قدس آنلاین، الف.زمینی؛ دیدار جمعی از مقامات و مسؤولان ارشد کشور با مقام معظم رهبری و متوقف شدن روند پیگیری استیضاح فرجی‌دانا به مدت یک ماه از جمله مهمترین اخباری بودند که روزنامه های امروز به آن پرداختند.

از "وقت تنفس برای آقای وزیر" تا "باز هم طرحی جدید برای خانه دار کردن مردم"


از همه توانم برای کمک به دولت استفاده می کنم
روزنامه قدس: مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مقامات و مسؤولان ارشد کشور با ایشان سخنرانی کردند.
روزنامه قدس در این خصوص در تیتر یک خود نوشت: "از همه توانم برای کمک به دولت استفاده می کنم"؛ روزنامه ایران نیز تیتر یکی مشابه تیتر روزنامه قدس داشت.
دیگر روزنامه ها نیز در این خصوص تیترهایی داشتند:
کیهان/ جوان/ حمایت/ رسالت: "مراقب باشید جریان های مومن را با شعار اعتدال کنار نزنند"
ابتکار/ فرهیختگان/اسرار/ اعتماد/ جمهوری اسلامی/ راه مردم: "همه بدانند بنده دولت را تایید و حمایت می کنم"
اطلاعات: "همه بدانند من به مسئولان بلند پایه دولت اعتماد دارم"
جام جم: "حاشیه پردازی نکنید، به مشکلات مردم برسید"
***
وقت تنفس برای آقای وزیر
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از متوقف شدن روند پیگیری استیضاح فرجی‌دانا به مدت یک ماه خبر داد و گفت که اگر وزیر علوم مشکلات موجود را رفع نکند، استیضاح مجددا به جریان خواهد افتاد.
روزنامه قدس در تیتر دیگر خود آورده است: "با رایزنی لاریجانی، استیضاح وزیر علوم یک ماه به تعویق افتاد"
در این خصوص برخی روزنامه ها تیترهایی داشتند، از جمله:
ابتکار: "ریش سفیدی لاریجانی برای تعلیق استیضاح"
سیاست روز: "با رایزنی لاریجانی و استیضاح کنندگان؛ نمایندگان ملت آزمون وزیر را به تعویق انداختند"
جوان: "قول وزیر علوم استیضاح را یک ماه متوقف کرد"
همبستگی: "مهلت یک ماهه به وزیر علوم"
آرمان: "استیضاح وزیر علوم منتفی شد: شاید وقتی دیگر"
آفتاب: "وقت تنفس برای آقای وزیر"
اعتماد: "استیضاح موکول به آینده"
گفتنی است سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته است:"اگر در مدت یک ماه آینده موارد استیضاح رفع نشود، روند استیضاح دوباره به جریان خواهد افتاد."
***
باز هم طرحی جدید برای خانه دار کردن!
افکار: این روزنامه در یکی از تیترهای فرعی خود نوشت: "تامین مسکن زوج های جوان و اقشار کم درآمد طی 4 سال"
روزنامه شهروند نیز به تفاهمی اشاره داشت که برای مسکن سازی در دوره 4 ساله کلید خورده است و تیتر زد: "طرح خانه دار شدن کم درآمدها به کمک خیرین"
طبق تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با انجمن خیرین مسکن ساز ایران مسکن اقشار کم درآمد برای مدت چهار سال از سال 92 تا 96 با استفاده از توان خیرین مسکن‌ساز تامین می‌شود.
بر این اساس گروه های هدف موضوع این تفاهم نامه شامل خانواده های بی سرپرست یا بد سرپرست، خانواده های کم درآمد، زوج‌های جوان واجد شرایط و دیگر گروه‌های احتمالی جدید که به تأیید انجمن خیرین مسکن ساز مرکز می رسد، هستند.
از مسکن مهر گرفته تا مسکن اجتماعی و وام 50میلیونی؛ به نظر می رسد هیچ کدام نتوانسته است آنطور که باید از میزان مستاجران بکاهد و وعده خانه دار کردن مردم در حال حاضر در حد طرح و برنامه باقی مانده است.
***
پرونده بنزین آلوده در فاز جدید
روزان: این روزنامه در تیتر یک خود نوشت: "اعلام نتایج آنالیز نمونه های بنزین توسط آلمانی ها: پرونده بنزین آلوده در فاز جدید"
در همین زمینه مهر نوشت: "مدیر کل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بر اساس نتایج آنالیز نمونه بنزین توزیع شده در دو سال گذشته در شهر تهران توسط کشورآلمان، میزان گوگرد این نمونه ها 20 برابر حد مجاز است."
پیش از این وزیرنفت و دو معاون او آلودگی بنزین تولید شده در پتروشیمی ها را تایید کرده بودند. معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست نیز برای اولین بار اعلام کرد بنزین تولید شده در پتروشیمی های کشور آلوده است.
عباس کاظمی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در مصاحبه ای با مهر (15 اردیبهشت 1393) یکی از دلایل افزایش سرطان در تهران و سایر کلانشهرهای کشور را به بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها نسبت داد و آلاینده بودن بنزین پتروشیمی‌ را تایید کرد.
در همان اردیبهشت ماه نیز بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: "بنا به گزارش شرکت پالایشگاه و پخش، بنزین تولید شده در پتروشیمی‌ها قطعاً آلاینده و خارج از استاندارد است."
البته به یاد داریم که شانا (سایت روابط عمومی وزرات نفت) در سی ام دیماه 92 از قول عبدالحسین بیات- عضو هئیت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی-نوشته بود: "بنزین تولیدی در مجتمع های پتروشیمی مطابق با بالاترین استانداردهای ملی و بین المللی است و آلودگی هوا ربطی به بنزین تولیدی پتروشیمی ها ندارد."
و حتی رویانیان -رئیس آن روزهای ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت – در دیماه سال 92 در گفتگو با خبرآنلاین با قاطعیت گفته بود عامل اصلی آلودگی هوا بنزین تولید داخل نیست.
روزنامه هفت صبح نیز در صفحه اول خود نوشت: "تولید بنزین در پتروشیمی ها امکان پذیر نیست!"
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.