خجسته نیا: با اینکه هنوز وارد سفره خانه سنتی نشده ای اما از منقل و زغالهای آتشی آماده که بیرون از سفره خانه زیر پنکه صدای جرق جرق آنها درآمده کاملاً می توانی حس کنی که در داخل آن چه می گذرد.

سفره خانه های سنتی ؛ پاتوق دود و قلیان!


نادیده در ذهنت تجسم می کنی افراد زیادی را که با ولع بسیار به قلیان ها پک می زنند و یا قلیان هایی که پشت سر هم ردیف روی تختهای چوبی صدای قل قل شان همه فضای بزرگ قهوه خانه را پر کرده است.
طبق روال می دانی داخل این سفره خانه ها در کنار موسیقی سنتی، میز و تختهای به هم چسبیده و خدمتکارانی که نشانه بارز آنها سبیل های کلفت و پیچ و تاب خورده با لباس سنتی ایرانی است؛ دود قلیان و سیگار آنچنان فضا را مه آلود کرده که به سختی می توان چهره افراد را تشخیص داد.
در این فضای غبارآلود اغلب جوانانی را می بینید که هر کدام با خیالی راحت و آسوده سرهایشان را همزمان با بیرون دادن دود قلیان با موسیقی همراه می کنند و آنچنان در شور کاذب غرق شده اند که گویا عالم فانی و باقی را به کلی فراموش کرده اند.
در سفره خانه های سنتی یکی از مواردی که بسیار جلب توجه می کند، قیافه افرادی است که به آنجا مراجعه می کنند. گویا چنین مکانی که روزگاری جای پهلوانان و بزرگ نامیان عرصه ادب و هنر بوده امروز به پاتوق امن افراد بیکار و بعضاً خلافکار مبدل شده، چرا که قیافه غیراستاندارد و نگاه های مشکوک برخی از میهمانان سفره خانه ها گویای رازهای پنهانی و پشت پرده های آنچنانی در این مکان هاست!


پاتوقی به نام سفره خانه

گفتگو برای تهیه گزارش در سفره خانه های سنتی بسیار سخت و دشوار است، چون اغلب افرادی که به آنجا مراجعه می کنند یا از فرط بیکاری و برای وقت گذرانی و کشیدن قلیان آمده اند و یا پنهانی و به دور از چشم خانواده و اطرافیان با فردی قرار ملاقات دارند، یعنی امروز دیگر از حضور پوریای ولی ها، تختی ها و سایر مردان نام آشنای ایرانی در قهوه خانه های سنتی نه تنها خبری نیست، بلکه بزرگان ورزش و هنر و ادب ایرانی هیچگاه به خود اجازه نمی دهند وارد چنین مکان هایی شوند؛ بر همین اساس افرادی که مخاطب سفره خانه ها هستند به دلایلی که ذکر شد کمتر حاضر به اظهار نظر هستند.


بدون قلیان؛ هرگز!

یکی از مشتریان سفره خانه ای که برای تهیه گزارش مراجعه کرده ایم جوان 30ساله ای است که هر روز در پایان کار روزانه به همراه دوستانش به یک قهوه خانه می رود و قلیان می کشد. او می گوید: اگر قهوه خانه ها قلیان ندهند در خانه ها جمع می شویم و قلیان می کشیم آخر هیچ تفریح دیگری نیست که بتوانی با این هزینه چند ساعت را با دوستانت بگذرانی. در قهوه خانه با ... هزار تومان قلیان می کشیم و دو ساعت دور هم هستیم. اما در نظر بگیرید که بخواهیم برویم بیلیارد! برای یک ساعت باید چند برابر هزینه قلیان را بدهیم و این با درآمد ماهانه ما نمی خواند.
علی هم یکی از مشتریان هر روزه قهوه خانه است او هم با تأکید بر اینکه یک وعده قلیان میوه ای تنها ... هزار تومان هزینه دارد، می گوید: کدام ورزشگاه را سراغ دارید که با این مبلغ بتوان در آن ورزش کرد؟
او همچنین به حضور ریش سفیدان محلات در قهوه خانه ها اشاره می کند و می گوید: مسؤولان همواره دغدغه به خطر افتادن سلامت جوانان را با حضور در این مکانها دارند، در حالی که این تهدیدها همه جا فراهم است.


شکستن قبح موضوع

یکی از کسانی که برای اولین بار و به دعوت دوستش در سفره خانه سنتی حاضر شده نیز به موضوع درخور توجه اقبال به قلیان و استقبال از بحث قهوه خانه ها می پردازد و می گوید: متأسفانه قبح موضوع شکسته شده و حالا شاهد قلیان کشی بچه های 14 تا 16ساله هستیم!
وی به گسترش قارچ گونه سفره خانه های سنتی در همه محلات شهر اشاره می کند و می افزاید: این در حالی است که در دست بودن این فضا برای جوانان و شیوع استفاده از قلیان در مکانی که پاتوق افراد بیکار و خلافکار است، تهدیدهایی جدی در پی خواهد داشت.
او با بیان اینکه در گذشته اکثر افرادی که به قهوه خانه ها می آمدند لوطی و داشی های محل بودند، اظهار می دارد: اما حالا جوانهای 15تا 28ساله که اغلب هم بیکار و جویای پرکردن اوقات فراغت هستند، مشتری این مکانها شده اند.
به گفته وی، جالب اینکه برای حضور در چنین فضاهایی کلی پز و قیافه هم می گیرند و در محیط پر دود و نیکوتین دار فکرهایی بر مبنای تخیلات ذهنی و اوهام نیز در ذهن آنها تراوش می کند.


تفاوتها در مقایسه با مدلهای قدیمی

جوان دیگری که دانشجوست و برای تفریح به همراه دوستانش به سفره خانه آمده نیز می گوید: تفاوت کاربری سفره خانه های سنتی امروز با قهوه خانه های قدیم کاملاً آشکار است.
به گفته وی، بعضی از این مکان ها از لحاظ حضور اراذل مثل قهوه خانه فیلم های قدیمی هنوز پناهگاه و محل قرار افراد لاابالی هستند با این تفاوت که فقط میانگین سنی افراد به شدت افت کرده است.
وی با بیان اینکه برخی اوقات حضور مشتریانی از مالخر تا رد کننده مواد مخدر و... در این اماکن به چشم می خورد، می افزاید: نمونه ای از یک قهوه خانه سراغ دارم که در آن از باتوم فنری و اسپری اشک آور گرفته تا... خرید و فروش می شود.


جای خالی اراده قوی

یکی از کسبه محل که طبق عادت قدیمی برای صرف دیزی به قهوه خانه آمده نیز می گوید: با اینکه تاکنون بارها ارایه قلیان با هر نوع تنباکو در قهوه خانه ها ممنوع شده اما به نظر می رسد که اراده قطعی برای مقابله با قلیان وجود ندارد و قلیان ها همچنان به ناقوس غلغل خود ادامه خواهند داد.
وی با اشاره به معضل فراگیر شدن استفاده از قلیان و نواختن زنگ خطری جدی اظهار می دارد: امروز بسیاری از جوانان و نوجوانان کشورمان در قهوه خانه ها مشغول قلیان کشیدن هستند و حتی با سرزنش خانواده ها نیز روبه رو نمی شوند.
او که فرزند ارشد خانواده است، می افزاید: پدر و مادرها غالباً در مقابل اعتیاد فرزندان خود به سیگار واکنش نشان می دهند، اما قضیه در مورد قلیان اندکی متفاوت است.
به گفته وی، والدین با این توجیه که استفاده از قلیان تفننی است و نمی تواند موجب اعتیاد شود از کنار قلیان کشیدن فرزندان خود به راحتی عبور می کنند، این در حالی است که به اذعان اکثر پزشکان قلیان نیز اعتیادآور است و حتی از سیگار نیز مضرات بیشتری برای انسان دارد.
وی از محیط سفره خانه ها اظهار گلایه می کند و می گوید: متأسفانه کمتر سفره خانه ای وجود دارد که از محیط پاکیزه و سالمی برخوردار باشد و بیشتر به مکانی برای عرضه قلیان و مواد دخانی تبدیل شده اند وهیچگونه اعمال نظارتی بر فعالیت های آنان وجود ندارد.


همه را با یک نگاه نبینید

بر خلاف اظهار نظرهای مشتریان، صاحب یکی از سفره خانه های سنتی شهر می گوید: نباید همه کافه های سنتی را با یک دید نگاه کرد.
وی با بیان اینکه بسیاری از سفره خانه های سنتی جزو میراث فرهنگی کشورمان به شمار می آیند، می افزاید: با اصلاح فرهنگ استفاده از این فضاها می توان توریستها را از سایر کشورها جذب کرد.
او که سن و سالی زیر 40سال دارد، اظهار می دارد: برای رونق سفره خانه سنتی خودم دوره های آموزشی و تخصصی زیادی طی کرده ام و هرگز اجازه نمی دهم همه سفره خانه ها را با هم مقایسه کنند.
به گفته وی، این امر باعث شده که حتی مسؤولان میهمانان ویژه خود را در این سفره خانه دعوت کنند.
وی با انتقاد از اینکه اوضاع سفره خانه های سنتی با حال و هوای چایخانه هایی کوچک و شلوغ تفاوت زیادی دارد، می گوید: این در حالی است که هنوز دید عموم نسبت به این مراکز یکنواخت است.
وی به چگونگی عرضه قلیان در سفره خانه های سنتی اشاره می کند و می افزاید: بسیاری از سفره خانه ها به دلیل اعلام ممنوعیت قلیان از جذب مشتری خودداری می کند، در حالی که باز هم محکوم به ایجاد فضای ناسالم هستند.


نیمی از سفره خانه ها مجوز ندارند

رئیس اتحادیه چایخانه داران سنتی مشهد نیز با اشاره به آمار 300 واحدی چایخانه و سفره خانه های سنتی می گوید: متأسفانه چیزی حدود نیمی از این آمار یعنی 120واحد غیرمجاز نیز در شهر مشغول به کار هستند.
دهستانی با بیان اینکه نظارت های مستمر توسط اتحادیه از واحدهای دارای مجوز صورت می گیرد، می افزاید: این در حالی که باز هم به جای واحدهای غیرمجاز مراکز مجوزدار زیر ذره بین اداره اماکن قرار دارند.
وی به مصوبه هیأت دولت در اعلام آزادی استفاده از قلیان در سفره خانه ها اشاره می کند و اظهار می دارد: تا قبل از این با عرضه قلیان در سفره خانه ها به شدت برخورد می شد.
این مقام مسؤول از اعلام محدودیت سنی برای استفاده از فضاهای سنتی خبر می دهد و می گوید: طبق بخشنامه اتحادیه ورود افراد زیر 18سال به سفره خانه ها ممنوع است و با واحدهایی که برخلاف بخشنامه عمل کنند برخورد می شود.
وی با رد ادعای افزایش چشمگیر تعداد این مراکز می افزاید: اگر آمار تعداد واحدهای فعلی را با سال 60 مقایسه کنیم خلاف موضوع به اثبات می رسد.
به گفته وی، در سال 60 طبق آمار اتحادیه 272 چایخانه سنتی مجوزدار و 72 واحد غیر مجاز در مشهد داشتیم، در حالی که جمعیت و گستره جغرافیایی شهر کمتر از نصف میزان فعلی بود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جانشین فرمانده نزاجا در مراسم تودیع و معارفه فرمانده لشگر 77 پیروز ثامن الائمه(ع): ارتش ایران مشروعیت الهی دارد


معتمدی: با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی به عنوان فرمانده لشگر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) معرفی شد.
در این مراسم جانشین فرماندهی نیروی زمینی ارتش از ولایت فقیه به عنوان افضل نعمات خداوند که باید همواره شکرگزار آن بود، یاد کرد و گفت: ولایت فقیه استمرار حکومت انبیا و ائمه اطهار(ع) است.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری در بخش دیگری اظهارداشت: نیروهای مسلح دنیا مشروعیت خود را از نظام حاکم بر جامعه می گیرند، اما در ایران ارتش و نیروهای مسلح در کنار این مشروعیت سیاسی از مشروعیت الهی نیز برخوردارند؛ زیرا فرماندهی این ارتش و نیروهای مسلح با جانشین امام زمان(عج) می باشد.
این مقام ارشد نظامی سپس با اشاره به توانمندی و موفقیتهای لشگر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) خاطرنشان کرد: این لشگر در حماسه هشت سال دفاع مقدس توانست با انجام عملیات پیروزمندانه ثامن الائمه سر منشأ دیگر عملیاتهای موفقیت آمیز نیروهای مسلح در این حماسه تاریخی باشد. در پایان مراسم از خدمات امیر سرتیپ دوم محمد کاظم تارخ فرمانده سابق لشگر 77 پیروز ثامن الائمه تقدیر شد.
امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه نام لشگر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) مزین است با نام مردان بزرگ و حماسه ساز اظهار داشت: وجود 5 هزار و 245 شهید، 2 هزار 528 آزاده و 16 هزار جانباز در کارنامه درخشان این لشگر خودنمایی می کند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کاهش 96/3 درصدی مجروحان و فوتی های حوادث رانندگی در جاده های خراسان رضوی


قدس: رئیس اداره ایمنی و حریم راه های اداره کل راه و ترابری خراسان رضوی از کاهش آمار فوتی های تصادفات رانندگی در جاده های برون شهری استان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه خبر داد.
علی رجایی افزود: براساس آمار موجود 728 نفر بر اثر تصادفات در جاده های برون شهری تا آبان ماه 90 فوت کرده اند که این آمار نسبت به سال گذشته که 758 نفر بوده، کاهش 96/3 درصدی را نشان می دهد.
رئیس اداره ایمنی و حریم راه های اداره کل راه و ترابری خراسان رضوی افزود: همچنین طی همین مدت دو هزار و 745 نفر در تصادفات رانندگی سال گذشته مجروح شده، در حالی که این آمار در مدت مشابه سال جاری دو هزار و 236 نفر بود که این خود مؤید 45/18 درصد کاهش است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هلاکت 2 قاچاقچی مسلح و کشف 30 کیلو موادمخدر در مرز سرخس


قدس: فرمانده هنگ مرزی سرخس از هلاکت دو شرور و کشف بیش از 30 کیلو موادمخدر در این هنگ خبر داد.به گزارش مرکز اطلاع رسانی مرزبانی خراسان رضوی، فرمانده هنگ مرزی سرخس در تشریح این خبر گفت: رزمندگان هنگ مرزی سرخس در راستای برخورد قاطع با سوداگران مرگ در پی کسب خبری مبنی بر حمل موادمخدر توسط قاچاقچیان مسلح، بلافاصله در مسیر ورود احتمالی آنان قرار گرفته که در نهایت با اشرار برخورد گردید و قاچاقچیان که تاب مقابله با مرزبانان را نداشتند، مجبور به فرار به داخل خاک کشور مقابل می شوند.سرهنگ منصور همدانی در ادامه بیان داشت: در پاکسازی از محل درگیری، مأموران موفق شدند مقدار 30 کیلوگرم تریاک و 70 گرم هروئین فشرده و جنازه دو نفر از اشرار به هلاکت رسیده و یک قبضه سلاح کلاش به همراه دو تیغه خشاب و مقادیری مهمات و یک دستگاه گوشی و دو سیم کارت همراه را کشف کنند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
روی خط حادثه


دستگیری یک شرور معروف در مشهد
قدس: یکی از اراذل و اوباش معروف مشهد دستگیر شد.
به گزارش رسیده، در پی اظهار نارضایتی اهالی یکی از محلات مشهد مبنی بر شرارتهای فردی 22 ساله و درخواست کمک از پلیس، تیمهای اطلاعات و عملیات کلانتری 27 مشهد در اجرای دستور مقام قضایی برای دستگیری متهم وارد عمل شدند.
پلیس در این عملیات ضربتی متهم را دستگیر کرد.
این فرد که از اراذل و اوباش می باشد و سابقه چندین مورد تخریب اموال عمومی و عربده کشی در حال مستی و اخلال در نظم عمومی دارد، برای رسیدن به سزای اعمال خود به مراجع قضایی معرفی شد.


انهدام باند مالخری و سرقت در سرخس
قدس: با متلاشی شدن باند سرقت موتورسیکلت در سرخس، 10 دستگاه موتورسیکلت کشف و یک سارق و 3 مالخر دستگیر و روانه زندان شدند.
در پی گزارش سرقت یک دستگاه موتورسیکلت یک نفر مظنون به هویت معلوم دستگیر شد.
متهم با انجام تحقیقات فنی و پلیسی به سرقت 10 دستگاه موتورسیکلت اعتراف کرد که با راهنمایی سارق مکانهای سرقت شناسایی و بازسازی صحنه های سرقت انجام شد.
این گزارش حاکی است، متهم در بازجویی های به عمل آمده اظهار داشت: موتورسیکلتهایی که قفل ایمنی ندارند، شناسایی شده و در غفلت صاحب موتورسیکلت، اقدام به سرقت می نموده است.
در بازرسی از منزل متهم، دو دستگاه موتورسیکلت کشف و در ادامه تحقیقات پلیس سه مالخر نیز شناسایی و دستگیر شدند که اقلام خریداری شده از آنان کشف شد.


سارق خودروی آقا معلم دستگیر شد!
قدس: سارقی حرفه ای که در آخرین سرقت خود، اقدام به سرقت یک دستگاه خودروی پراید از یک معلم در چناران کرده بود، دستگیر شد.فرمانده انتظامی شهرستان چناران با اعلام این خبر گفت: سارقی حرفه ای حین جابه جایی خودروی پراید مربوط به یکی از معلمان آموزش و پرورش این شهرستان دستگیر شد.
سرهنگ جواد اصغری عنبران افزود: متهم در پی اقدامات فنی و پلیسی اعتراف کرد، در مشهد به اتهام سرقت خودرو زندانی بوده که پس از گرفتن مرخصی از زندان، متواری و مجدداً مرتکب عمل مجرمانه شده است.
گفتنی است، این متهم در ادامه اعترافاتش با اشاره به 8 فقره سرقت به پلیس گفت: برای پنهان داشتن خود و گمراه کردن مأموران با نام مستعار فعالیت می کرده است.


دستگیری سارق حرفه ای صندوق صدقات
قدس: سارقی که اقدام به سرقت از صندوق صدقات می کرد، توسط پلیس شهرستان طرقبه شاندیز دستگیر و به 200 فقره سرقت اعتراف کرد.فرمانده انتظامی شهرستان طرقبه شاندیز درباره این خبر گفت: مأموران پلیس آگاهی حین گشت زنی در جاده ویرانی فردی را در حال سرقت از صندوق صدقات دستگیر کردند.
سرهنگ محسن عرفانی افزود: در بازرسی بدنی از متهم یک رشته سیم که از آن برای سرقت از صندوق صدقات استفاده می شد، کشف شد و متهم برای تحقیقات بعدی به پلیس آگاهی انتقال یافت.
رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی نیز درخصوص این خبر گفت: با انتقال متهم به پلیس آگاهی و مشخص شدن سابقه دار بودن او، تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد و با استفاده از شگردهای خاص پلیسی، متهم به 200 فقره سرقت از صندوق صدقات اعتراف کرد.
سرهنگ بیدمشکی تصریح کرد: این متهم که به کریستال نیز اعتیاد دارد، دارای سه فقره پیشینه کیفری سرقت از صندوق صدقات است و بیشتر سرقتهای خود را نیز در مشهد انجام داده است.
رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: نماینده کمیته امداد نیز برای شکایت از متهم به پلیس آگاهی مراجعه کرد و متهم با دستور مقام قضایی روانه زندان شد.


دستگیری سارقان کابل های برق در اسفراین
بجنورد - خبرنگار قدس: فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین از دستگیری سارقان حرفه ای کابلهای برق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ بدری افزود: در پی اخبار رسیده مبنی بر سرقت کابل برق در سطح پاسگاه های سارمران این فرماندهی، بلافاصله مأموران پرونده را در دستور کار خود قراردادند.
وی بیان داشت: مأموران با یکسری اقدامات پلیسی و اطلاعاتی و همچنین اعزام گشتهای نامحسوس در سطح روستاها، یک سارق را در حین سرقت کابلهای تیر برق در روستای «توی» دستگیر کردند.وی با اشاره به اینکه نامبرده خود را دارای سابقه کیفری معرفی کرده است، تصریح کرد: در بازجویی های فنی، نامبرده به سرقت 530 متر سیم مسی برق با همدستی دو نفر دیگر اعتراف کرد.
وی خاطرنشان کرد: سارقان به همراه یک مالخر و سیمهای مکشوفه، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

مأمور نماهای 535 میلیون تومانی در مشهد به دام افتادند
قدس: چهار متهم مأمورنما که با خرید در بازار مشهد مرتکب 535 میلیون تومان کلاهبرداری شده اند، به دام افتادند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام شکایت یکی از بازاریان مشهد مبنی بر اینکه چهار نفر با معرفی خود به عنوان مأمور ادعا کردند، قصد فروش 45 تریلی آهن آلات که متعلق به یکی از سفیران می باشد، دارند، مبلغ 535 میلیون تومان از او گرفته و در قبال آن هیچ آهنی تحویل نشده است، تحقیقات پلیسی آغاز شد.
سرهنگ حسین بیدمشکی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات وسیع اطلاعاتی متهمان پرونده را شناسایی و تحت تعقیب قرار داد.وی افزود: پلیس در اقدامی ضربتی چهار مأمورنمای کلاهبردار را دستگیر کرد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سرپرست فرمانداری قوچان معرفی شد


قوچان- خبرنگار قدس: طی مراسمی با حضور مدیرکل سیاسی اجتماعی استانداری خراسان رضوی فرماندار جدید قوچان معرفی شد.
در این مراسم از خدمات سه ساله علی اکبر رمضانی فرماندار سابق قوچان قدردانی و اسماعیل حیدری به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شد.
علی اکبر رمضانی چند روزی است که به عنوان فرماندار طرقبه شاندیز خدمت می کند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
به دلیل گرانفروشی انجام شد؛ تعطیلی کافی شاپ راه آهن مشهد


قدس: کافی شاپ راه آهن مشهد به علت تکرار تخلفات صنفی از جمله گرانفروشی، عدم درج قیمت و صدور فاکتور، از سوی شعبه هشتم تعزیرات حکومتی به مدت سه ماه تعطیل شد. این حکم پس از تأیید در شعبه دوم تجدیدنظر تعزیرات حکومتی استان از 13/10/90 به اجرا درآمد. جزای نقدی و نصب پرده تخلف بر سر در این واحد صنفی از دیگر مجازاتهای اعمال شده در این خصوص می باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اخبار کوتاه


گناباد؛ بیمارستان 22 بهمن گناباد در نخستین جشنواره حاکمیت بالینی رتبه برتر را کسب کرد.نخستین جشنواره کشوری حاکمیت بالینی در هفت محور تعامل با بیمار و جامعه، آموزش و مهارت آموزی، مدیریت خطر، استفاده از اطلاعات، اثر بخشی بالینی، ممیزی بالینی و مدیریت کارکنان برگزار شد و از 17 دانشگاه و 85 بیمارستان در محورهای مختلف این جشنواره تجلیل شد. در همین راستا از بیمارستان 22 بهمن گناباد نیز به عنوان یکی از بیمارستانهای برتر تقدیر شد.
*دبیر شورای ورزش دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: هفتمین دوره مسابقات والیبال کارکنان دانشگاه «جام ولایت» با حضور 9 تیم از واحدهای تابعه در سالن ورزشی تختی گناباد برگزار شد.محمود رضا متقی افزود: در این دوره از رقابتها که در دو گروه برگزار شد، در پایان تیم شهید امیدوار (اعضاء هیأت علمی) با نتیجه سه بر صفر بر تیم معاونت آموزشی پژوهشی (کارکنان معاونت آموزشی) غلبه و عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کرد.
بجنورد؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از راه اندازی 4 پایگاه بهداشتی در حواشی و حومه مرکز استان خبر داد.«نادر نیک پرست» اظهار داشت: در حومه بجنورد به عنوان مرکز خراسان شمالی بیشتر جمعیت حاشیه نشین استان ساکن هستند و بر این اساس 4 پایگاه بهداشتی در مناطق حلقه سنگ، کلاته محمد علی پهلوان، حاج بیگلر و کوی امام هادی(ع) بزودی راه اندازی خواهد شد.
*گزینش گران خراسان شمالی به مناسبت روز گزینش با امام جمعه بجنورد دیدار کردندامام جمعه بجنورد در این دیدار هدف از بعثت انبیاء را هدایت، راهنمایی و ارشاد بشر عنوان کرد و افزود: خداوند با نزول کتابهای آسمانی از طریق انبیاء، بشر را به یکتاپرستی دعوت کرد. آیة ا... مهمان نواز گفت: مأموریت انبیاء هدایت تمام اقشار جامعه بوده و این مسؤولیت بعد از انبیاء به جانشینان آنها محول شده است.
جوین؛ بارش برف در شهرستان جوین باعث خوشحالی کشاورزان و دامداران شد.بارش برف چند روز گذشته همچنین بسیاری از مردم جوین و نقاب را برای تفریح به کوههای این شهرستان کشاند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.