یکم: یک زنجیره با سه واقعه / روز مبارزه با استکبار جهانی را در حالی گرامی
 می داریم که سه واقعه مرتبط با آمریکای جنایتکار ما را به این گرامیداشت فرا می خواند. <BR>

سرمشق دانش آموزان ایرانی در مبارزه با استکبار جهانی

در مهرماه سال 1342 کابینه «اسدا... علم» به دستور شاه و برای اثبات نوکری رژیم پهلوی به آمریکا، به طور مخفیانه لایحه اعطای مصونیت قضایی به مستشاران آمریکایی را تصویب کرد.این لایحه اوایل سال بعد به تصویب مجلس شورای ملی و سنا رسید.حضرت امام وقتی از این ماجرا باخبر شدند، طی نطقی تاریخی، در چهار آبان 1343 نسبت به عواقب این اقدام هشدار دادند و آن را به منزله بردگی ملت ایران دانستند، اما رژیم پهلوی به جای دفاع از حقوق ملت، در نیمه شب 13 آبان 1343، ایشان را دستگیر و پس از انتقال به تهران، به ترکیه تبعید کرد.در سال 1357، اما دیگر فریاد رهایی بخش امام راحل(ره) از حنجره هر ایرانی آزاده ای شنیده می شد. رژیم متکی به آمریکا برای درهم شکستن صدای انقلاب، حتی حاضر شد دانش آموزان را نیز به مسلخ استکبار ببرد و با کشتار بی‌رحمانه آنان در 13 آبان 1357 کوشید راه تسلط آمریکا بر ایران را بازنگه دارد، اما سه ماه بعد دیو چو بیرون رفت، فرشته انقلاب به میهن اسلامی بازگشت. با این حال سفارت آمریکا همچنان در تلاش برای بازگرداندن سلطه خود به ایران انقلابی بود، اما دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) در 13 آبان 1358 با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، رویای بازگشت استکبار به ایران را برای همیشه نقش برآب کردند.
دوم: سه دهه پیشرو
امروز همچنان که مقام معظم رهبری در سخنان خود به آن اشاره کردند، دیگر همه کشورها، حتی دوستان اروپایی آمریکا، سفارتخانه های این کشور را «لانه جاسوسی» می خوانند و به دخالتهای نابجای کاخ سفید در امور داخلی خود معترضند و با التماس، خواهان پایان فعالیت جاسوسی این سفارتخانه ها و محدود شدن کار دیپلماتهای آن به مراودات دیپلماتیک هستند. البته منشا اصلی این اتفاق هم افشاگری های «اسنودن» کارمند سابق نهادهای امنیتی آمریکاست، نه همت جوانان کشورهای معترض یا حتی هوشمندی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آنان.
در حالی که جوانان انقلابی ایران، سه دهه پیشتر زمانی که هنوز نهادهای اطلاعاتی و امنیتی نظام نوپای اسلامی شکل نگرفته بود، با فتح لانه جاسوسی و اقدامی که حضرت امام(ره) آن را انقلاب دوم نامید، نه تنها بر اسنودن پیشی گرفتند، بلکه در لانه جاسوسی آمریکا را تخته کردند.
سوم: آزموده
امروز دیگر همپیمانان غربی آمریکا هم به کاخ سفید خوش بین نیستند. با این حال متولیان سیاست خارجی در کشورمان امیدوارند یک بار دیگر با کاخ سفید اتمام حجت کنند و اگر لازم باشد «دم کدخدا را ببینند». البته دیگر وضع کاخ سفید، چنان نیست که بازهم بخواهد رویای برگشت به ایران را تعبیر به واقع کند. امروز آمریکا بسیار ضعیف تر از روزی است که جوانان مسلمان ایران با دستان خالی انقلاب دوم را برپا کردند و در دفاع مقدس خوش درخشیدند.
آمریکا امروز از نقش «کدخدایی» دهکده جهانی عدول کرده و با سرشکستگی، از عراق گریخته و صدام، دشمن دیرین ایران، را هم با خود برده است. حتی حامد کرزای هم، حاضر نیست ماندن آمریکا در افغانستان را بیش از این تحمل کند.
چهارم: کار ملت و دولت
ملت ایران اسلامی از دولت برآمده از جمهور آرایش حمایت می کند و به دیپلماتهای دولت خود نیز اعتماد دارد، اما کارویژه ملت با دولت یکسان نیست. ملت ضمن احترام به مذاکرات دولت، حق خود 
می داند از شیطان بزرگ اعلام برائت کند و بازهم همه مظلومان و مستضعفان جهان را به کردار ابراهیمی و شکستن بتهای فاقد اعتبار فرابخواند.بویژه امروز که نهضت های بیداری اسلامی دست آمریکا را در سرقت انقلابهای خود می بینند، می خواهند هوشمندی ملت ایران را همزمان با «آزمون مذاکرات دولت» مشاهده کنند و منتظر الهام بخشی دوباره ایران هستند. امروز دانش آموزان، دانشجویان و جوانان ایرانی پیشاپیش آحاد ملت، به همه مستضعفان جهان، دوباره سرمشق مبارزه با استکبار جهانی می دهند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.