قدس آنلاین؛ الف.زمینی- درخواست رئیس دستگاه قضایی ایران از رئیس قوه قضائیه عراق، هشدار رئیس جمهور نسبت به طرد فرهیختگان و هنرمندان و تساوی بدون گل تیم فوتبال ایران برابر بلاروس در یک بازی دوستانه، از جمله مهمترین اخباری بودند که روزنامه های امروز به آن پرداختند.

از "هشدار ظریف به 1+5" و "پاسخ هاشمی به یک هیاهوی تاریخی" تا "تساوی با ماکت بوسنی"

درخواست استرداد منافقین
روزنامه قدس: این روزنامه از درخواست رئیس دستگاه قضایی ایران از رئیس قوه قضائیه عراق نوشت و تیتر زد: "تروریست ها را به ایران باز گردانید."
روزنامه وطن امروز نیز در این خصوص تیتر زد: "درخواست استرداد منافقین"
روزنامه قدس همچنین خبر از تصویب طرحی در مجلس داده است که بر اساس آن "بیکاران جویای کار بیمه بیکاری می گیرند"
نمایندگان مجلس طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار را مورد بحث و بررسی قرار داده و تصویب کردند. به موجب مصوبه مجلس، بیکار مشمول بیمه بیکاری، به کسی اطلاق می‌شود که رابطه کاری وی با کارفرما بدون میل و اراده او قطع شده و خود، متقاضی کار است.
***
فروش خودروهای تصادفی به جای صفر
روزنامه تفاهم: این روزنامه صحبت های رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور را پوشش داد و نوشت: "فروش خودروهای تصادفی به جای صفر"
متاسفانه اخیرا تعداد زیادی از خریداران و متقاضیان شماره گذاری خودرو حین تعویض پلاک متوجه سوء استفاده فروشندگان خودرو شده اند. این افراد عمدتا خودروهایی را خریداری کرده اند که مدل بالا محسوب می شوند و از لحاظ ظاهری تمامی مشخصات خودروهای صفر یا در حد صفر را دارند و صرفا بخاطر ظاهر بی عیب و نقص آن، خریدار به دلیل از دست ندادن خودرویی بی عیب از نشان دادن خودرو به کارشناس خودداری می کند.
چیت چیان، وزیر نیرو نیز گفته است: "در سد سازی افراط کردیم"
گفتنی است برنامه تلویزیونی «ثریا» با حضور حمید چیت‌چیان وزیر نیرو برگزار شد. در این برنامه وزیر نیرو گفت: "برای آب نداشته سد ساختیم."
***
هشدار ظریف
روزنامه جوان: تیتر یک این روزنامه به این شرح است: "هشدار ظریف درباره شکست مذاکرات با 1+5"؛ ظریف گفته است که نباید فرصت یک بار دیگر مثل 2005 از دست برود.
گفتنی است در ابتدای سال 2005 ایران با تروئیکای اروپایی به توافقی دست یافت که عدم پایبندی طرف‌های غربی به تعهدات خود منجر به شکست توافقات شد. ‏ سه کشور اروپایی در ژانویه این سال؛ پیشنهادی متضمن تعهد ایران به نساختن سلاح کشتار جمعی، ‏همکاری در مبارزه با ‏تروریسم و موضوع امنیت منطقه‌ای و از جمله در عراق و افغانستان را رد ‏کردند. این کشورها در مارس 2005 نیز پیشنهاد ‏ایران که پذیرش پروتکل الحاقی، بازرسی‌های بیشتر و ‏تعهدات بیشتری را شامل می‌شد رد کردند و در ماه اوت آن سال و ‏در آخرین روزهای دولت سیدمحمد ‏خاتمی خواستار توقف دائمی غنی‌سازی هسته‌ای در ایران شدند در حالی که در توافق پاریس ‏برحقوق ایران بر اساس ‏NPT‏ که مطابق با تعهداتش به معاهده و بدون ‏تبعیض اعمال می‌شود اذعان کرده بودند. ‏
گفتنی است روزنامه "جهان صنعت" نیز در یکی از تیترهای فرعی خود از قول ظریف نوشته است: "توافق هسته ای ممکن است"
***
منزوی کردن نخبگان
روزنامه فرهیختگان: این روزنامه از هشدار رئیس جمهور نسبت به طرد فرهیختگان و هنرمندان نوشته و تیتر زده است: "به نخبگان انگ نزنیم"
دیگر روزنامه ها نیز تیترهایی در خصوص صحبت های رئیس جمهور در مراسم تجلیل از نخبگان کشور داشته اند:
روزنامه کار و کارگر: برای جذب نخبگان باید سعه صدر بیشتری داشته باشیم.
روزنامه نسل فردا: کشور با شعار و گفتار درمانی درست نمی شود.
روزنامه هدف و اقتصاد: نخبگان را منزوی نکنیم.
***
عدم افزایش نرخ اجاره بها؟!
روزنامه کار و کارگر: این روزنامه در ستون اخبار اقتصادی اش نوشته است: "نرخ اجاره بها افزایش نخواهد داشت"
بیشتر نگرانی متقاضیان مسکن‌های اجاره‌ای این است که قیمت اجاره‌بها در سال 93 باز هم مثل سال جاری و سال قبل از آن افزایش پیدا کند. البته دولت یازدهم وعده‌های بسیاری برای کنترل قیمت مسکن و اجاره‌بها مطرح کرده‌اند اما یکسان نبودن عرضه و تقاضا در بازار مسکن و اجاره‌بها همیشه به عنوان بمبی برای انفجار قیمتی در بازار مسکن عمل کرده‌است. در سال 93 هم اگر دولت بار دیگر نتواند تورم را کنترل کند قیمت اجاره‌بها رشد خواهد کرد.
از سوی دیگر آمارهای بسیاری در روزهای گذشته مبنی بر افزایش یافتن تعداد خانوارهای اجاره‌نشین منتشر شده است که خود می‌تواند خطر افزایش قیمت اجاره‌بها را بیشتر کند.
روزنامه کار و کارگر همچنین تیتر زده است: "شیر 1440تومانی در راه دولت"
در دوازدهم اردبیهشت امسال فارس نوشت: "مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرآورده‌های لبنی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی مصرف شیر گفت: یارانه 2500 میلیارد تومانی دولت برای تثبیت قیمت شیر خام هنوز اجرایی نشده است."
به نظر می رسد با افزایش مجدد قیمت شیر، باز هم شاهد کاهش مصرف شیر در کشور باشیم.
***
پاسخ هاشمی به یک هیاهوی تاریخی
روزنامه همبستگی: این روزنامه تیتر یک خود را به صحبت های آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اختصاص داده است: "منتقدان ماجرای «مک فارلین» همیشه هیاهو می کردند"
روزنامه ابتکار نیز در این خصوص تیتر زد: "پاسخ هاشمی به یک هیاهوی تاریخی"
ایسنا در این خصوص از قول هاشمی نوشت: ماجرای «مک فارلین» یکی از نکات قوت و برجسته عملکرد مسئولان نظام است. با کاری منسجم و تلفیقی از شیوه‌های پنهان و پیدای دیپلماسی، هم نیازهای نظامی جبهه‌ها در آن مقطع حساس دفاع مقدس را تأمین کردیم و هم نگذاشتیم ابهت انقلاب اسلامی در نگاه جهانیان مخدوش شود که موجب افتخار ایران و رسوایی و بحران در آمریکا شد.
چند روز پیش نیز روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان «تغذیه از پستان مک‌فارلین» نوشته بود: "نکته مهمی که باید مورد توجه فعالان سیاسی به ویژه دمندگان در بوق و کرنای ماجرای مک فارلین قرار گیرد اینست که همه باید همواره منافع ملی را اصل قرار دهند و رقابت‌های سیاسی و منافع شخصی و گروهی را در برابر آن قربانی نمایند. اگر این معادله برعکس شود و منافع ملی قربانی مطامع این و آن شخص و گروه گردد جامعه دچار خسران خواهد شد. در دراز مدت البته ملت راه درست را پیدا خواهد کرد و منافع خود را تأمین خواهد نمود و روسیاهی سراغ کسانی خواهد رفت که با تغذیه از پستان مک فارلین برای منافع جامعه اهمیت قائل نمی‌شوند."
***
تساوی با ماکت بوسنی
تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه به مصاف بلاروس رفت و مقابل این تیم به تساوی بدون گل رضایت داد. شاگردان کارلوس کروش که در اتریش اردوی تدارکاتی برگزار کرده‌اند، در اولین دیدار دوستانه خود در این اردو به مصاف تیمی رفتند که ضعیف‌تر از رقبای ایران در جام جهانی است.
روزنامه های ورزشی تیتر یک های خود را به این موضوع اختصاص دادند:
روزنامه گل: بازی بلاســـــــــــــــــــود!
روزنامه نود: با روسیه سفید محک نخوردیم/ نه رو سفید، نه رو سیاه
روزنامه هوادار: بلانسبت بلاروس، بازی افتضاح بود!
ابرار ورزشی: تساوی با ماکت بوسنی
ایران ورزشی: نقص فنی
خبرورزشی: تساوی در یک بازی نه چندان دلچسب
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.