قدس آنلاین، الف.زمینی؛ دعوت رئیس جمهور از مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس، نامه یک پزشک نروژی خطاب به اوباما و خبرهایی در خصوص 80 میلیون تومانی شدن وام مسکن؛ از جمله مهمترین اخبار امروز روزنامه هاب بودند.

از "نامه پزشک نروژی خطاب به اوباما" و "لبخند ظریف" تا "وام 80میلیونی مسکن"

راهپیمایی روز قدس در 80کشور جهان
روزنامه "قدس" تیتر یک خود را به راهپیمایی روز قدس اختصاص داد و نوشت: "راهپیمایی روز قدس در 80کشور جهان"
در همین خصوص روزنامه "کائنات" نیز با بیان اینکه "شعار مرگ بر اسرائیل در 770 شهر کشور طنین انداز می شود" نوشت: "دعوت روحانی از مردم"
این روزنامه همچنین از قول لاریجانی نوشت: "رژیم صهیونیستی سابقه طولانی در نسل کشی دارد"
روزنامه "ایران" نیز از قول روحانی نوشت: "فلسطین، برنده نبرد 65ساله خواهد بود"
"جمهوری اسلامی" نیز از جمله روزنامه هایی است که فراخوان رئیس جمهور را پوشش داد و در تیتر یک خود نوشت: "دعوت رئیس جمهور از مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس"
روزنامه "کار و کارگر" نیز در تیتر یک خود از قول روحانی آورد: "پایان تجاوز و آدم کشی صهیونیست ها، شکست است"
"اعتماد" هم به فراخوان روحانی اشاره دارد و در تیتر یک خود نوشته است: "فراخوان روحانی در دفاع از فلسطین"
گفتنی است روزنامه "مردم سالاری" نیز از تاکید حزب مردم سالاری برای راهپیمای روز قدس نوشت و تیتر زد: "روز قدس؛ روز حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم"
***
لبخند ظریف
"گزارش هسته ای ظریف در مجلس" تیتر یک روزنامه "همشهری" است. سخنگوی هیات رئیسه مجلس در این خصوص گفت: "توضیحات ظریف در خصوص مذاکرات وین6 قانع کننده بود.
"روزان" نیز با بیان "رضایت مجلسی ها از گزارش ظریف" تیتر زد: "لبخند ظریف"
"آرمان امروز" نیز با چاپ تصویری خندان از وزیر امور خارجه، در این خصوص تیتر زد: "روایتگری ظریف در بهارستان"
تیتر یک روزنامه "اسرار" نیز مربوط است به جزئیات جلسه غیرعلنی ظریف با نمایندگان مجلس؛ این روزنامه از قول دکتر ظریف نوشته است: "غربی ها برای توافق تا ابد فرصت ندارند"
"اعتماد" هم نوشت: "مانور دیپلماتیک ظریف"
"شهروند" هم نوشت: "رضایت مجلس از گزارش ظریف"
بر اساس شنیده ها ظریف در این جلسه ضمن ترسیم مسیر هفت ماهه مذاکرات ایران و غرب کلیاتی از مذاکرات ژنو موارد اختلاف ایران و غرب در مورد نیروگاه آب سنگین اراک و فوردو ارائه داده است.
***
نامه یک پزشک نروژی خطاب به اوباما
"حملات برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی به 18 بیمارستان غزه" تیتر یک روزنامه "جوان" است. این روزنامه همچنین از نامه یک پزشک نروژی خطاب به اوباما خبر می دهد و از قول این پزشک خطاب به رئیس جمهور آمریکا می نویسد: "اگر قلب داری، سلاخی مردم فلسطین را متوقف کن"
"کیهان" نیز بخش دیگری از این نامه تکان دهنده پزشک داوطلب نروژی را تیتر کرده است: "آقای اوباما! یک شب به غزه بیایید"
***
بیکاری 22درصدی جوانان
روزنامه "کار و کارگر" نوشت: "تعداد بیکاران از 2 و نیم میلیون نفر گذشت"؛ همین خبر را روزنامه "پیام زمان" به نحو دیگری پوشش داده است و نوشته است: "22درصد جوانان بیکارند"
مسئله بیکاری به خصوص برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در تمام کشورها به ویژه در کشورهای در حال توسعه موضوع بسیار مهمی برای دولت ها است به نحوی که سند چشم انداز نیز برخورداری از نرخ بیکاری تک رقمی را مورد نظر قرار داده است.
اما متاسفانه بررسی وضعیت بازار کار ایران و جایگاه آن در بین کشورهای منطقه نشان می دهد که ایران فاصله بسیار زیادی با نرخ بیکاری تک رقمی دارد. قطر با 6 دهم درصد دارای بهترین نرخ بیکاری در منطقه است و در این بخش ایران دارای رتبه 21 است.
همچنین در بخش بیکاری جوانان ایران دارای رتبه 19 در منطقه است. به صورت کلی نرخ بیکاری در برخی کشورها مانند قزاقستان، آذربایجان، پاکستان، افغانستان، لبنان و ترکیه در حوزه جوانان و نرخ عمومی بهتر از ایران است.
***
وام 80میلیونی مسکن
بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان وام 80 میلیون تومانی خرید مسکن از راه رسید. 8 ماه رایزنی وزارت راه و شهرسازی با بانک مرکزی باعث شد که راه اندازی صندوق پس انداز خرید مسکن نهایی شود. به نظر می رسد وام این صندوق جایگزین اوراق تسهیلات مسکن خواهد شد.
"آرمان امروز" در یکی از تیترهای فرعی خود می نویسد: "وام 80میلیونی مسکن از راه رسید"؛ البته روزنامه "امتیاز" نیز از روند بازار اوراق تسهیلات خرید مسکن نوشته است و خبر داد: "وام 45میلیونی مسکن 10میلیون آب می خورد!"
"سیاست امروز" نیز در یکی از تیترهای فرعی اش نوشت: "رشد قیمتی اوراق تسهیلات مسکن ادامه دارد: رویای خانه دار شدن با برگه های کاغذی"
برخی کارشناسان بر این عقیده هستند که: "افزایش تسهیلات بانکی محرکی موثر در بازار مسکن است و مطمئنا می تواند بازار مسکن را از رکود درآورد. چنین وام ها و تسهیلاتی قدرت خرید مردم را بالا می برند و همین امر دست مردم را برای خرید کردن مسکن بازتر می کند."
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلمان IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    6 0
    خدا خيرتان بدهد با وام 45 ميليوني و با درصد سودي بالغ بر 22% نه اينكه كسي خانه دار نمي شود بلكه خانه خراب نيز ميشود .
  • بهمن IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    4 0
    آنوقت قسط ماهيانه وام 80ميليوني چقدر مي شه با اين درآمد ها؟
  • احسان IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    طبق فرمول بانکي اگر باز پرداخت 10 ساله باشد و سود 15 درصد ، به عبارتي مي شود : قسط ماهيانه : 1117000 تومان سود کل وام : 60 ميليون تومان يعني به عبارتي ، بازپرداخت وام مي شود 140 ميليون تومان