مجلس سنای آمریکا طرح جدیدی را برای گسترش تحریم های ایران تصویب کرده است.

مخالفت کاخ سفید با تحریم های جدید علیه ایران

 سنای آمریکا در حالی با قاطعیت آرا تحریم‌های جدید علیه ایران و تنبیهات برای افراد، بانک‌ها و شرکت‌هایی را که در بخش انرژی بنادر، کشتیرانی و کشتی‌سازی و تجارت فلزات گرانبها با ایران همکاری کنند، به تصویب رساند؛ که کاخ سفید، مخالف این تحریم‌ها بود و تصویب آن را منجر به عقب‌گردی در کنترل مناقشه هسته‌ای با ایران می‌دانست.

 نمایندگان این مجلس روز جمعه با 94 رای مثبت به طرحی رای دادند که تجارت فلزات گرانبها، فولاد، آلومینیوم، زغال کک و گرافیت را با ایران ممنوع می کند.

 مصوبه سنا همچنین صادرات نرم افزارهای صنعتی مربوط به بخش های انرژی و کشتیرانی را به ایران ممنوع کرده است.

 به گزارش بی بی سی، از دیگر محدودیت های در نظر گرفته شده به وسیله نمایندگان سنا، منع شرکت های بیمه از معامله با صنایع انرژی، کشتیرانی و کشتی سازی ایران است.

 نمایندگان سنا همچنین تمهیداتی را برای منع مبادله گاز ایران با طلای ترکیه در نظر گرفته اند.

 مصوبه سنا در حالی به تصویب رسید که گروه 1+5 برای دور تازه گفت و گوهای هسته ای با ایران آماده می شود.

 این در حالی است که کاخ سفید با فرستادن ایمیلی به رهبران دمکرات در سنا، اعلام کرده بود که هم‌اکنون اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به هیچ وجه ضروری نیست و از آنها خواسته بود تا سال آینده، آن را به تعویق اندازند.

 در این ایمیل آمده است: تحریم‌های جدید، متناقض و متباین با کاربست تحریم علیه ایران است و این ابهامات، منجر به اختلال در کاربست تحریم‌ها علیه ایران می‌شود.

 بنا بر این 'زارش، «تامی ویتور»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، دیروز در یک سخنرانی اعلام کرد: باور ما بر این است که کاربست تحریم‌های جدید، عقب‌گرد از هدف اصلی است.

 ما همچنین درباره سازوکارهایی که در پیش‌نویس تحریم‌های جدید به آن اشاره شده، نگرانی‌هایی داریم و خواهان بررسی و تطابق آن‌ها با الگوهای کنگره هستیم تا این قوانین را کارآمد و با تحریم‌های جاری همسان‌سازی نماییم تا در نتیجه از عقب‌گرد در اهداف تحریم‌ها جلوگیری کنیم.

 در همین رابطه آسوشییتدپرس گزارش داد، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، آیپک، که از قوی‌ترین لابی‌های نزدیک به اسرائیل در آمریکاست، در نامه‌ای به قانون‌گذاران آمریکایی از آنان خواسته بود از این طرح حمایت کنند.

 در گزارشی دیگر خبر گزاری رویترز نوشت، به گفته مارک دوبوویتز، مدیر «بنیاد دفاع از دموکراسی‌»، بسته تحریمی جدید از جمله به منظور توقف انتقال طلا از ترکیه به ایران تهیه و تنظیم شده است.

 با این حال وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه می‌گوید که از نظر او اگر آمریکا تحریم‌های خود علیه ایران را گسترده‌تر کند، باز هم مشکلی برای ترکیه و از جمله تجارت «گاز در برابر طلا» وجود نخواهد آمد.

 در همین زمینه تابناک نوشت، در حالی ‌که از مدت‌ها پیش، تجارت شرکت‌ها و افراد آمریکایی با ایران ممنوع اعلام شده بود، پیش‌نویس تحریمی جدید ـ که دیروز در سنا رأی آورد ـ تنبیهاتی را برای دیگر کشور‌ها درباره تجارت با ایران در نظر می‌گیرد که در واقع گفته می‌شود، گامی برای نزدیک شدن به تحریم تجاری ایران است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسين IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    9 16
    هي تحريم کن تا جونت درآد... ما که دهنمون سرويس بوده از زمان جنگ... اين تحريمها که چيزي نيست... درد پا و درد موج و نقص عضو... آستانه درد اگر از يک حدي عبور کنه انسان بي هوش مي شه... حالا دوباره بگو تحريم آخرش ببينيم کي کم مياره... ما که تا 40 سال ديگه هم ضرفيت داريم... باز دوباره بگو تحريم.
  • حسين IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    4 0
    مرگ بر اسراييل و آمريکا - اينها يک مشت حيوان هستند و هيچ ارزشي براي انسانيت قائل نيستند - اميدوارم هر چه زودتر خودشان با مشکلات روزافزون مواجه شوند - بازم مرگ بر اسراييل و آمريکا و دوستانشان که همگي آدمکش و جنايتکار هستند.
  • حسين IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    1 0
    مينو من چه ميدونم... من کودکيم تو اضطراب بوده ... حالا تو بگو رز با ص ظ... مني که مادرم الان 3 ماهه تو ICU ست نمي دونم راست مي گي نمي دونم... روزي 200 هزار تومن فقط داروهاشه... که فکر کنم اگه تا يک ماهه ديگه طول بکشه پول خونه اي که فروختم تموم شه... اگه مسلمون نبودم تا حالا خودم ازرائيل خودم شده بودم... حالا خبط کي مي کنه نه تو بگو؟ مينو تو بگو؟ من اطمينان دارم زماني خواهد رسيد در آينده که کل دنيا لعن و نفرين خواهند کرد مردان و زناني را که روند تحريم را ابزار سياست پيشه کردند. به اين نيز عقيده دارم هر انساني که ميميرم بر روي عمر کلي انسانهاي ديگر موثر است. ابزار تحريم همانند ابزار قهر است... اگر از يک حد تجاوز کند تبديل به بيماري هاي خطر ناکي خواهد شد و عواقبش گريبان دو طرف را خواهد گرفت بخصوص آن طرفي که ظالم است... اين چيزي است که در جامعه ها ديده شده... باز هي بگن تحريم تا جونشون دربياد
  • افشين IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    0 0
    سلام شرمنده آخرش چي شد قرار شد تحريم اعمال بشه يا نه؟ خوب به جاي اين همه انشا نوشتن خلاصشم بنويسيد که بفهميم آخرش چي ميشه!!!!!!!
  • محمد IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    3 3
    نظرم مربوط به برخي دوستان است که از تحريم فراري اند چرا انتظار داريد در هر شرايطي آسوده زندگي کنيد؟ يعني در رفاه زندگي کردن مهمترين اولويت شماست؟ يا با عزت زندگي کردن؟ از نگاه شما عزت فقط تو پول و شکم سير هست؟ چرا اينقدر وابسته به رفاهيات شديم؟ مگه همين امام حسين (عليه السلام)‌رو کوفي ها به خاطر تطميع و تهديد و تهمت تنها نگذاشتند؟ مگه در زمان پيغمبر (صلوات الله عليه)‌ کار مسلمون ها به جايي نرسيد که مردم شکمشون گرسنه بود اما فريب تطميع دشمن رو نخوردند و سفت وايسادن؟ چرا فکر ميکنيد همه چي به همين دنيا ختم ميشه؟ پس عزت و شرف ايراني تون کجاست؟ منم مثل شما مشکلات مالي دارم اما موافق همکاري با دشمن هم نيستم امام حسين حتي از آب هم گذشت اما عزتش رو نداد پس چي از محرم ها ياد مي گيريم؟ فقط گريه ؟؟؟ مهدي و خداي مهدي رو فراموش نکنيم و يه کم تجديدنظر کنيم اللهم عجل لوليک الفرج وجعل عواقب امورنا خيرا