قدس انلاین :نتایج یک پژوهش توسط پارلمان بریتانیا نشان می‌دهد که مسیحیت در انگلستان در حال افول است و ظرف 20 سال آینده، تعداد افراد ملحد در این کشور از مسیحیان بیشتر خواهد شد.

افزایش 37 درصدی جمعیت مسلمانان در انگلیس

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی قدس آنلاین پژوهشگران «کتابخانه مجلس عوام» بریتانیا اعلام کردند که در حال حاضر 41 میلیون مسیحی در بریتانیا زندگی می‌کنند که این میزان، کاهشی 8 درصدی را نسبت به سال 2004 نشان می‌دهد. از سوی دیگر، جمعیت افراد بی‌دین در این کشور 13.4 میلیون نفر است که در همین دوره زمانی، 49 درصد افزایش داشته است.
پایگاه خبری ادیان (RNS)،نوشت:بر اساس نتایج پژوهش «دین در بریتانیا»، اکنون جمعیت مسیحیان بریتانیا به 69 درصد کاهش یافته و آمار ملحدان به 22 درصد افزایش یافته است.
در این پژوهش آمده است: «اگر این میزان کاهش و افزایش هر سال با همین نسبت ادامه یابد، ظرف 20 سال آینده تعداد افراد ملحد در بریتانیا از جمعیت مسیحیان بیشتر خواهد شد.»
این پژوهش بر اساس تحقیقات سالانه اداره ملی آمار بریتانیا درباره نیروی کار استوار است که از مصاحبه با 50 هزار نفر به دست آمده و از اعتبار بالایی برخوردار است.
از دیگر یافته‌های این تحقیق، افزایش 37 درصدی جمعیت مسلمانان بریتانیا در فاصله سال‌های 2004 تا 2010 است. جمعیت مسلمانان بریتانیا اکنون به 2.6 میلیون نفر رسیده است.
بر اساس این تحقیق، جمعیت هندوهای انگلیس با 43 درصد افزایش به 790 هزار و آمار بودایی‌ها نیز با 74 درصد افزایش به 340 هزار نفر رسیده است. جمعیت یهودیان و سیک‌ها هم با کاهشی خفیف به ترتیب به 270 هزار و 340 هزار نفر رسیده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.