قدس آنلاین، الف.زمینی؛ بهت جهانی در مقابل کشتار غزه و محکومیت سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی مهمترین خبر امروز روزنامه های کشور بود.

از "بررسی 6 روزنامه ای که دیروز تیتری از غزه نداشتند" تا "کاهش15درصدی قیمت خودرو"

وطن امروز؛ بدون تیتر یک
روزنامه قدس: این روزنامه در تیتر یک خود با بیان اینکه "شقاوت تل آویو وارد مرحله تازه ای شد" نوشت: "بیمارستان غزه آماج آتش صهیونیستها"
کیهان: "استفاده از بمب های فسفری تازه ترین جنایات اسرائیل در غزه"
اطلاعات: اعتراض دنیا به جنایات صهیونیست ها
افکار: محکومیت سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی
جوان: نظامی صهیونیست: فلسطینی ها مانند حزب الله می جنگند
کار و کارگر: شهادت 154 فلسطینی طی 2 روز
مردم سالاری: بهت جهانی در مقابل کشتار غزه
همشهری: ادامه کشتار در غزه، رایزنی برای آتش بس در قاهره
اما شاید یکی از بهترین ابتکارات و جلدهای امروز روزنامه ها، مربوط به روزنامه "وطن امروز" باشد. این روزنامه روی جلد امروزش، هیچگونه تیتر یکی نداشت و تنها عکس کودکی شهید شده در غزه را به چاپ رسانده بود. به راستی هیچ تیتری نمی تواند گویای وحشی گری رژیم صهیونیستی باشد.
***
فعلا خودرو نخرید
گویا اطلاعات غلط خودروسازان به شورای رقابت ماجرای قیمت گذاری را دنباله دار کرده است. روزنامه قدس در تیتر دیگری از احتمال کاهش 15 تا 30درصدی قیمت ها خبر داد و تیتر زد: "مردم فعلا خودرو نخرند"
جالب است بدانید هر چند طی این سال ها شاهد گرانی خودرو در کشور بوده ایم اما بر اساس آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، رضایت مشتریان از خودروهای سواری ظرف 2 سال اخیر کاهش یافته است. در همین زمینه اطلاعات در یکی از تیترهای فرعی خود نوشت: "کاهش رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای ساخت داخل"
"روزان" نیز از تشکیل گروه بازنگری قیمت خودرو خبر داد و نوشت: "احتمال کاهش15درصدی قیمت خودرو"
"نسل فردا" هم از قول "عضو کمیسیون صنایع مجلس" نوشت: "قیمت خودرو دوباره کاهش می یابد"
روزنامه "شهروند" نیز در تیتر یکی اینچنینی داشت: "سرگیجه در بازار خودرو؛ مردم فعلا خودرو نخرند: تلاش دوباره برای کاهش قیمت خودرو"
***
بایکوت خبری غزه در روزنامه ایران؟!/ نگاهی به 6 روزنامه ای که دیروز تیتری از غزه نداشتند
روزنامه جوان با چاپ تصاویر صفحه یک های "دیروز" روزنامه های "اعتماد"، "ایران"، "شرق"، "آفتاب"، "ابتکار" و "آرمان" تیتر زده است: "نه غزه! نه لبنان! فقط خودِ خودمان!"
روزنامه جوان در توضیح این تیترش نوشته است: "دیروز در میان بهت جهان از کشتار کودکان غزه، مخاطبان روزنامه ها و کاربران شبکه های اجتماعی نیز از بایکوت خبری غزه در روزنامه های دولتی ایران و روزنامه های تحت زنجیر، آن هم در حالی که خبر مهم دیگری برای انتشار نداشتند، مبهوت شدند."
هر چند متاسفانه دیروز این روزنامه ها در این خصوص کم کاری هایی انجام دادند و خبرهای مربوط به غزه را به درستی پوشش نداده بودند، اما امروز غیر از روزنامه آفتاب، تیترهایی در این خصوص داشتند:
روزنامه ایران: این روزنامه تصویری از حال و روز این روزهای غزه به چاپ رسانده است و در تیتری آورده است: "غزه زیر آوار قساوت"
روزنامه شرق: شرق نیز عکس یک روی جلدش را به این موضوع اختصاص داد و نوشت: "قربانیان جنایات اسرائیل در غزه از مرز 543 نفر گذشت"
روزنامه ابتکار: این روزنامه هم تصویری از جنایات رژیم صهیونیستی به چاپ رسانده و در تیتری آورده است: "هشدار صلیب سرخ درباره اوضاع غزه"
روزنامه آرمان: این روزنامه نیز با بیان اینکه درگیری ها همچنان ادامه دارد نوشت: "غزه؛ 515شهید و 3500زخمی"؛ در تیتر دیگری در این روزنامه می خوانیم: "غزه غرق در شجاعت"
روزنامه اعتماد: این روزنامه هم عکس روی صفحه اول خود را به غزه اختصاص داد و با بیان اینکه شمار قربانیان حملات اسراییل به نوار غزه به بیش از 500نفر رسید؛ تیتر زد: "غزه جان ندارد ... "
این روزنامه همچنین در تیتر دیگر خود آورد: "بیانیه خبرنگاران اعتماد در محکومیت کشتار مردم غزه: به جنگ پایان دهید"
روزنامه آفتاب: از بین روزنامه های مورد انتقاد قرار گرفته از سوی روزنامه جوان؛ شاید تنها روزنامه که امروز هم متاسفانه بصورت مستقیم بر روی صفحه اول خودش مستقیما خبری از غزه نداشت روزنامه آفتاب بود. این روزنامه در این خصوص تنها به جمله ای از "سیدهادی خامنه ای" بسنده کرده است و از قول ایشان نوشته است: "انتساب «نه غزه، نه لبنان» به اصلاح طلبان دروغ شاخدار است"

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    1 1
    همه که نبايد يه جور تيتر بزنن