بعد از پذیرش نمایندگی یک شرکت معتبر خارجی، یکباره ورشکست می‌شود اما بدون اینکه مأیوس شود با جدیت در خیابان دریان نو تهران در یک پارکینگ 40 متری اجاره ای شروع به تولید شامپو در پاتیل می کند... <BR> <BR>

راننده تاکسی که موسس یکی از بزرگترین کارخانه‌های آرایشی و بهداشتی ایران شد

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «کارآفرینی به شیوه منوچهرسلطانی حسینی» داستان زندگی مردی است که بعد از بیرون آمدن از ژاندارمری، به همراه همسر فداکارش در خیابان سلسبیل تهران ساکن می شود و در سال 1342 شغل رانندگی تاکسی را در مسیر میدان انقلاب تا میدان امام حسین(ع) فعلی پیش می گیرد، سپس حرفه ویزیتوری دارویی را شروع می کند و به تدریج با طی کردن پله های موفقیت، نمایندگی یک شرکت معتبر خارجی را می گیرد ولی به یکباره ورشکست شده و بدون اینکه مأیوس شود با جدیت در خیابان دریان نو تهران در یک پارکینگ 40 متری اجاره ای شروع به تولید شامپو در پاتیل می کند... و این بهانه ای می شود تا سال ها بعد پایه های یکی از کارخانه های بزرگ آرایشی بهداشتی ایران با برندهایی همچون بس، دکتر ژیلا، آیروکس، پارتیس و آوند در شهرک صنعتی سیمین دشت کرج زده شود.

این کتاب به عنوان یکی از جذاب ترین آثار داستانی- علمی مجموعه کتاب های زندگینامه یکصد کارآفرین بزرگ ایرانی است که به قلم رضا یادگاری و مهشید سنایی فرد و با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف از سوی انتشارات جهان دانش برای دومین بار منتشر شده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

«منوچهر سلطانی حسینی کارآفرین بزرگ ایرانی و بنیانگذار شرکت ایران آوندفر یا همان شامپو بس معروف با برندهایی مشهور دیگری همچون دکتر ژیلا و آیروکس در سال 1315 در پشت باغ نادری در مشهد مقدس به دنیا آمد.دوران ابتدایی را در دبستان ضیاء گذراند و مادرش 14 فرزند به دنیا آورد،پدرش افسر ژاندارم بود و در یک محیط نظامی پرورش پیدا کرد.منوچهر سلطانی حسینی بارها به عنوان کارگر،کارآفرین، پیشکسوت، مدیر فنی نمونه و چهره ماندگارصنعت کشور انتخاب شده است ولی اولین بار طعم پیروزی و لذت اول بودن را در تیم والیبال مدرسه در شهرستان مشهد در سال ششم ابتدایی تجربه کرده است. زمانیکه پدرش مدال او را می بیند می گوید:این مدال خیلی خوب هست اما خیلی بهتر است که در کسب مدال های علمی هم موفق باشی. همین توصیه پدر باعث می شود...»


ناشر این کتاب معتقد است داستان زندگینامه منوچهر سلطانی حسینی بنیانگذار شامپوهای بس و کرم های دکتر ژیلا، کتابی است جذاب که می تواند برای زنان و مردان این سرزمین آموزنده باشد و به عنوان یک الگوی موفق، منبع بسیارمفیدی برای فعالان حوزه صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی و حتی کلیه دانشجویانی که درس کارآفرینی را به عنوان واحد درسی پیش روی خود دارند.


ناشر در مقدمه این کتاب آورده است: « سرمایه شاید مهم ترین نیاز برای شروع یک فعالیت اقتصادی باشد، اما به یقین همه آن نیست. دانش و توانایی مدیریت، دانش اقتصادی ،شناخت او ضاع بازار و نیازهای آن و از همه مهم تر ،باورداشتن اینکه «من می توانم ،کارتازه ای را شروع کنم» عامل هایی هستند که در تولد یک کارآفرین و ایجاد عزم واراده در وی نقش اساسی دارند.» مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در راستای این الگوسازی‌ها در جامعه ایرانی با هدایت و همکاری در مجموعه یکصد جلدی کارآفرینان بزرگ ایرانی که توسط رضا یادگاری و مهشید سنایی‌فرد به نگارش درآمده است، توان خود را به کار بسته است تا تمام آنچه را می‌تواند با انتقال آن‌ها به نسل جوان ایرانی از آنها نسلی توانمند و کارآفرین بسازد به منصه ظهور برساند.»

«تاریخچه پیدایش لوازم آرایش، تاریخچه شرکت بس از آغاز تا امروز، داستان زندگی و روزگار منوچهر سلطانی حسینی، تحلیل عوامل موفقیت استاد منوچهر سلطانی حسینی شامل: پیشرو بودن، خلاقیت، نوآوری و صداقت، پشتکار، داشتن علم و توکل به خداوند منان... قوانینی هستند که باعث پیشرفت وی شده است.

ناشر همچنین خواندن این کتاب پرنکته را به همه دوستداران موفقیت، فعالان بازار کار و سرمایه، به ویژه به بازاریاب ها و فروشندگانی که دنبال کشف رازهای موفقیت فروشندگان بزرگ ایرانی هستند پیشنهاد می کند.

 

این مجموعه تا کنون آثاری درباره این کارآفرینان کشورمان منتشر کرده است: «بنیانگذار پوشاک ملکوتی(اکبرملکوتی)، بنیانگذار انتشارات فرا(دکتر فریبالطیفی)، نخستین بانوی بنیانگذار شرکت کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی(سیده فاطمه مقیمی)، بنیانگذار گروه صنایع غذایی مهرام(شاهرخ ظهیری)، بنیانگذار شرکت بوتان (محمود خلیلی)، بنیانگذار گروه صنعتی انرژی(عبداله مهدیان)، بنیانگذار صنایع امرسان(سلطان حسین فتاحی)، بنیانگذار شرکت بهروز (بهروزفروتن)، بنیانگذارخودکاربیک(حسن رفوگران)، بنیانگذار محصولات بهداشتی هگزان(دکتر علی اصغرجهانگیری)، بنیانگذار مجله موفقیت(احمدحلت)، بنیانگذار رستورانهای زنجیره ای پدر خوب(شهرام فخار)، بنیانگذار صنعت قفسه بندی در ایران(محمدحسین جابرانصاری)، بنیانگذارشرکت شیرآلات صنعتی کیزایران(احمدغفاری)، بنیانگذار پوشاک تن درست(بابک اخوان و مرجان صدرالعلمایی) و...»
 

 

به گزارش خبرآنلاین، از همین مجموعه خواندنی، کتاب «کارآفرینی به شیوه سیده فاطمه مقیمی» داستان زندگی یک زن ایرانی که ابتدا به عنوان مترجم در یک شرکت حمل و نقل مشغول به کار می شود و با طی کردن پله های ترقی، کسب تجربیات در حوزه صنعت حمل و نقل و اخذ گواهینامه پایه یک، با حمایت و تشویق شوهرش به فکر ایجاد کسب و کار مستقل می افتد، نیز تجدید چاپ شده است. کتاب ضمن معرفی «سیده فاطمه مقیمی» نخستین بانوی بنیان گذار «شرکت کشتیرانی و حمل و نقل بین المللی (سدیدبار)»، به بررسی روند زندگی و عوامل موفقیت ایشان پرداخته است.سیده فاطمه مقیمی شهریور 1337 در محله امیریه تهران به دنیا آمد.دومین دختر خانواده بود و پدر و مادرش هر دو معلم بودند. «تاریخچه صنعت حمل و نقل، سیده فاطمه مقیمی در یک نگاه، داستان زندگی سیده فاطمه مقیمی و تحلیل عوامل موفقیت سیده فاطمه مقیمی(رئیس شورای بانوان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران)» از جمله فصول این کتاب خواندنی است.

 

در بخشی از کتاب می خوانیم: «از مواردی که در موفقیت من نقش داشت محکم بودن درعمل و اراده است. من هنوز هم وقتی راه می روم پاهایم را خیلی محکم به زمین می گذارم. حتی چندروز پیش وقتی وارد بانکی شدم که معمولا کارهایم را در آن جا انجام می دهم، رئیس بانک قبل از این که من را ببیند از جا بلند شد و سلام کرد. من با تعجب پرسیدم که شما چطور متوجه حضور من شدید و ایشان گفتند با وجود همهمه ای که در طبقه بالا هست وقتی شما وارد می شوید ما صدای پای شما را می شنویم. من هم از ایشان عذرخواهی کردم. این سیستم راه رفتن من هم چیزی است که انگار در ذاتم است، خیلی ها وقتی به من می رسیدند می پرسیدند که آیا پدرتان نظامی هستند که شما این قدر محکم راه می روید و محکم صحبت می کنید. به نظرم این محکم بودن حاکی از عزم و اراده درونی هر فرد است.»
 

 

 

 

 

بر اساس این گزارش، کتاب «کارآفرینی به شیوه جلیل تواضع» داستان زندگینامه و اسرار موفقیت بنیان‌گذار آجیل و خشکبار تواضع در ایران از دیگر آثار خواندنی این مجموعه است. ناشر در توضیح کتاب آورده است: «آجیل تواضع از چه زمانی متولد شد؟ علت موفقیت تواضع در چه بوده است؟ آجیل تواضع چگونه وارد تهران شد و در دل مردم جای گرفت؟ در آجیل تواضع چه جذابیتی وجود دارد که همه را شیفته خود می کند؟ تکنیک های فروش منحصر بفرد جلیل تواضع چیست؟ و...» پاسخ این سوالات با مطالعه این کتاب جمع و جور و خواندنی به دست می آید.»

کتاب ضمن معرفی «جلیل تواضع» بنیان گذار «آجیل و خشکبار تواضع»، به بررسی روند زندگی و عوامل موفقیت او پرداخته است. جلیل تواضع 75سال پیش درسال1315در تبریز متولدشد. وی ازسن هشت سالگی در مغازه آجیل فروشی پدرمشغول کاربود. پدر ایشان برخلاف پدربزرگشان که به کارباغداری مشغول بودند پیشه ای را برگزیدند که درآینده ای دور هم رشد و پیشرفت داشته باشد.خشکبار روش جدیدی ازنگهداری محصولات کشاورزی بود که ایده افتتاح نمودن یک مغازه خشکبارفروشی رادرذهن پدرایجاد کرد.او بعد از 15 سالگی به طور ثابت در کنار برادرانش مغازه پدر را اداره می نمودند. و سپس به همراه پسرش مغازه مستقل خود را راه اندازی کردند.درادامه کتاب چگونگی افتتاح شعبه تواضع تهران درچهارراه پارک وی وروند شکل گیری« آجیل تواضع اصل» رامی خوانیم.جلیل تواضع عوامل پرآوازه شدن نام تواضع را در کار مداوم ،پشتکار،اندیشه درست،سرمایه گذاری به موقع وصبرمی داند. توصیه او به جوانان این است که:« یاکارپدر را یاد گیرند و یا به دنبال یک حرفه و صنعت بروند. در کاری که آغاز می کنید پشتکار داشته باشید و از وقت تفریح خود بزنید تابتوانید کار خود را به نتیجه برسانید.» شایان ذکر است که از ابتدا تاکنون آقای جلیل تواضع و پسرشان علی تواضع همواره پابه پای پرسنل خود مشغول به کار در فروشگاه بوده اند. دراین کتاب خواهیم خواند که این کار چه تاثیراتی در موفقیت آجیل تواضع داشته است.


همچنین کتاب «کارآفرینی به شیوه احمدحلت» بنیان‌گذار تکنولوژی موفقیت در ایران و خاورمیانه و صاحب امتیاز و مدیرمسئول دوهفته نامه موفقیت، نیز از پرتیراژترین مجموعه کتاب های زندگینامه یکصدکارآفرین بزرگ ایرانی است که برای هفتمین بار تجدید چاپ شد. «احمدحلت چطور به این نتیجه رسید که تکنیک های موفقیت را پایه گذاری کند؟ زمانی که می خواست مجله را راه اندازی کند جوجامعه چطور بود؟مجله موفقیت با چند نیرو کارخودرا شروع کرد؟احمد حلت چراریسک کرد وبه سراغ چاپ نشریاتی که تیراژشان تضمین شده بود نرفت بلکه به سراغ ایده ای رفت که هیچ تجربه عملی از آن وجود نداشت؟...» پاسخ این سوالات با مطالعه این کتاب جمع و جور و خواندنی به دست می آید.

کتاب ضمن معرفی «احمدحلت»، به بررسی شالوده زندگی کاری و شخصی و عوامل موفقیت وی پرداخته است. او در تاریخ 17بهمن 1341در تهران به دنیا آمد. در رشته روانشناسی تحصیل و سپس در دانشگاه علامه طباطبایی رشته علوم ارتباطات و روزنامه نگاری و در آلمان دوره های تخصصی روانشناسی بالینی و موفقیت را به پایان برداواولین ایرانی آموزش دهنده راهکارهای موفقیت و رئیس بنیاد سخنرانان حرفه ای کشور است. وی با افتخار بیش از 180 شماره از مجله موفقیت را که حاوی رازهای شادابی و مثبت اندیشی است به انتشار در آورده است. احمد حلت می گوید دراولین سالی که موفقیت در نمایشگاه مطبوعات شرکت کرد خودم یک چهارپایه برداشتم و گذاشتم در محوطه نمایشگاه، روی آن ایستادم و تبلیغ مجله را کردم تا یک عده دورم جمع شوند. و سپس با صدای بلند گفتم این مجله در آینده پرتیراژترین نشریه کشور خواهد بود. او معتقد است هرآنچه امروز هست راقبلا در اندیشه هایش دیده است و هر اشتباهی که در زندگی بکنیم این اشتباه به ما درس می دهد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.