گروه جامعه / مسعود بصیری - این روزها خبرنگاران قدس روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارند چرا که غرفه این روزنامه در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات به محل رفت و آمد چهره‌های رسانه‌ای در حوزه‌های گوناگون خبری تبدیل شده است.

روزهای شلوغ غرفه روزنامه قدس در نمایشگاه مطبوعات

این ایام در غرفه روزنامه می‌توان از هر موضوعی خبری گرفت. اخبار متفاوت از سیاست, اقتصاد,ورزش, فرهنگ,ادب و هنر و ... آنچه در ادامه می‌خوانید تنها بخش کوتاهی از صحبت‌های این افراد است.

ادای احترام وزیر ارتباطات به تندیس دست خط امام رضا (ع)
از جمله میهمانان روز گذشته غرفه قدس وزیر ارتباطات بود که به دیدار مدیر مسؤول و خبرنگاران قدس در نمایشگاه مطبوعات آمد.وی ضمن گپ و گفت دوستانه با حاضرین در غرفه تندیس دستخط حضرت امام رضا(ع) را از مدیر مسؤول روزنامه قدس دریافت کرد و ضمن بوسیدن آن به مقام شامخ حضرت ثامن الحجج ادای احترام کرد.
تقی پور در خصوص شبکه ملی اطلاعات هم گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده قرار است تمامی شبکه ملی اطلاعات تا پایان برنامه پنجم توسعه تکمیل شده و به بهره برداری برسد

اصفهان موقوفه امام رضا(ع) است
مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران هم گپ و گفت دوستانه‌ای را با خبرنگاران قدس داشت.او در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که اصفهانی‌ها را همشهری مشهدی‌ها خواند گفت: ما که حرفی نداریم . اصلا اصفهان موقوفه امام رضا است.

سفیر فلسطین: من عاشق امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) هستم
سفیر فلسطین دیگر میهمان روزنامه قدس بود. وی در گفت و گو با خبرنگار قدس اظهار داشت: افزایش خشونتها و جنگ طلبی رژیم صهیونیستی نشانه‌ای از اضمحلال
 و فروپاشی روز افزون نظام سیاسی این رژیم جعلی است که ماهیت آن به ایجاد تنش و القای تهدید در منطقه بسته است.صلاح زواوی ضمن ابزار خرسندی از حضور در غرفه روزنامه قدس تأکید کرد: من عاشق امام رضا علیه السلام هستم و به اهل بیت ارادت زیادی دارم.
وی دریافت تندیس دستخط امام رضا از مدیر مسؤول قدس را بهترین هدیه عمر خود دانست.

160 هزار درخواست برای ثبت کد کلی کالا
رییس مرکز ملی ایران کد هم در غرفه قدس حاضر شد و ضمن بیان توضیحاتی در خصوص نوسانات شدید ارز و تاثیر آن بر روند ورود 3هزار کد تعرفه‌ای واردات به سامانه ایران کد اظهار داشت: از ابتدای تیرماه سالی جاری تا کنون و ازمیان 160 هزار درخواست برای ثبت کد ملی 15 درصد آن توسط سازمان استاندارد رد شده و به همین میزان از ورود کالای 
بی کیفیت به کشور جلوگیری شده است.
غلامزاده گفت: تا یکماه آینده پایگاه اینترنتی قیمت کالاهای وارداتی و تولید داخل راه اندازی می شود و مردم می‌توانند از طریق این سایت کالاها و قیمتهای آنها را رصد کرده و پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند.

تلاش برای بالا بردن کیفیت رفتار کارکنان ناجا
سردار مهری رییس پلیس پیشگیری ناجا هم در غرفه قدس حضور یافت و با توضیح درباره برنامه‌های آینده این پلیس و بحث کیفی سازی کلانتری‌ها گفت:بالا بردن کیفیت رفتار کارکنان ناجا با مردم یکی از برنامه‌های جدی ما است و امیدواریم با اقدامات پیش بینی شده میزان رضایت مردم از عملکرد نیروی انتظامی روز به روز افزایش یابد.

از مسئولین بپرسید
دکتر عبدالحسین مختاباد هم در غرفه روزنامه قدس برای دوست داران موسیقی و صدای خود خبر خوبی را اعلام کرد و با بیان این که به زودی در ساری یک کنسرت بزرگ برگزار خواهد کرد اظهار داشت: موسیقی در میان مردم کشور ما جایگاه ویژه‌ای دارد و به خصوص موسیقی سنتی مورد توجه زیاد علاقمندان است لذا باید بیشتر توسط مسئولین امر مورد توجه واقع شود.
وی در پاسخ به این که چرا برخی کنسرت‌ها در کشور لغو می‌شود اما پاسخی نداد و گفت: این مساله را باید از مسئولان بپرسید

رشد 4 برابری نوسازی بافت فرسوده
مدیر عامل نوسازی شهرداری تهران هم دیگر میهمان غرفه روزنامه قدس بود.
وی با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران رشد 4 برابری پیدا 
کرده است گفت: برای رشد بیشتر در این حوزه به سیاست‌های پرداخت تسهیلات مالی و کاهش هزینه‌ها باید توجه ویژه شود.مهندس محمد علی جعفری تصریح کرد: شهرداری تمام همت خود را برای ارایه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان به کار برده است اما نباید این نکته را هم از نظر دور داشت که مدیریت شهر نیازمند منابع مالی است که بخشی از آن باید از سوی مردم و با مشارکت آنان تامین شود تا شهر در مسیر توسعه پیش برود.

معاون وزیر بهداشت: پیشرفت طرح پزشک خانواده بیشتر از انتظار بوده است
دکتر مصداقی نیا معاون وزیر بهداشت گفت: پزشک خانواده یکی ازطرح‌های بزرگ نظام سلامتی است که طبیعتا اجرای آن با مشکلاتی همراه خواهد بود اما پیشرفت این طرح بسیار بیشتر از انتظار بوده است وهم اکنون زیر ساخت‌های لازم در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای اجرای کامل پزشک خانواده آماده شده است. وی در پاسخ به منتقدان طرح پزشک خانواده گفت: هر کسی حق دارد درباره هر طرحی اظهار نظر کند اما وظیفه ما هم این است که پاسخ لازم را ارایه کنیم. مانشستهای متعددی در این باره داشته ایم و پزشکان نیز از این طرح استقبال بسیار خوبی داشته اند.

راه اندازی 400 سالن تیراندازی جدید
رییس سازمان ورزش بسیج هم در روزنامه قدس از تمهیدات این سازمان برای راهیابی ورزشکاران بسیجی به المپیک خبر داد و گفت:در رشته‌های قایق رانی, تیراندازی, دومیدانی, کاراته, تکواندو و جودو می‌توانیم موفقیت‌های جهانی داشته باشیم.
سردار کاظم یزدانی افزود: در نظر داریم برای رشته تیراندازی 400 سالن در کشور ایجاد کنیم که بخش عمده‌ای از این سالن‌ها به زودی به بهره برداری 
می‌رسد.

تجربه آتش بس سوریه، ما را امیدوار کرد
سخنگوی وزارت خارجه هم در غرفه روزنامه قدس گفت: تجربه آتش بس در سوریه با وجود موارد مکرر نقض آن از سوی گروه‌های شورشی یک گام روبه جلو بود. رامین مهمانپرست افزود: موفقیت نسبی این طرح در شرایطی که کمتر تصوری نسبت به همین میزان همکاری از سوی گروه‌ها و کشورهای مخالف وجود داشت ما را امیدوار می‌کند تا پی گیری بیشتری برای ادامه این روند و کمک به تلاش‌های اخضر ابراهیمی داشته باشیم

فلاحیان: اصلاح طلبان برای بقا چاره‌ای جز حضور در انتخابات ندارند
علی فلاحیان هم در غرفه روزنامه قدس در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه قدس درباره احتمال حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده گفت: اصلاح طلبان در انتخابات آینده شرکت خواهند کرد چرا که برای بقای خود چاره‌ای جز شرکت در انتخابات ندارند.وزیر اسبق اطلاعات درباره امکان وحدت و ائتلاف گروه‌های سیاسی در انتخابات آینده هم گفت: وحدت نظر ممکن است به شرط آنکه گزینه‌ای وارد میدان شود که همه به آن اقبال داشته باشند البته هنوز به نظر نمی‌رسد چنین گزینه‌ای در دسترس باشد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ندا IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
    1 0
    ببخشيد اين گزارشها که فقط از بازديد مقامات مي گويد !!ولي هيچ حرفي ازمردم ساده (که هر چه داريد از وجود انان است .شرمنده ) نيست !!!! اماسوال اين است ايا کسي نيامده؟! يا شما انان را عددي نمي دانيد؟؟!!!! خوا هش مي کنم هم صادقانه جواب دهيد وهم پخش نماييد !!!!باور کنيد رستگاري در راست گويي است . باتشکر از پانزده ميييييييلييييون بازديد کننده ازسايت شما کصادقانه دوستتان دارند !!! واقعا به نظر شما چه کسي بزرگوار تره ؟؟؟ ما ياشما؟؟؟!!!