پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: از زمانی که سیمکارتهای تلفنهای همراه به اینترنت مجهز شدند و امکان ارتباط با شبکه جهانی فراهم شد , نرم افزارهای مرتبط با آنهم به بازار امدو البته در این زمان بود که برخی از آسیبهای این نرم افزارها خودرا نشان داد , از جمله این نرم افزارها میتوان به نرم افزارهای ارتباطی اشاره کرد که در کشور ما ویچت وتانگو از همه شناخته شده تر است .

ویچت وتانگو هم فیلتر می شوند؟ / نرم افزارهای ارتباطی؛فرصتی پیش رو یا آسیبی بی درمان/ از جاسوسی انلاین تا شوی زنده

روند شتابان افزایش استفاده از این نرم افزارها و البته مانند همیشه استفاده نا صحیح مردم کشورمان از این نرم افزارها باعث شد تا مسوولان نسبت به استفاده از ان حساس شده و حتی هشدار دهند؛ نمایندگان مجلس نیز درصدد این برامدند تا مساله را به مجلس کشیده وبرای ان راه حلی بیابند.
دراین خصوص یک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: آسیب‌شناسی"ویچت و تانگو" به دلیل بعد اجتماعی‌اش باید در دستور کار مجلس قرار گیرد.

محسن علی‌مردانی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص شبکه و نرم‌افزار‌های جدید اظهارداشت: امروزه نرم‌افزار‌های جدید تلفن همراه باعث نگرانی خانواده‌ها شده و همچنین این نرم‌افزار‌ها گسترش روابط نامشروع دختر و پسر را به همراه دارد که به عنوان آسیب جدی مطرح است.

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه جدی ورود کند و به دلیل بعد اجتماعی نیز کمیسیون اجتماعی نقش دارد و باید به بحث و بررسی بپردازد؛ در واقع آسیب‌شناسی نرم‌افزار‌های جدید تلفن همراه مانند "ویچت و تانگو" باید در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز مطلبی در خصوص پیشگیری از مشکلات این امر در مجلس مطرح نشده است چرا که موضوعات دیگر در دستور کار است ولی باید موضوع آسیب‌شناسی نرم‌افزار‌های جدید تلفن همراه نیز در اولویت مجلس قرار گرفته و در آینده‌ای نزدیک شاهد بررسی و پیشگیری معضلات این نرم‌افزار‌ها باشیم.

علی‌مردانی با اشاره به این که نرم‌افزار‌های جدید تلفن همراه آسیب‌های جدی برای خانواده و به خصوص نوجوانان و جوانان به همراه دارد، عنوان کرد: باید برای تحکیم خانواده اقدامات لازم صورت گیرد و باید گفت در این خصوص همه دستگاه‌ها نقش دارند بنابراین باید مهارت زندگی و استفاده درست از فضای مجازی به همگان آموزش داده شود.

*** تهدید‌کننده‌ جدی خانواده‌ها
درهمین حال یک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممکن است برخی از مطالب چت توسط نرم‌افزار " ویچت" و " تانگو" شنود شود، گفت: لازم است که دولت در زمینه آگاهی خانواده‌ها اقدام کند تا امنیت اجتماعی و اخلاقی برای خانواده‌ها ایجاد شود.
زهره طبیب‌زاده ، در خصوص شبکه‌های اجتماعی جدید مانند" ویچت" و " تانگو" اظهار داشت: یکی از عوارض و آثار منفی فضای مجازی، روابط نامناسب اخلاقی بین دختر و پسر است که این شبکه و نرم‌افزار‌های جدید مانند " ویچت" و " تانگو" آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای نوجوانان و جوانان به همراه دارد.
وی با بیان اینکه گردانندگان نرم‌افزار و شبکه‌های اجتماعی جدید، اعتقادی به کنترل مسائل اخلاقی نداشته و باعث ناهنجاری‌های اخلاقی می‌شوند، ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی جدید فیلتر نبوده و این خود مشکلی اساسی است؛ این شبکه‌ها جوانان را ترغیب به روابط نامشروع و غیر اخلاقی می‌کنند.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دختر و پسر در فضای مجازی حرمت‌ها را شکسته و مسائل خصوصی خود و خانواده‌شان را برای دیگران به اشتراک و در معرض نمایش می‌گذارند، افزود: گاهی اوقات به دلیل اینکه عکس دختران در این شبکه به نمایش گذاشته می‌شود برخی افراد سوء استفاده کرده و برای اخاذی از فرد از آن به عنوان ابزار استفاده می‌کنند، بنابراین این شبکه‌ها آثار منفی بسیاری را به دنبال دارد.
طبیب‌زاده با تاکید بر اینکه متاسفانه فضای چنین نرم افزار که به دلیل همه‌گیر بودن به شبکه تبدیل شده است، آسیب‌های جدی برای روابط نامشروع دختران و پسران دارد و همچنین والدین هیچ کنترلی به فرزندان ندارند که این امر ناشی از عدم آگاهی انها با چنین فضای مجازی است، گفت: باید آموزش و پرورش در خصوص آسیب برخی از شبکه‌های جدید هشدار داده و والدین نیز باید آموزش دیده و آگاهی لازم را در این زمینه داشته باشند.
***حمایت صهیونیسم از «وی‌چت»
درعین حال رئیس بسیج جامعه زنان گفت: پشت پرده شبکه اجتماعی جدید «وی‌چت» صهیونیسم است که از این شبکه‌های مخرب حمایت می‌کند.
مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان در خصوص شبکه‌های اجتماعی جدید، اظهار داشت: در خصوص آثار و تبعات منفی چت‌های بی‌هدف و اعتیاد‌گونه در ایران مطالب قابل توجه علمی و کافی مطرح نشده و متأسفانه هیچ فردی در این راستا خانواده‌ها را آگاه نکرده است.
وی با بیان اینکه پشت پرده شبکه اجتماعی جدید «وی‌چت» صهیونیسم است که از این شبکه‌های مخرب حمایت می‌کند، ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی جدید مانند «وی‌چت» و همچنین فیس‌بوک حیازدایی و ترویج اباحه‌گری را به‌دنبال دارد، در واقع این شبکه‌ها برای خانواده‌ها و جوانان مخرب هستند.
رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه شبکه اجتماعی جدید «وی‌چت» باعث عادی‌سازی روابط نامشروع می‌شود، افزود: شبکه اجتماعی جدید "وی‌چت" اصالت خانواده را متزلزل می‌کند و آثار منفی به‌دنبال دارد که باید به‌طور جدی به این مبحث پرداخت و جلوی گسترش چنین شبکه‌هایی را گرفت.
وی ادامه داد: انتشار پیام‌های شرم‌آور جنسی، عمل بسیار زشت و به‌دور از انسانیت است که در تمام روم‌ها مشاهده می‌شود و مرزی ندارد که به خودی خود، مخصوصاً برای نوجوانان و جوانانی آسیب‌زایی جدی دارد. در جامعه ایرانی و اسلامی باید این موارد حذف شود و جلوی آسیب‌ها را گرفت.
رئیس بسیج جامعه زنان عنوان کرد: بازگو کردن موضوعات کاملاً خصوصی، جنسی، تن‌نمایی، توهین به اعتقادات دیگران از مواردی است که در چت‌روم‌ها شاهد آن بوده اخیراً رویه عادی‌سازی این موضوع در "وی‌چت" به چشم می‌خورد که در نهایت اباحه‌گری جنسی و بی‌بندوباری را فریاد می‌زنند.

***ویچت ،ابزار جنگ نرم‌
دراین خصوص همچنین یک آسیب‌شناس اجتماعی گفت: نرم‌افزارهای مختلف مانند " ویچت، تانگو، وایبر" از اصلی ترین ابزار ناتوی فرهنگی و اجتماعی در جنگ نرم است.
مجید ابهری، یک متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناس اجتماعی در خصوص شبکه‌های اجتماعی جدید، اظهارداشت: هریک از ابزارهای فناوری اعم از تلفن همراه و اینترنت یا نرم افزارهای مربوط به این دو اگر بدون فرهنگ‌سازی و مهیا کردن زیرساخت‌‌های فرهنگی وارد جامعه شوند، همراه خود آسیب‌های فراوان خواهند داشت.
وی ادامه داد: امروزه نرم‌افزارهای مرتبط با گوشی‌‌های تلفن همراه مانند "ویچت، تانگو، وایبر و اوو" آسیب‌هایی با خود به همراه دارد که به خصوص برنامه "ویچت" که با همراه داشتن زمینه‌ای اطرافیان را به کاربرمعرفی می‌کند، یک آسیب جدی برای نوجوانان و جوانان است.
این متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناس اجتماعی گفت: در صورت استفاده مثبت و به جا از هر وسیله می‌توان نکات مثبت آن را در نظر گرفت؛ مکالمه با افراد خارج از کشور با کم‌ترین هزینه،‌ سرعت در برقراری ارتباط و نشان دادن تصویر والدین و اقوام به خویشاوندان خارج از کشور از ابزار بسیار مفید و دارای کاربرد مثبت این نرم‌افزار‌هاست. اما متاسفانه از آن جایی نوجوانان و جوانان ما به دلایل فرهنگی و اجتماعی بیشتر کاربردهای زیان آور را استفاده می‌کنند، این نرم‌افزار‌ها مشکل‌ساز هستند و همچنین جعل هویت از نام یکی از عوارض منفی این نر‌افزار‌هاست که متاسفانه 70 درصد از فرزندان ما در این گونه ابعاد فعالیت می‌کنند.
ابهری با بیان اینکه آموزش و فرهنگ سازی و نشان دادن ابعاد مثبت و منفی این فناوری از وظایف رسانه، والدین و آموزش و پرورش است، اظهار داشت: وقتی ما ابعاد مثبت یک فضای مجازی را به نوجوانان و جوانان آموزش ندهیم آنها گرفتار دو ناهنجاری خواهند شد. یک ناهنجاری رقابت منفی و چشم هم چشمی در خرید انواع گوشی‌های گرانقیمت که از 600 هزار تومان تا 4 میلیون تومان است که خانواده‌ها با اصرار فرزندان این ابزار را برای آنها تهیه می‌کنند و امروز در بین نوجوانان و جوانان ایرانی رقابت تنگاتنگی در خرید گوشی پیشرفته به وجود آمده است و ناهنجاری بعدی کاربرد منفی این نرم افزارها در برقراری ارتباط با افراد ناآشنا و همچنین گرفتار شدن در دام شبکه‌های مواد مخدر و فساداخلاقی ، باورهای دروغین و کاذب است که افت تحصیلی ، ترک تحصیل،‌ فرار از خانه را نیز به دنبال دارد بنابراین تا دیرتر از این نشده است رسانه‌ها به ویژه صدا وسیما به فکر بستر سازی و فرهنگ سازی استفاده درست از این نرم‌افزار‌ها بیافتند.
وی با اشاره به اینکه نهادهای متولی به دور از هرگونه مخفی کاری و به طور آشکار کاربرد درست و عوارض منفی نرم‌افزارهای مختلف مانند "ویچت، تانگو و وایبر و اوو" را به نوجوانان و جوانان آموزش دهند، افزود: نقش غرب در چنین نرم افزارهایی بی اثر نیست. در این میان هیچ کس اگر دارای ذره‌ای از منطق باشد، نمی‌تواند نقش ناتو فرهنگی را در تخریب هویت دینی وفرهنگی ما را انکار کند.
این متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناس اجتماعی اظهار داشت: مرکز ضدفرهنگی غرب چه امریکا و اسرائیل با انواع وسایل درصدد تخریب و تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی هستند و در این رهگذر از هیچ حرکتی خودداری نمی‌کنند از بازی‌های یارانه‌ای تا شبکه‌های اجتماعی و همچنین نرم‌افزارهای مختلف مانند "ویچت، تانگو، وایبر و اوو" که اصلی ترین ابزار ناتوی فرهنگی و اجتماعی در جنگ نرم است.
***فناوری نوین همراه با تفکر
رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران گفت: چنانچه از تکنولوژی‌ها استفاده درستی کنیم و برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهیم به فرصت می‌شود و در غیر این صورت تهدیدی جدی خواهند بود.
مصطفی اقلیما، رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران در خصوص شبکه ‌های اجتماعی جدید، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد تنوع و گسترش شبکه‌های اجتماعی و به خصوص نرم افزارهای تلفن همراه هستیم که برخی از افراد از آن سوء استفاده کرده و این فضا را به نوعی برای ترویج بی‌بند‌و‌باری مناسب می‌بینند.
وی با بیان اینکه در کشورهای غربی استفاده از نرم افزار «وی‌چت» و «تانگو» برای گسترش ارتباطات است ولی در کشور ما این موضوع جوابگو نیست و ما در این زمینه نیز شاهد شکایات به پلیس اینترنتی هستیم، ادامه داد: عادی‌سازی روابط دختر و پسر در چنین شبکه‌هایی از عوارض منفی آن است که در فرهنگ ما تاثیرگذار است همچنین استفاده از شبکه اجتماعی فیس‌بوک خود یک مشکل اساسی است چراکه این موضع با قانون ما مطابقت ندارد و یک محدودیت مطرح است.
رئیس انجمن علمی مددکاران ایران بیان کرد: باید عوارض منفی شبکه‌های اجتماعی و نرم افزارهای جدید تلفن همراه را بشناسیم تا نوجوانان و جوانان از طریق آن، با افراد ناآشنا، آشنا نشوند چرا که در این میان ممکن است دختری با پسری که معتاد و سارق است، آشنا شود و سوء استفاده‌های جبران ناپذیری نیز صورت گیرد.
اقلیما با بیان اینکه روابط در نرم افزارهای جدید تلفن همراه به شکلی است که افراد یکدیگر را نمی‌شناسند که این خود یک مشکل است، گفت: باید زیربنای اینترنت ایجاد شود و بعد در جامعه گسترش یابد بنابراین این آسیب‌هایی که شاهد آن هستیم به دلیل این است که اقدامات زیربنایی درخصوص اینترنت صورت نگرفته و آموزش‌های لازم را نداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه فیس‌بوک به یک دنیای نو تبدیل شده است که این خود آسیب‌هایی را به دنبال دارد، افزود: والدین در خصوص نظارت بر روی فرزندان خود برای استفاده از فضای مجازی نقش موثری دارند که باید براساس فرهنگ خانواده این موضوع صورت گیرد و نگذارند که فرزندان به طور مخفی از چنین شبکه‌هایی که آسیب‌‌هایی را به دنبال دارد و در خصوص آن آموزش ندیده‌اند، استفاده کنند.
رئیس انجمن عملی مددکاران ایران با بیان اینکه در نرم‌افزارها و شبکه‌های جدید شاهد روابط نامشروع دختر و پسر هستیم، افزود: باید همراه با نوآوری، تفکر نیز وارد جامعه شود و آموزش‌های لازم در خصوص استفاده از اینترت را ارائه و فضای خالی را از طریق رسانه‌های داخلی به خصوص صدا و سیما پر کنیم.
*** بزرگ‌ترین منبع مالی «وی‌چت»
درعین حال معاون اجتماعی سابق پلیس فتا با اشاره به تبدیل فرصت استفاده از اپلیکیشن‌های جدید موبایل به تهدید بدلیل کم کاری متولیان فرهنگی، از تهدیدات وی‌چت و استفاده‌های مالی گردانندگان آن از اطلاعات خبر داد.

سید محسن میربهرسی پیرامون افزایش چشمگیر استفاده از وی‌چت، تانگو و دیگر اپلیکیشن‌های تلفن همراه اظهار داشت:‌ بررسی اپلیکیشن‌های جدید و در مجموع شبکه‌های اجتماعی متناسب با نسخه‌های موبایل بسته به زاویه نگاه به این پدیده‌ها دارای دو جنبه کاملا متفاوت چراکه از یکسو این شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های موبایل به واسطه در اختیار قرارگذاشتن نوع نوینی از ارتباطات می‌تواند به عنوان یک فرصت قلمداد شود؛ فرصتی که فارغ از ارتباطات معمول، ارتباطات صوتی و تصویری را نیز به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند و از سوی دیگر در آسیب‌شناسی استفاده از این اپلیکیشن‌ها، تهدیدی برای جامعه امروز ما به شمار می‌روند.
معاون اجتماعی سابق پلیس فتا با بیان اینکه استفاده از این اپلیکیشن‌ها در کشور ما به مثابه یک شمشیر دو لبه است افزود: متاسفانه در کشور ما بدلیل عدم فرهنگسازی در استفاده از امکانات این شبکه‌ها، تهدیدات شبکه‌هایی از این قبیل بسیار پررنگ‌تر از فرصت‌هایی است که این اپلیکیشن‌ها پیش روی ما قرار می‌دهند.
وی با تاکید بر نقش متولیان فرهنگی در پررنگ‌تر شدن تهدیدات امکانات ارتباطی نوین نسبت به فرصت‌های آنها افزود: جای تاسف است که متولیان فرهنگی کشور هیچ‌گونه فرهنگسازی متناسب با این قبیل امکانات را در کشور انجام نداده‌اند و این موضوع باعث شده است فرصت‌های دنیای امروز به تهدیدی جدی بدل شوند.
این کارشناس فضای سایبری با ابراز تاسف از عدم فرهنگسازی پیرامون استفاده از این امکانات تاکید کرد: هنر آن است که تهدیدات موجود را به فرصت تبدیل کنیم نه بالعکس در حالی که ما به لطف کم‌کاری متولیان فرهنگی، این فرصت بزرگ را به تهدیدی جدی تبدیل کرده‌ایم.
میربهرسی با اشاره به امکانات یو‌چت، تانگو و اپلیکیشن‌هایی از این قبیل، این امکانات را سبب جذابیت برای جوانان دانست و گفت: در شرایط فعلی این امکانات به همان اندازه که برای جوانان جذابیت‌های ویژه ای دارند، برای خانواده‌ها تهدید کننده هستند چراکه ناآگاهی به عنوان بزرگترین تهدید به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه با استفاده از امکانات موقعیت‌یاب چنین اپلیکیشن‌هایی پا را از دهکده جهانی نیز فراتر گذاشته‌ایم افزود: با استفاده از امکانات موقعیت‌یاب این اپلیکیشن‌ها می‌توان حضور هر فرد را در هر لحظه و در هر نقطه‌ای از جهان تشخیص داد و دیگر امکانی برای ناپیدا ماندن افراد وجود ندارد. لذا شاید بتوان گفت که ارتباط هر فردی در هر نقطه‌ای از دنیا با دیگر افراد دنیا به عنوان یک هم‌خانه مطرح است.
این کارشناس فضای سایبری در بخش دیگری از آسیب‌شناسی خود در استفاده نامناسب از این اپلیکیشن‌ها و در واکنش به عضویت برخی از مسئولان کشور گفت: از سوی دیگر امکان تشخیص موقعیت مکانی افراد می‌تواند به عنوان یک تهدید امنیتی به شمار رود و این تهدید امنیتی خصوصا در مورد افرادی که به واسطه موقعیت شغلی و اجتماعی خود از حساسیت های خاصی برخوردارند پررنگ‌تر است.
معاون اجتماعی سابق پلیس فتا افزود: در حالی که بسیاری از افراد تصور می‌کنند تبلیغات تنها درآمد شبکه‌های اجتماعی است ولی بخش بزرگ درآمد موسسان شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌هایی از قبیل وی‌چت و تانگو فروش اطلاعات است. به عنوان مثال گردانندگان اپلیکیشنی چون وی‌چت می‌توانند با فروش اطلاعات مکانی افراد و آمار لحظه‌ای از حضور افراد و چگونگی انتقال افراد به موسسات گردشگری و شرکت‌های هواپیمایی، نیاز این موسسات و شرکت‌ها را در برآورد آمار لحظه‌ای و برنامه‌ریزی برای تحلیل آماری دقیق تامین کنند لذا این شرکت‌ها و موسسات حاضرند برای دریافت این اطلاعات هزینه بالایی را بپردازند.
میربهرسی ادامه داد: فروش اطلاعات اقتصادی تنها بخشی از استفاده اطلاعاتی گردانندگان این شبکه‌ها و اپلیکیشن‌هاست و استفاده از اطلاعات امنیتی بخش دیگری از بهره‌برداری‌های اطلاعاتی این اپلیکیشن‌هاست.
***ایا مشکل همین است
قبول درایم که مردم کشورمان و البته بهتر است بگویم برخی از مردم کشورمان دربیشتر مواقع بویژه در زمانی که یک نرم افزار یا تکنولوژی در بورس و کورس استفاده است , ممکن است از ان استفاده نابجا هم بکنند , اما باید دانست که این استفاده محدود به مدتی خاص است و بزودی این تکنولوژیهای جای خودرا پیدا میکنند کما اینکه اکنون دیگر درهیچ خانواده ای بحث استفاده از شبکه های مضر و مستهجن ماهواره مطرح نیست .
درعین حال بر این باوریم که درباره تکنولوژیهایی از قبیل ویچت وتانگو و امثال ان از طریق رسانه های گروهی پر مخاطب هیچ اموزش وهشداری داده نشده واصلا درباره استفاده از ان فرهنگسازی نشده که ما بخواهیم ببینیم این فرهنگسازی تا چه اندازه موثر بوده است .
دست اخر نیز باید این نکته را گوشزد کرد که در شرایطی که جوانان ما بیکارند , مشکلات ازدواج باعث صدها نوع مفسده شده و مشکلات اقتصادی گریبان تمام خانواده ها را گرفته و هر کدام به نوبه خود منشا صدها نوع اسیب اجتماعی میشوند , اینکه بچسبیم به یک نرم افزار که در تعداد محدودی تلفن همراه وجود دارد و یک سری ارتباطات را برقرار میسازد وانرا برزگترین غول و خطرناکترین دشمن نسل جوان کشور بدانیم اندکی غیر منصفانه باشد.
شاید اگر ما به ریشه های مفاسد و اسیبهای اجتماعی بپردازیم و زمینه بروز انها را کاهش دهیم بخودی خود بسیاری از تکنولوژیها ازجمله ویچت و تانگو نیز راه درست خودرا در جامعه پیدا خواهند کرد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    32 0
    فرهنگ سازي بکنيد فيلتر دردي رو دوا نميکنه
  • حورا محسني IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    40 0
    به دليل تماس رايگان داخلي و خارجي وعدم نياز به پرداخت هزينه مخابراتي مخابرات متحمل زيان گرديده فكر نمي كنم مشكل مستهجن بودن پستها باشد با اين ترفندها اين نعمت را از كاربران نگيريد لطفا كه مخابرات پولدارشود
  • آشنا IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    27 1
    عوضش برنامه هاي جديد تر و با امکانات بيشتر مياد
  • محمد رضا IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    33 1
    جمش کن بابا. تهديد شماهاييد.
  • صادق IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    43 0
    به نظر من گروه خاصي از وجود ويچت متضرر ميشوند.بخاطر همين بحث فيلتر کردن آنرا مطرح ميکنند.وگرنه بنده مسافرت خارجي زياد ميروم و از زماني که ويچت دارم هزينه ارتباط با ايران براي من صفر شده است همچنين تماسهاي داخلي ام بسيار کم شده.اگر يادتان باشد زماني داشتن ويديو هم جرم بود. کاري نکنيد که فرزندانمان در آينده به ما بخندند.
  • عليرضا IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    43 0
    بهتر است مجلس به وظيفه اصلي خود كه رفع مشكلات معيشتي مردم ايران است برسندكه به آنها راي داده اند تاكي ميتوانيد مردم رااز حقوق قانوني كه آزادي است محروم كنيد اين راببنديد آن راببنديد ولي خودتان از همه امكانات از قبيل فيس بوك و غيره استفاده ميكنيد اگر بد است بايد براي شماهم بد باشد اين چه عدالت من درآوردي است چرا براي شما مسئولين و دوروبرتان حلال است براي ديگر مردم حرام
  • رضا IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    8 47
    بايد فيلتر بشن چون ديگه تو خونه ها ديگه امنيتي نيست
  • جم IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    18 1
    بس کنيد ديگه تواين مملکت که هيچ سرگرمي نيست شما هم کاري ج فيلتر نداريد مملکت مشکلاتش حل شده فقط اينا مونده مردم دارن گشنگي مي کشن شما فيلتر ميکنيد
  • mehdi IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    21 1
    فيسبوکو فيلتر کردن چي شد؟اينم روش عقده ايي ها
  • تتم IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    16 2
    خسته نشديد از فيلتر كردن واقعا من خجالت ميكشم بگم يه ايراني هستم
  • majid IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    9 4
    خيلي خوبه اين ويچت,ميدونم نميتونن فيلترش كن,مگه اينكه اينترنت از بيخ بكنن,با تشكر
  • شهروند IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    18 0
    يادم مي ايد زماني عزيزي مي گفت محدود کردن باعث حريص شدن مي شود به نظرم بايد فرهنگ سازي بهتر و بيشتر صورت گيرد کشور چين هنوز نتوانسته با آن همه امکانات فيلترينگ موفق باشد لذا فرهنگ سازي و نظارت مفيد تر است از محدوديت و ممنوعيت
  • علي IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    19 1
    يعني واقعا مشکل مردم ما اينه؟مشکل جووناي ما اينه؟
  • ايليا IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    20 1
    بابا اينا که گند زدن به تکنولوژي!!!!
  • عجب! IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    18 1
    حمايت صهيونيسم از «وي‌چت» درعين حال رئيس بسيج جامعه زنان گفت: پشت پرده شبکه اجتماعي جديد «وي‌چت» صهيونيسم است که از اين شبکه‌هاي مخرب حمايت مي‌کند. مينو اصلاني، رئيس بسيج جامعه زنان در خصوص شبکه‌هاي اجتماعي جديد، اظهار داشت:... ديگه حرف بي سند و مدرک تو گلوي ما گير ميکنه همينجوري فقط گفته ...... حرفش سنده لامصب مدرک هم که لازم نيست يه عمر حرف مفت زدند گفتيم چشم! اين نرم افزار چيني هست! قابل توجه بعضي ها ! جاسوسي ميکنه!(توي درخواست هاي دسترسي ميتونيد ببنيد) ولي ديگه واسه خفط منافعشون صهيونيسم را ميچسبون بهش بعدش زارت فيلتر ميشه! خب منم ريس نميدوم فلان جا بودم که کارش همين چيزا بود همينا ميگفتم!
  • امير IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    8 2
    شما بفکرباشين ک چرا جوونا سمت. چت ميرن؟؟؟؟؟بفکرتفريح و اشتغال جوونا باشيد.باورکنيدديگه نيازي ب فيلترنيست.
  • محمد IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    9 1
    خوب واقعا جاي تحسين و تبريک داره به مسو لان محترم با اين طرز فکر عصر حجري بجاي اينکه بفکر مردم بدبخت باشيد الان مشکالت کمر شکن شده و فقط وي چت مانده با با دست مريزاد
  • سعيد IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    11 3
    دو روز نمي تونن شادي جوونا رو ببينن البته شادي که چه عرض کنم يه سرگرمي کوچيک
  • بماند IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    11 1
    خسته نشدند از بس فيلتر کردن بعد ميگن پيشرفت کنن فکر کردن بااين کار درست ميشه ولي متاسفم براشون که اينطور طرز فکري رو دارن بعد تازه اصلا امکانش نيست فيلتر بشه چون اپليکيشن فيلتررررررررر شدني نيست دوستان تمام بزار براي خودشون جک تعريف کنن
  • علي IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    5 1
    اقا من ديگه دهنم بستس. همين که روحاني رو داريم بستمه . من که ميدونم بعضيا ميخان خرابش کنن ولي بدونن فيلتر شکن براي همين مواقع ساخته شده و بهتره 8سالي که دست حسنه بزن بسوزن چون 8 ساله قبلي عمروم هدر شد
  • سعيد IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    11 0
    با ويچت تعداد اس ام اس هاي مردم تقريبا داره به صفر نز يک ميشه همراه اول و ايرانسل دارن ميسوزن و فشار ميارن مردم رو ابله فرض کردين . ايگ همه بلسفه بافي نداره که بگيد مردم بايد پول بدين به ما. ما دوست ندا يم شما اس ام اس مجاني بفرستين به هم
  • علي IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    7 0
    اگر پدر ويچت هم فيلترش کنه ما ايرانيا راه زياد بلديم. فيس بوک چند ساله فيلتره؟ شما بگيد؟ نه تنها دردي رو دوا نکرد بلکه از هر 7 نفر يک نفر فيس بوک داره
  • مجيد IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    2 1
    با سلام. بنده دوسال است که نرم افزار ويپت را دارم. و تا کنون سعي در ارتباط با بغير از فاميل ننموده ام. ولي به نظر اينجانب . اين ابزار براي فروش تبلت ها و گوشيهاي در بازار کساد جهان طراحي شده است
  • نادر IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    13 1
    عشق است ارتباطات ويچت . خدايي من حال کردم. چين واسه ملتش اين نرم افزارو ساخت. شما چي ساختين؟ بريد کراک و شيشه رو فيلتر کنيد. اون که مخربتره
  • عليرضا IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    8 1
    تعجبم از اينه که چرا کلا تلفن همراه رو فيلتر نميکنن،خوب واضحه چون واسشون سود داره جمع کنيد اين مسخره بازي ها رو
  • سپهد IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    6 0
    نه آقا... اينا اگه به فکر فرهنگ بودن که اينجا نبوديم الان...داستان سر پول، مکالمات کم شده ، دارن ضرر ميکنن، اينا همش بهانست.... فساد که با اين چيزا از بين نمبره....حالا فيلتر کنيد تا ميتونيد ببنيم به کجا ميرسيد.
  • وي چت IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    3 1
    ميخواين با فيلتر کردن چيو ثابت کنين؟بچه ها خودشون که الان تو وي چت ولن به ما رسيد وا رسيد.متاسفم
  • مهندس IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    3 2
    آقا مگه فيلتر شده ؟ ما که چيزي نفهميديم ... دوستانمم همه هستند ... چي ؟؟؟ فيلترشکن؟! استغفرالله ... بترس از عذاب الهي برادر ... اين تسبيح من کو ....
  • shahin IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    3 1
    واقعا متاسفم براي اين دوستان که فکر ميکنن پاک کردن صورت مسئله چيزي رو حل ميکنه وي چت به خودي خود هيچ مشکلي نداره حتي ميشه اونجا آيه هاي قرآن رو به اشتراک گذاشت کسي نميتونه منکرش باشه اين محيط مستهجن کجاست؟ از هر چيزي هم ميشه استفاده درست کرد هم نادرست حتي دارويي که اگه آدم مصرفش نکنه ممکنه بميره همون دارو رو زيادم مصرف کنه قطعا به مرگ ختم ميشه من به شخصه خودم با دوستانم فقط حرفاي دردو دل يا مشکلات کاري يا ازين قبيل رو انجام ميدم حالا اين بنياد خانواده بنده رو کدومش سست ميکنه؟؟ بايد به اين عزيزان گفت صورت مسئله مشکل بيکاري و ازدواجه جوان وقتي ازدواج نکنه وي چت که هيچ تو خيابون شلوغ هم دست به کاراي جنسي ميزنه شما کجا رو گرفتيد؟؟ من بعيد ميدونم پشت اين قضيه مخابرات هم دست نداشته باشه چون منافعش در خطره با ارسال همون اس ام اس کوفتي پس عزيزان اين اعمال خجالت آور رو بذاريد کنار
  • سهيل خان IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    4 0
    بعد از جنگ از يکي از مقامات ژاپن پرسيدند: شما تنها کشوري بوديد که امريکا عليه تان از بمب اتم استفاده کرد، قاعدتا شما بايد بزرگترين دشمن آمريکا باشيد، پس چراهيچوقت شعار «مرگ بر آمريکا» سر نميدهيد؟؟؟!!! او پاسخ داد: شعار دادن مال اونهايي هست که در عمل هيچ کاري نميتوانند بکنند! همينکه بر روي ميز رئيس جمهور امريکا تلفن پاناسونيک ما نشسته يعني اينکه ما پيروز شديم ... ( حال شما به بهانه هاي مختلف ويچت را فيلتر کرديد ، اين يعني شعار ... شما براي سرگرمي ما چه کرديد .. شما مي تونستيد فيلتر نکنيد و به جاي ويچت يه برنامه جالبتر برنامه نويسي کنيد ... واقعا که ... به جاي شعار دادن اندکي عمل بايد ... )
  • ح IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    بااين کار يعني فيلتر کردن ويچت مردم رو بسمت فيلتر شکن ها برده اند
  • حسين IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    دوستان راست ميگن با فيلترکردن کار درست نميشه بايد فرهنگ سازي بشه