قدس آنلاین، الف.زمینی؛ نابود کردن صنعت با 300شرکتی که بانکها دارند، بازتاب های برکناری وزیر علوم و انتقادهای روحانی به صدا و سیما؛ از جمله مهمترین اخبار امروز روزنامه ها بودند.

از "استیضاح جنتی" تا "تقابل ایران و جام جم"

نابودی صنعت با 300 شرکت!
در تیتر یک روزنامه قدس از قول "رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس" می خوانیم: "بانکها با 300 شرکت، صنعت کشور را نابود کردند"
به نظر می رسد بانک ها عامل اصلی تورم هستند. زیرا اکثر بانک ها شرکت های ساخت و ساز دارند. بانک ها پول های مردم را میگیرند و ساخت و ساز ها را انجام می دهند. از نظر برخی کارشناسان یکی از راه های نجات رکود به وجود آمده سرمایه گذاری در بخش بورس است زیرا در این صورت دیگر وابسته سهام دار شدن در بانک ها نیستیم و می توانیم سهام دار بورس شویم و در کارهای بزرگ سرمایه گذاری کنیم. دلیل اصلی رکود در بازار مسکن نیز همین بانک ها هستند زیرا قیمت ها را بالا می برند که خودشان بتوانند سرمایه گذاری کنند. به طوری که اگر بسیاری از این بانک ها را منع کنند که ساخت و سازی نداشته باشند به طور حتم خیلی از همین بانک ها ورشکست می شوند.
***
استیضاح جنتی؟
"کیهان" در تیتر یک خود از "بازتاب برکناری وزیر علوم در میان شخصیت های دینی و سیاسی" نوشت: "پرونده استیضاح بسته شد، مسیر غلط گذشته اصلاح شود"
اسرار: "مطهری: برکناری وزیر علوم نقطه منفی برای مجلس نهم است"
"آفتاب یزد" نیز امروز گزارشی تحلیلی از پس لرزه های برکناری وزیر علوم می نویسد: "خیر استیضاح جنتی!"
از دیگر بازتاب های این استیضاح را می توانید در روزنامه "وطن امروز" بخوانید. این روزنامه با بیان اینکه "رسانه های اصلاح طلب به غیبت رئیس جمهور در جلسه استیضاح فرج دانا اعتراض دارند" در تیتر خود نوشت: "جیغ بنفش اصلاحات"
"روزان" نیز می نویسد: "آغاز مخالفت ها با نجفی"؛ "پس از برکناری فرجی دانا، کمپین درخواست جنتی هم به راه افتاد"
***
ابزار ارتباطی با مردم؟!
روزنامه "شرق" از قول "رمضان زاده" سخنگوی دولت اصلاحات می نویسد: "اصلاح طلبان ابزار ارتباط با مردم ندارند"
البته با توجه به سایت های خبری متنوع و روزنامه های بسیاری که متعلق به این جریان فکری هستند و در حال حاضر نیز فعالیت می کنند؛ به نظر می رسد صحبت های آقای رمضان زاده چندان کارشناسی شده نباشد!
***
تقابل جام جم و ایران!
در یکی از تیترهای اصلی روزنامه "جام جم" می خوانیم: "نادران: رسانه ملی به تریبون دولت تبدیل شده است"؛ این روزنامه همچنین از قول "نادران" نویسد: "به جای اطلاع رسانی یکسویه دیدگاه های مقامات دولتی از نظرات کارشناسی نمایندگان هم استفاده کنید"
جالب است بدانید تیتر یک امروز "ایران" در تقابل با تیتر "جام جم" است. "ایران" از قول روحانی، در تیتر یک خو می نویسد: "صدای دولت در تلویزیون شنیده نمی شود"؛ "ایران" همچنین می نویسد: "صدا و سیما حاضر نیست خدمات دولت را برای مردم تبیین کند"
"آفتاب یزد" هم می نوسد: "خط و نشان پر رنگ روحانی برای ضرغامی: چشم و گوش مردم به رادیو و تلویزیون نیست"
***
پالم و قلیان
در تیتر یک روزنامه "امتیاز" می خوانیم: "مضرات روغن پالم و قلیان؛ سیر صعودی بیماریهای قلبی در کشور"
"راه مردم" نیز در گزارشی از استفاده غیرمجاز پالم در مواد لبنی و واکنش دستگاه قضا در این باره" می پردازد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "عمر ایرانیان در جیب های مالزیایی!"


 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.