پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعیدکوشافر: درحالی معارضان سوری در رسانه های وابسته به حامیانشان اینگونه عنوان کرده اند که ایرانیان ربوده شده نظامی هستند و تنها کارت پایان خدمت سربازی انها به عنوان مدرک مستند به نمایش درامد , که دولت ایران ضمن تاکید بر غیر نظامی بودن این زایران ربوده شده , کشورهای حامی تروریستها و بویژه امریکا را مسوول تضمین سلامت ربوده شدگان بیان کرد.

اگر یک زایر کشته شود، تروریستها طعم واکنش ایران را خواهند چشید

درهمین حال رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شایعات منتشره مبنی بر اینکه زائران ربوده شده در سوریه از نظامیان بوده اند، را تکذیب کرد.
علاءالدین بروجردی گفت: همه جهانیان مطلع هستند که مردم ایران به دلیل عشق و علاقه به اهل بیت (ع) و زیارت حضرت زینب(س) و حضرت رقیه (س) به سوریه مسافرت می کنند و سفر زائران ایرانی به سوریه پدیده جدیدی نیست.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه های غربی با هدف حمایت و توجیه حرکت ضد انسانی تروریست ها اقدام به انتشار چنین اخباری می کنند، تصریح کرد: خبر منتسب به وزیر خارجه کشورمان صحت ندارد، چراکه امکان ندارد وزیر خارجه مطلبی خلاف واقع را مطرح کند.
وی یادآور شد: حمله به زائران ایرانی بی سابقه نبوده و این افراد نیز مانند زائرانی هستند که در گذشته نیز مورد حمله تروریست ها قرار گرفته اند و این بار هم وضعیت مشابهی اتفاق افتاده است.
درهمین حال خبرنگار ما با یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تماس گرفت تا ضمن اطلاع از اخرین پیگیریهای دیپلماتیک برای ازاد سازی ربودگان نظر وی را درباره دلایل این اقدام مخالفان سوری جویا شود .
سید باقر حسینی در این راستا به خبرنگار قدس انلاین گفت: طی دیروز شایعاتی مبنی بر کشته شدن سه نفر از زایران ربوده شده به گوش رسیده که کمیسیون امنیت ملی نسبت به صحت وسقم این خبر واکنش نشان داده وبلافاصله خواستار روشن شدن ابعاد این خبر شد , که امروز خوشبختانه از سوی مقامات امنیتی و وزارت خارجه اعلام شد که این خبر شایعه ای بیش نبوده و بنا بر اخرین خبرهای رسیده تمام زایران ربوده شده ایرانی سالم هستند .
وی افزود : درعین حال کمیسیون امنیت ملی رسما اعلام کردکه تروریستهای سوریه وحامیان انها , مسوول امنیت جان زایران ایرانی هستند ودرقبال هرحادثه ای که برای انها رخ دهد باید پاسخگو باشند , کما اینکه این هشدار نیز داده شد که درصورت به خطر افتادن جان این شهروندان غیر نظامی ایرانی , واکنش جدی و قاطع ایران را گروگانگیران شاهد خواهند بود که البته بهتر است مساله به اینجانرسد و به روشهای دیپلماتیک مساله به پایان برسد.
نماینده مردم زابل وزهک درپاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره ادعای گروه‌های تروریستی سوریه مبنی بر نظامی بودن 48 زائر ایرانی، افزود: برخلاف همه شایعاتی که درباره عضویت آنها در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی مطرح می‌شود این افراد تنها زائر هستند، بر این اساس ازدولت جمهوری اسلامی ایران خواسته ایم که ا پیگیری جدی را برای ازادی انها انجام دهند هرچندکه هم اکنون هم تلاشهای موثر ورایزنیهای لازم از سوی وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی در حال انجام است.
حسینی همچنین شایعه کشته شدن 3 زائر ایرانی ربوده شده از سوی تروریست‌ها را جنگ روانی خواند و ادامه داد: انتشار چنین اخباری با هدف فشار بر ایران است تا به نوعی مواضع خود را در حمایت از دولت بشار اسد تغییر دهد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه از مواضع خود در حمایت از حکومت دمشق کوتاه نخواهد آمد، تصریح کرد: ربایندگان تروریست‌هایی هستند که باید زمینه برخورد با آنها فراهم شود، در این جهت ترکیه به عنوان یکی از کشورهایی است که باید پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار دهد.
حسینی آمریکا را مسئول اصلی جان زائران ربوده شده ایرانی خواند و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران تامین امنیت جان زائران را به طور مستقیم بر عهده ربایندگان می‌داند، براین اساس طرح موضوعاتی مبنی بر کشته شدن 3 زائر ایرانی در حملات نیروهای دولتی سوریه در صورت صحت به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست زیرا اگر آنها از سوی تروریست‌ها ربوده نمی‌شدند چنین حادثه‌ای اتفاق نمی‌افتاد.
این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تهدید تروریست‌ها مبنی بر کشتن زائران ایرانی در صورت متوقف نشدن حملات نیروهای دولتی سوریه را بی‌اساس خواند وتاکید کرد: آنها به خوبی می‌دانند که چنین اقدامی به هیچ وجه به نفعشان نیست زیرا هرگونه اقدامی از سوی آنان با برخورد قاطعانه از سوی ایران روبرو خواهد شد، قرار نیست آنها تعدادی زائر بیگناه ایرانی را به شهادت برسانند و در مقابل جمهوری اسلامی ایران هیچ اقدامی انجام ندهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خطاب به نیروهای تروریست رباینده زائران ایرانی، تاکید کرد: چنانچه حادثه‌ای برای زائران ایرانی اتفاق افتد، واکنش جمهوری اسلامی پشیمان‌کننده خواهد بود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درمورد جنبش مردم عربستان نیز با یادآوری پیوستن بخش‌های مختلف مردم عربستان به جنبش اعتراضی این کشور، گفت: در عربستان به حقوق عامه مردم اعم از سنی و شیعه توجهی نمی‌شود و از این رو شاهد گستردگی جنبش اعتراضی ضد حکام عربستان هستیم.
نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی افزود: دستگیری و بازداشت شیخ نمر، روحانی برجسته شیعه در شرق عربستان، جرقه‌ای برای آغاز اعتراضات و به پا خواستن مردم شیعه و سنی برای مطالبه خواست‌ها و حقوق بر حق خود بود.
وی افزود: آنچه امروز در عربستان شاهد هستیم ادامه موج بیداری اسلامی در کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه است که به ساقط شدن رهبران مستبد و فاسد و برپایی حکومت‌های اسلامی منجر شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اميد IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    1 0
    حتما!با اين ديپلماسي و سوابق قبلي چقدرهم ترسيدند!اخه قبلش سرنوشت عربستان در اعدام ايرانيها راديده بوند!مهندسين و زائران قبلي درسوريه!!1صدهااسيردرکشورهاي فسقلي عرب و ....!فعلااونا دارن شاخ و نشون ميکشند
  • امير IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    4 0
    قرار نيست آنها تعدادي زائر بيگناه ايراني را به شهادت برسانند و در مقابل جمهوري اسلامي ايران هيچ اقدامي انجام ندهد.... برادر عزيز !! خروج از کشور کار ساده اي نيست . اگر اينها زائر هستند که حتما هستند مراجع رسمي چرا اجازه خروج و سفر به اين افراد داده اند ؟ اگر اينها کشته شوند مقصر کسي است که اجازه سفر آنها به کشور در حال جنگ را صادر کرده است . ما در سوريه کشور بي طرفي نيستيم بنابراين مخالفان اسد تمايزي بين ايراني با حاميان اسد قائل نيستند