قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران از میان روحانیان واجد شرایط از طریق برگزاری آزمون‌ کتبی و مصاحبه‌های تخصصی و گزینشی، قاضی روحانی استخدام می‌کند.

جذب قضات روحانی در قم آغاز شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، قوه قضاییه به منظور تأمین قضات مورد نیاز خود 500 نفر از روحانیون را از طریق برگزاری آزمونهای کتبی و مصاحبه‌های تخصصی به صورت رسمی و آزمایشی استخدام می‌ کند.
تابعیت اصلی جمهوری اسلامی ایران، ایمان و عدالت و تعهد و التزام عملی به موازین اسلام، وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عدم سوء پیشینه مؤثر کیفری، عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان، داشتن سلامت روحی و روانی و توانایی انجام کار، حسن شهرت، اخلاق و امانتداری و انجام خدمت وظیفه عمومی یا نداشتن منع قانونی از حیث معافیت از شرایط عمومی برای جذب قضات روحانی اعلام شده است.
همچنین دارابودن حداقل سن 22سال و حداکثر 40سال، شرکت در آزمون کتبی و کسب حدنصاب نمره قبولی، موفقیت در مراحل گزینش از جمله مصاحبه، تحقیق و آزمون شخصیت، موفقیت در اختبار علمی توسط هیأت احراز صلاحیت داوطلبان تصدی منصب قضا، تعهد به خدمت به مدت 10 سال در مناطق اعلام شده، ارائه گواهینامه مراحل هفتگانه مهارتهای رایانه(ICDL) بعد از موفقیت در مراحل گزینش و اختبار و گذراندن دوره کارآموزی قضایی و موفقیت در آزمون جامع پایان دوره علمی و مهارتی از شرایط خاص این جذب به شمار می‌آید.
حضور داوطلبان در جبهه های حق علیه باطل از 31 شهریور سال 59 الی 29 مرداد 1367 و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان در اثر مجروحیت، فرزندان شهدا و جانبازان(25 % و بالاتر)، آزادگان و فرزندان آزادگانی که حداقل پنج سال سابقه اسارت دارند تا 5 سال به حداکثر سن آنها اضافه می‌شود، همچنین داوطلبان فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد 2 سال و دکتری 4 سال به حداکثر سن آنها اضافه خواهد شد.
بر پایه این گزارش، آن‌دسته از داوطلبینی که دارای سطح 3 بوده و نمره تمامی دروس پایه 10 و معدل سطح 3 آنان حداقل 18و بالاتر می‌باشد از شرکت در آزمون کتبی معاف می‌باشند وتنها در مصاحبه علمی و گزینش شرکت خواهند کرد.
ارائه مدرک علمی سطح دو حوزه، گواهی معتبر سه سال درس خارج یا حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های گروه حقوق(کلیه گرایش‌ها) و رشته الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی و مقاطع بالاتر و گواهی معتبر قبولی کتبی پایه 10 از مدیریت حوزه مدارک تحصیلی مورد پذیرش برای نام‌نویسی دراین آزمون می‌باشد.
داوطلبان می‌بایست تا 31 شهریورماه باید با تکمیل فرم تقاضای ثبت‌نام از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی http://www.qaza.ir/ آن را به همراه تصویر مدرک علمی سطح دو حوزه، گواهی معتبر قبولی کتبی پایه ده از شورای مدیریت حوزه علمیه یا گواهی معتبر سه سال درس خارج یا مدرک کارشناسی، تصویر صفحات شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت یا معافیت قانونی و سه قطعه عکس جدید تمام‌رخ را به نشانی: قم؛ صندوق پستی 3577 دفتر جذب قضات روحانی مدرسه علمیه فیضیه ارسال کنند.
همچنین متقاضیان باید پس از اطمینان از ثبت نام، نسبت به چاپ و ذخیره نمودن مشخصات خود اقدام و همچنین کد رهگیری خود را ثبت کنند.
افرادی که تعهد به خدمت در استان‌های خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کردستان، آذربایجان غربی و ایلام را دارند، دارندگان مدرک علمی سطح سه حوزه و بالاتر، فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر،‌ داشتن معدل بالای 17 در مقطع سطح دو حوزه یا کارشناسی حقوق، داشتن تأهل، فرزندان شهدا و ملبس بودن به لباس مقدس روحانیت در اولویت این استخدامی می‌باشند.
مواد آزمون، دو جلد کفایه الاصول، مکاسب(بیع و خیارات)، جلد دوم تحریرالوسیله امام خمینی(ره) و قانون اساسی ج.ا و قانون آیین دادرسی مدنی و کیفری اعلام شده است.
نحوه دریافت کارت و زمان و محل برگزاری آزمون ده روز پیش از برگزاری آزمون از طریق پایگاه اینترنتی http://www.qaza.ir/ اطلاع‌ رسانی و آزمون کتبی جمعه 20 آبان‌ماه 1390 به صورت متمرکز در قم برگزار می ‌شود و نتایج آزمون کتبی نیز از طریق همین پایگاه اینترنتی به اطلاع خواهد رسید.
گفتنی است، داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفنهای2941104 یا 7730113 و7741180-0251 تماس بگیرند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.