پاسخ علاءالدین بروجردی به شایعه بازداشتش در ارتباط با اختلاس بانکی

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس که اخیرا شایعاتی در مورد بازداشت خود و برخی اعضا ی خانواده اش به دلیل اختلاس بزرگ بانکی شنیده می شد به سوالاتی در این خصوص پاسخ گفت.

اخیرا شایعاتی در مورد دست داشتن شما در اختلاس اخیر مطرح شده است، می‌خواستیم ماجرا را از زبان خود شما بشنویم؟
بروجردی: در مورد شایعاتی که اخیرا در مورد بنده مطرح شده است، باید گفت که پیامکی خبری از مصاحبه آقای احمدی بیغش نماینده شازند برای نمایندگان و رسانه ها فرستاده شد که نشان می داد ایشان در مصاحبه ای با یکی از سایتها گفته که مرا را دستگیر کرده اند و با وساطت آقای لاریجانی آزاد شده ام و پسر بنده نیز ماه‌هاست که بازداشت است.
من و آقای کوثری در صحن مجلس نشسته بودیم و از وی توضیح خواستیم . وی این تعبیر را به کار برد که والله دروغ است. و ما نیز گفتیم که در همان موقع در مصاحبه با خبرگزاری فارس این موضوع را تکذیب کند، وی با بیان اینکه همین الان با خبرنگار فارس تماس می‌گیرد و سخنان خود را تکذیب می‌کند از ما جدا شد و از صحن مجلس بیرون رفت و در نهایت هیچ خبری از وی مبنی بر تکذیب اظهاراتش، در خروجی این خبرگزاری قرار نگرفت.
ماجرا به همین جا ختم نشد، در حضور برخی از نمایندگان و رئیس مجلس نیز از وی توضیح خواسته شد، که نامبرده مجددا سوگند جلاله یاد کرده بود که چنین نبوده است. اما خبرنگاری که با وی مصاحبه کرده بود، صدای وی را ضبط کرده و در اختیار روابط عمومی مجلس و دفتر بنده قرار داد و ما با بررسی مجدد سخنان ایشان، دریافتیم علی رغم ادعای ایشان، خود این نماینده این سخنان را به زبان آورده و در نهایت ناراحتی بنده دو چندان شد که چرا یک نماینده دوبار قسم دروغ می‌خورد و این ناراحتی به مراتب بزرگتر از ناراحتی تهمتی بود که در حق من و فرزندم روا داشته شده بود.
اگر چه جایگاه شکایت از چنین اعمالی وجود دارد، اما نگاه ما به آنها نگاه به نیروهای اصولگرا و ارزشی است. ممکن است که نیروهای ارزشی نیز دچار خطا شوند، اما باید گذشت کرد و همین که مردم بدانند خود بهترین قضاوت را خواهند کرد.
اما همانگونه که قبلا نیز در رسانه‌ها توضیح داده‌ام بنده دو پسر دارم که یکی از آنها مشغول تحصیل در تهران است و دیگری به اتفاق خانواده‌اش در خارج از کشور در حال تحصیل است و هیچ کدام فعالیت اقتصادی ندارند و بنده نیز از فروردین سال 60 که با حکم شهید رجایی به عنوان سرکنسول ایران در دوبی منصوب شدم ، در طول این سالها فعالیت اقتصادی نداشته ام.
در ابتدای حضور دکتر ولایتی در وزارت خارجه ایشان دستور‌العملی را صادر کردند که پیرو آن هیچ یک از کارکنان وزارت‌خارجه حق هیچ‌گونه فعالیت اقتصادی را نداشتند، اکنون نیز با گذشت بیش از بیست سال از آن موقع، بنده همچنان بر عهد خود پای‌بند هستم و هیچ کار اقتصادی را نه انجام داده‌ام و نه انجام خواهم داد.
نامه نگاری‌هایی از طرف شما برای برخی مساعدت‌ها به گروه امیر منصور آریا و چندین شرکت و گروه صنعتی دیگر نگاشته شده است. هر چند این اقدام تنها از سوی شما انجام نگرفته و تقریبا تمامی نمایندگان در سراسر کشور چنین نامه نگاری‌هایی برای رفع مشکلات ارباب رجوع و منطقه انجام می‌دهند، سوالی که مطرح است اینکه علت این نامه نگاری‌ها چه بوده است؟
بروجردی: ما نمی توانیم نسبت به نگرانی های پدران و مادرانی که فرزندان تحصیل کرده آنها بیکارند و نگران آینده خود هستند، بی‌تفاوت باشیم. ما سوگند یاد کرده‌ایم که از حقوق مردم دفاع کنیم . شغل حق مردم است. حقوقی بیشتر از این در قانون برای مردم آمده است. بهداشت و آموزش و پرورش رایگان . اینکه مردم بتوانند کاری داشته باشند تا بتوانند زندگی خود را اداره کنند، حداقل چیزی است که باید برای مردم فراهم کنیم. مجلس برنامه و بودجه تصویب می کند. نرخ رشد برنامه مشخص است. اما وقتی برنامه ها تحقق پیدا نمی کند چه باید کرد؟ باید جلسه گذاشت و دنبال کرد. از رئیس جمهور گرفته تا وزرا و روسای بانک‌ها و حتی شرکتها. نمی توان دست روی دست گذاشت و شاهد این غم و غصه‌های جانکاه مردم بود. با این حال اتهاماتی به بنده وارد می شود، اما نمی‌توانم برای اینکه مبادا برخی رقبا و افراد کم اطلاع به بنده اتهامی وارد نکنند، از وظایف نمایندگی خود عدول کنم و اگر یک خانواده را از رنج فقر و بیکاری برهانم، به تمام این اتهامات که به من می‌زنند، می‌ارزد. اما می‌گویند چرا نامه نگاری کرده ای و چرا با مسئولین جلسه گذاشته ای؟ این کاری است که تمام نمایندگان انجام می دهند . ما دست سرمایه گذار را می گیریم و به منطقه و حوزه انتخابیه خود می بریم . این سوال مطرح است که چرا کار در روال قانونی آن پیش نمی رود و اینکه چرا وقتی سال مالی یکساله است، چرا در ماه دوم و سوم بودجه ای اختصاص پیدا نمی کند. چرا پروژه ها اجرا نمی شود و صدها چرای دیگر!
ولی واقعیت این است که کاری انجام نمی شود و زندگی مردم با بحران روبرو ست، ما نیز باید از حقوق مردم دفاع کنیم ولو اینکه به قیمت اتهام و دروغ پردازی های دیگر باشد. آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است! ما نباید به عنصری ی تبدیل شویم که تنها به دنبال مستمری نمایندگی باشد و چشم خود را بر روی واقعیات ببندد. باید با تمام وجود به دنبال احقاق حقوق مردم باشیم. نکته و گزارشی که دکتر فلاحت پیشه و دکتر کرمی راد نمایندگان استان کرمانشاه از سفر رهبر انقلاب به این استان دادند این بود که رهبر انقلاب نمایندگان را خواستند و فرمودند که مشکلات شما را می دانیم و وارد این بحث نشوید، بگویید طرح تان برای توسعه استان چیست؟ رهبری در ادامه می گویند، پشت من لرزید وقتی که به من گزارش از خانواده‌ای هفت نفره هیچ کدام کار ندارد! وقتی رهبری اینگونه از این دغدغه ملی احساس نگرانی می کنند، من نماینده باید احساس مسئولیت کنم و بی تفاوت نباشم. راحت ترین کار برای من این است که ناظر بی تفاوت باشم و هیچ مشکلی نیز برایم رخ نخواهد داد. اگر در این میان فردی ناباب درآمد، مانند امیر خسروی ،‌ این تقصیر بنده نیست. وظیفه ارگانهایی است که برایشان بودجه تصویب شده و وظیفه یافته‌اند که چشم بینای مردم باشند .
می توانند کنترل کنند و هشدار دهند نه اینکه چنین فردی دو سال در سیستم مالی کشور، هر کاری بخواهد انجام دهد. اگربخواهیم این اصل را بپذیریم که باید بدبین بود، باید به همه بدبین بود و آنوقت در کشور نمی توان کاری انجام داد . اصل 44 یعنی ورود ملت در عرصه اقتصاد. ملتی که در جنگ وارد شد و اگر وارد نمی شد نتیجه کار به اینجا نمی رسید. این بار را دولت نمی تواند به تنهایی بکشد . اگر قرار باشد اصل 44 اجرا شود، باید افرادی که تمکن مالی دارند کارخانه های دولتی را تملک کرده و مدیریت کنند .
اگر اصل را بر این بگذاریم که همه مانند امیر خسروی هستند، که باید دست روی دست گذاشت. فرض بر این است که این کار بستر سالمی دارد و باید ناخالصی ها را از بین برد. و مسئول این کار هم نهادهای امنیتی و نظارتی هستند که نباید بگذارند این گروه‌های تبهکاری شکل بگیرند.
گفته می شود آقای کریمی قدوسی از نمایندگان مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و برخی دیگر ادعا کرده اند ، اکثر اعضای کمیسیون امنیت ملی خواهان تغییر شما از ریاست این کمیسیون هستند. آیا این اظهارات درست است؟
بروجردی: تمام همکاران ما در کمیسیون به این اظهارات وی معترض هستند، اما وی گفته است که اصلاح می کند. حتی نمایندگانی همچون شیخ قدرت علیخانی و دکتر کواکبیان که با بنده به لحاظ سیاسی، هم عقیده نیستند، سخنان ایشان را خلاف واقع دانسته‌اند و در گفت‌گو هایی بر نادرستی سخنان آقای کریمی، تاکید کرده‌اند. امام به لحاظ کلی شیوه برخورد ما با این دروغ‌پردازی ها، تنها صبر است، زیرا این افراد را افرادی ارزشی و معتقد به نظام می‌دانیم که باید از خطاهای آنها چشم پوشی کرد.
اخلاق و قانون مداری از اصول انقلاب اسلامی و حضرت امام بوده است. اما در فضای سیاسی کشور حتی برخی مقامات اتهاماتی به یکدیگر وارد می کنند، چرا باید فضای سیاسی به گونه ای باشد که اینگونه اتهامات زده شود و اخلاق جایی در روابط نداشته باشد؟
بروجردی: این سوال ما نیز هست. انتظار این است که بر اساس موازین شرعی رفتار شود نه اینکه رفتاری انجام شود و بعد در صدد اصلاح آن بود. اخلاق اسلامی جزء اصول ماست و در شرایط حاضر کاستی هایی در این زمینه احساس می شود. این موضوع باید قانونمند شود. همانگونه که ترور فیزیکی جرم است و با آن برخورد می شود، ترور شخصیتی نیز جرمی است که باید قانونمند شده و با آن برخورد شود. اینکه اتهامی زده شود و بعد عذرخواهی کنند کار درستی نیست. نمی‌توان حیثیت افراد را لکه‌دار کرد و مردم را نسبت به آن فرد بدبین کرد، سپس گفت ببخشید من مطلع نبودم.
منبع: سایت اعتدال

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.