم خانه‌ای کرایه کنم.
شوک
رعنا دختر 16 ساله که در کلانتری از توطئه شوم «شایان» با خبر شده بود شوکه شد و به افسر پرونده گفت: پدرم به دلیل حمل موادمخدر به حبس ابد و مادرم نیز به همین جرم به 15 سال زندان محکوم شده است و من هیچ کس را ندارم. با همدستی خاله‌ام فرار کردیم تا اینکه با «شایان» آشنا شدیم و او به ما گفت قصد دارد ما را به خانه مادربزرگش در بابلسر ببرد و آنجا اتاقی برای زندگی به ما بدهد. «سارا» که خاله «رعنا» است به ماموران گفت: باورم نمی‌شود این مرد می‌خواسته ما را به یک افغان بفروشد به دلیل رفتارهای نامناسب خانواده‌ام و صحبت‌هایی که با رعنا داشتم تصمیم گرفتیم فرار کنیم و در حال حاضر که فهمیده‌ام قرار بود چه بلایی سرمان بیاید بسیار ناراحت هستم و می‌خواهیم به خانه‌مان بازگردیم.
ماموران برای مطمئن شدن از ادعاهای این خاله و خواهرزاده فراری باز از شایان تحقیق کردند و پی بردند طعمه‌های این قاچاقچی انسان اطلاعی از فروش خود به مرد افغان نداشته‌اند. بنا به این گزارش، شایان و 2 دختر برای تحقیقات ویژه و ردیابی مرد افغان در اختیار پایگاه 5 پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.