قدس آنلاین، الف.زمینی؛ سخنان مهم حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با رییس و مسوولان عالی دستگاه قضایی و همچنین رؤسای کل دادگستری ها و دادستانهای مراکز استانها؛ ادامه حمایت ها از کی‏روش و بازتاب شادی مردم پس از باخت ایران برابر آرژانتین از جمله اخبار مهم چاپ شده در روزنامه های امروز می باشد.

از "آمریکا راس فتنه در عراق" و "ادامه حمایت ها از کارلوس کی‏روش" تا "شادی پس از باخت"

آمریکا راس فتنه در عراق
روزنامه قدس: این روزنامه در تیتر یک خود نوشت: "رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان عالی دستگاه قضایی: با دخالت آمریکا در عراق به شدت مخالفیم."
دیگر روزنامه ها نیز تیترهایی در این خصوص داشتند که برخی به شرح زیر می باشند:
کیهان: "حوادث عراق فتنه آمریکایی است، نه جنگ شیعه و سنی"
همشهری: "با دخالت آمریکا در عراق مخالفیم"
کائنات: "با دخالت آمریکایی ها و دیگران در عراق بشدت مخالفیم"
عصرایرانیان: "مردم، دولت و مرجعیت دینی عراق به آتش افروزی ها پایان خواهند داد"
شهروند: "آنچه در عراق روی داده است جنگ شیعه و سنی نیست"
شرق: "مخالفت شدید ایران با دخالت آمریکایی ها در عراق"
سیاست روز: "قضایای عراق جنگ شیعه و سنی نیست"
وطن امروز: "آمریکا راس فتنه در عراق"
رهبر معظم انقلاب با اشاره به تحولات اخیر عراق تأکید کردند پشت پرده فتنه انگیزی و آتش افروزی در عراق، قدرتهای غربی سلطه گر و در رأس آنها رژیم آمریکا قرار دارند و جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت شدید با هر گونه دخالت آمریکا در مسایل داخلی عراق، معتقد است مردم و دولت و مرجعیت دینی این کشور توانائی پایان دادن به این آتش افروزی را دارند.
***
ورود زنان ممنوع!
هر چند خبر ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه ها، خبری ورزشی به نظر می رسد، اما این خبر تیتر برخی از روزنامه های سیاسی امروز بود. به عنوان مثال "روزنامه روزان" در تیتر یک خود نوشت: "ورود بانوان به ورزشگاه ها ممنوع"
روزنامه شرق نیز در تیتر یک خود نوشته است: "ورود زنان ممنوع" این روزنامه از قول فاطمه آلیا نماینده تهران نیز نوشت: "کار زن؛ شوهر داری است نه والیبال دیدن"
فرمانده ناجا گفته است: "اختلاط زن و مرد در ورزشگاه ها به مصلحت نیست"
گفتنی است چند روز پیش شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان، گفته بود که به دستور حسن روحانی قرار شده تا گفتگوهایی با محمود گودرزی، وزیر ورزش، در مورد مسئله حضور زنان در سالن مسابقات والیبال صورت بگیرد.
تیم ملی والیبال ایران روز ۲۵ خرداد در چارچوب رقابت‌های لیگ جهانی والیبال در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف برزیل رفت. در این مسابقه به‌رغم آنکه زنان برزیلی اجازه ورود به ورزشگاه را یافتند، مأموران حفاظت از ورود زنان ایرانی به محل مسابقه جلوگیری کردند.
***
ادامه حمایت ها از کارلوس کی‏روش
بحث ها در خصوص بازی قدرتمندانه ایران برابر آرژانتین و ناداوری صورت گرفته همچنان ادامه دارد.
روزنامه هفت صبح با چاپ تصویری از کارلوس کی‏روش نوشت: "قهرمان...!"
کی‏روش در 24ساعته گذشته به قهرمان کاربران شبکه های اجتماعی تبدیل شده و کمپین های مختلف برای حمایت از تمدید قرارداد او تشکیل شده است.
روزنامه ورزشی گل نیز با چاپ تصویری از کی‏روش روی جلد خود نوشت: "قبلِ کرش به زور پنجم آسیا بودیم"
روزنامه هوادار نیز به رئیس جمهور پیشنهادی به این شرح کرده است: "کی‌‏روش شهروند افتخاری ایران"
روزنامه استقلال جوان نیز نوشت: "حرف دل امیرحسین(صادقی)، حرف همه ایران: کروش سربلندمان کردی"
خبرورزشی: درخواست نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از وزیر ورزش: "آقای گودرزی! قرارداد کروش را تمدید کنید!"
روزنامه آرمان امروز: محسن صفایی: "دولت‏مردان از «کی‏روش» و «ولاسکو» درس بگیرند"
اعتماد: "سیل پیام های تقدیر مسئولان و موج کمپین های مردمی برای ماندن کی‏روش: یک ملت، یک تیم"
اگر بخواهیم دنبال یک فرد موثر برای تیم ملی ایران بگردیم بدون تردید " کارلوس کی روش" را می توانیم به عنوان یک شخص تاثیر گذار در فرایند بازی تیم ایران و تحولات ایجاد شده به خصوص در دو ویژگی " آمادگی بدنی" و پیشرفت فوق العاده در "کار تیمی" بدانیم.
باید تلاش کرد تا کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی را که مسبب این تحول بزرگ در تیم ایران بوده است، در سمت مربی گری تیم ملی ایران حفظ کرد تا این تغییرات و تحولات مثبت همچنان ادامه داشته باشد.
***
تخلفات احمدی نژاد
روزنامه ابرار این روزها هر از چند گاهی یادی می کند از رئیس جمهور پیشین کشورمان؛ این روزنامه در تازه ترین شماره خود، در تیتر یک خود از قول یک نماینده نوشت: "چرا به تخلفات متعدد احمدی نژاد رسیدگی نمی شود؟"
روزنامه اسرار نیز در یکی از تیترهای فرعی خود همین نقل قول را از آقای "پزشکیان" آورده است.
به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان با بیان اینکه ادبیات مردمی احمدی‌نژاد فقط در زمان رأی‌گیری بود، تصریح کرد: احمدی‌نژاد فقط در زمان انتخابات پایبند به اصول قانون و نظام بود و با توجه به رأی بالایی که در انتخابات آورد، تمامی قانون و حتی نظام را زیر پا گذاشت.
***
شادی پس از باخت!
یکی از موضوعات جالب پس از بازی ایران و آرژانتین، حضور مردم در خیابان ها و شادی یشان پس از باخت تیم کشورمان برابر آرژانتین بود.
روزنامه شهروند با چاپ تصویری از شادی مردم در خیابان به بررسی دلایل شادی مردم بعد از باخت پرداخت و نوشت: "شادی جمعی کم داریم"
روزنامه ایران نیز در تیتر یک خود نوشت: "گزارش بازتاب داخلی و بین المللی بازی جذاب ایران و آرژانتین: جهان در شوک، ایران در شادی"
تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدارش در جام جهانی 2014 برزیل نمایش درخشانی برابر آرژانتین داشت. این نمایش خیره کننده، علی‌رغم این که تیم ملی برابر این تیم با یک گل شکست خورد، شادی ایرانیان را به دنبال داشت. ایرانیان پس از بازی، به خیابان‌ها ریختند شادی خود را کردند.
بر همین اساس، خبرگزاری اسپانیایی "EFE"، در گزارشی اعلام کرد که هواداران فوتبال در ایران از بازی تیم ملی کشورشان برابر آرژانتین به قدری خوشحال بودند که در تهران به خیابن‌ها ریختند و با سردادن شعارهایی به حمایت از تیم ملی‌شان پرداختند و از عملکرد این تیم برابر آرژانتین ابراز رضایت کردند.
مردم با در دست داشتن پرچم‌ سه رنگ ایران و صورت‌های رنگ شده در خیابان‌های تهران به شادی پرداختند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.