قدس آنلاین : جمعی از تشکل‌های غیردولتی زیست‌ محیطی و رسانه‌های خبری در بیانیه‌ای خواستار کاهش استفاده نامزدهای انتخابات از کاغذ برای تبلیغات خود شدند.

برگزاری "انتخابات ریاست جمهوری بدون کاغذ"

در این بیانیه که "کمپین انتخابات بدون کاغذ" نام گرفته است ، آمده است: در آستانه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران و چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر، فارغ از وابستگی به هر جناح سیاسی، شعارها و دغدغه های محیط زیستی کاندیداها هر چند در حد شعار گواه بر این واقعیت دارد که تلاش های حامیان محیط زیست در سالهای أخیر بی‌فایده نبوده و حداقل دغدغه ذهنی را در بستر جامعه و در میان مسئولان ایجاد نموده است. ولی آیا شعار کافی است؟ شاید آنچه توسط این بیانیه خواهان می‌باشیم محکی برای ادعاهای محیط زیستی رئیس جمهور آینده باشد.
کاندیدای محترم آیا می‌دانید در انتخابات گذشته ریاست جمهوری و شورای شهر چند تن درخت لرزید و چند جنگل ریشه‌کن شد؟
طبق برآورد کارشناسان به ازای تولید هر تن کاغذ حدود 17 اصله درخت تنومند باید قطع گردد، حال خودتان قضاوت کنید که برای انتخابات پیش رو معادل چند درخت تنومند باید برای تبلیغات نامزدهای انتخابات قطع گردد.
ما جمعی از فعالان محیط زیست و اصحاب رسانه بر این باوریم که به راحتی می‌توان کابوس مجددی برای درختان ایجاد نکرد.
ما بر این باوریم که با پیشرفت تکنولوژی، تبلیغات نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و جایگزین روش‌های سنتی در جهان گشته است؛ لذا خواستار جامه عمل پوشاندن به شعارهای محیط زیستیتان بوده تا با گامی هر چند کوچک به باور برسانیدمان.
لذا از شما می‌خواهیم با مصرف هر چه کمتر کاغذ در تبلیغات و جایگزین کردن کاغذهای بازیافتی و بالاخص تبلیغات الکترونیکی و فضای مجازی، «محیط زیست» اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را پاس بدارید.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.