مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: بسیجیان با آموزش هایی می بینند با این شبکه ها آشنا شده و عضو شوند و این فضا را در اختیار بگیرند.<BR>

بسیجیان شبکه های اجتماعی مجازی را در اختیار بگیرند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، سید مرتضی اسماعیلی طبا روز شنبه در همایش بسیج و رسانه که به همت سپاه علی بن ابی طالب(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه مدل کلی رسانه یک منبع پیام و یک کانال ارسال و یک مخاطب پیام است، افزود: رسانه های گذشته مانند رادیو و تلویزیون و منبر یک رسانه یک سو بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: در چند سال اخیر شاهد به هم خوردن معادله رسانه رسانه یک سویه هستیم و مخاطب نقش فعال دارد که می تواند آن را دیده و پاسخ گفته و حتی تغییر دهد.
اسماعیلی طبا ادامه داد: برخی از شبکه های اجتماعی مجازی با وجود فیلترینگی که دارند، در دنیا 600 میلیون کاربر و در ایران حداقل 6 میلیون کاربر دارد که عمدتا نوجوانان و جوانان هستند.
وی تاکید کرد: شبکه های اجتماعی به ظاهر پاتوقی برای جوانان و به اشتراک گذاشتن عقاید است، اما به طور خاموش و پنهان کار می کنند و اثرگذاری بسیاری بر اعتقادات سیاسی و دینی جوانان دارند و ما از آن غافل هستیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: تفاهم نامه ای با شورای فرهنگ عمومی کشور صورت گرفته تا در قم نظرسنجی میدانی صورت بگیرد که میزان کاربران شبکه های اجتماعی چه میزان هستند.
اسماعیلی طبا همچنین با اشاره به آسیب های شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد: سرور مرکزی تمامی شبکه های اجتماعی مجازی در امریکاست که به کلیه اطلاعات کشورها دسترسی دارند که در تصمیم گیری ها از آن استفاده می کنند.
وی ادامه داد: مهم ترین آسیبی که از شبکه های اجتماعی به ما می رسد این است که 6 میلیون کاربر وقتی در یک دوره زمانی عقاید و نظریات و تمایلات خود را به اشتراک می گذارد یک جامعه آماری خوبی برای غربی هاست.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه با بیان راهکار مقابله با شبکه های اجتماعی مجازی تصریح کرد: بسیجیان با آموزش هایی می بینند با این شبکه ها آشنا شده و عضو شوند و این فضا را در اختیار بگیرند.
اسماعیلی طبا ایجاد شبکه های موازی را از دیگر راهکارهای مقابله با شبکه های اجتماعی مجازی دانست و اظهار داشت: اگر چندین شبکه اجتماعی خوب با موضوعات متنوع ایجاد شود می توانیم با شبکه های مجازی مقابله کنیم.
وی ادامه داد: سینما، تئاتر، خوشنویسی و کتاب و مطبوعات رسانه های قدرتمندی هستند و لازم است که سواد رسانه ای بسجیان را ارتقا دهیم تا بهتر از رسانه های موجود استفاده کنند.
انتهای پیام/


 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.