طبق مصوبه هیات وزیران کارکنانی که در مشاغل اداری و تخصصی و مشاغل خدماتی مستمر، قبل از سال ۸۷ مشغول ارائه خدمات بوده اند مشمول تبدیل وضعیت می‌شوند.

کدام کارکنان شرکتی قراردادی می‌شوند؟

به گزارش قدس انلاین , عبدالعلی تاجی به ابلاغ مصوبه هیات وزیران در سال گذشته مبنی بر لزوم تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد معین اشاره کرد و افزود: طبق این مصوبه کارکنانی که در مشاغل اداری و تخصصی و مشاغل خدماتی مستمر، قبل از سال ۸۷ مشغول ارائه خدمات بوده اند مشمول تبدیل وضعیت می‌شوند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با بیان اینکه برخی دستگاه ها نسبت به اعمال مصوبه اقدام کرده اند اظهار داشت: ارگان هایی که در این مورد کوتاهی و تخلف کرده اند توسط مراجع نظارتی رسیدگی خواهند شد.

تاجی انجام امور خدمات اداری، تخصصی و کارشناسی را شرط تبدیل وضعیت از شرکتی به قرداد معین دانست و ادامه داد: نیروهای شرکتی که مسئولیت انجام فعالیت های حجمی در ادارات را دارند مشمول تبدیل وضعیت نیستند.

* نظارت مستمر دولت بر عملکرد موسسات واگذار شده به بخش خصوصی

همچنین، تاجی با اشاره به اینکه طبق برنامه پنجم توسعه دستگاه های اجرایی موظف به واگذاری سالانه ۴درصد از تصدی گری خود به بخش خصوصی هستند گفت: از آنجا که امور حاکمیتی دستگاه ها همچنان در اختیار دولت است، دولت بر عملکرد آن ها نظارت مستمر اعمال خواهد کرد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در خصوص وضعیت کارکنان دستگاه های دولتی که بخش خصوصی واگذار شده اند افزود: ماده ۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری ۵ راهکار را برای انتقال کارکنان دستگاه ها پیش بینی کرده است.

تاجی با بیان اینکه انتقال به سایر واحدهای همان دستگاه یا دستگاه های دیگر از جمله راهکارهای پیش بینی شده در قانون است ادامه داد: بازخرید سنوات خدمت، مرخصی بدون حقوق از ۳ تا ۵ سال و انتقال به بخش غیردولتی نیز از دیگر راهکارهای قانون گذار برای تغییر وضعیت کارکنان است.

وی با اشاره به اینکه کارکنان همچنین می توانند در بخش غیردولتی به صورت مامور انجام وظیفه کنند اظهار داشت: طبق تبصره ۳ ماده ۲۱ هر یک از کارکنان می توانند ۳ راهکار به تناسب علاقه و شرایط خود انتخاب کرده و به ترتیب اولویت به دستگاه محل خدمت خود اعلام نماید.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوردر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  ادامه داد: دستگاه مربوط نیز با توجه به شرایط و اولویت های کارمند، ضمن در نظر گرفتن سنوات خدمات دولتی نسبت به انتخاب یک راهکار اقدام خواهد کرد.

تاجی با اشاره به نظارت مستمر بر عملکرد شرکت های واگذار شده به بخش خصوصی اضافه کرد: شرکت ها و موسسات دولتی که در اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار می شوند در بخش تصدی گری واگذار شده و امور حاکمیتی آن ها همچنان در اختیار دولت است لذا دولت بر عملکرد آن ها نظارت مستمر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کارگروه پیگیری اجرای اصل ۴۴ و سازمان بازرسی کل کشور مسئولیت رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات واگذار شده را به عهده دارند ادامه داد: مردم در صورت مشاهده تخلف می توانند به مراجع نظارتی مراجعه نمایند./ط

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
    5 1
    با عرض سلام وخسته نباشي ماجمعي ازکارگران شرکت سي سخت ريلي در راه اهن مشغول کار هستيم که طبق بخشنامه جديدي که صادر شده در مورد نيروههاي شرکتي که بايد قرارداد معين شوند به ما گفته اند شما حجمي هستيد واين بخشنامه به شما نمي خورد درصورتي شغل ما مکانسين(تعميرکار واگن)ميباشد وشغل ما فني محسوب ميشود همچنين ما نزديک ده سال هست که در اين شرکت به صورت شرکتي کار ميکنيم لطفا جهت رفع مشکل ما اقدام لازم را ببعمل آوريد وپاسخ ما را بدهيد
  • کارگران شرکتي IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۹
    3 2
    با سلام آيا اين مصوبه در شرکت مخابرات نيز لازم الاجراست؟
  • کارشناسان آزمايشگاه آب و فاضلاب IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۰
    4 0
    سلام حدود 3سال است در آزمايشگاه آب و فاضلاب مشغول به کار زير نظر شرکت خصوصي هستيم آيا اين بخش نامه شامل حال ما ميشود کارماتخصصي است و قراردادمون مشکل دار است نه حجمي است نه روزانه
  • ali IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
    1 0
    يك طرف اين همه داد و بيداد و بخشنامه و مهلت 15 روزه كه بالاخره بعداز سالها تصميم گرفتيم يك فكري به حال نيروهاي شركتي پالايشگاه بكنيم از طرف ديگه بخشنامه ميكنيم پالايشگاه واگذار شده و بخش خصوصي و در بخش خصوصي استخدام معني نداره تبديل وضعيت معني نداره!!!!!!!!!!!!!!!! الكي اين همه اميد ميدين و بعدش هم هيچي ....... يكي از كاركنان شركتي پالايش تبريز
  • كارگر IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
    1 0
    ايا اين موضوع براي شهرداريها هم لازم الاجراست
  • شرکتي پيام نور IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    5 0
    با سلام. چرا دروغ مي نويسيد؟ کارکنان شرکتي پيام نور با مدرک ليسانس و فوق ليسانس که کار تخصصي هم انجام مي دهند هنوز بعد از گذشت 8ماه قراردادي نشدند!!!!!!!!!!!!!!!!! يعني در پيام نور هيچکس تبديل وضعي براي کارکنان شرکتي صورت نگرفت.
  • مرتضي IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    1 0
    باسلام وخسته نباشيداينجانب به مدت دوازده سال درشركت ارتباطات زيرساخت وابسته به وزارت فن آوري و اطلاعات به صورت شركتي مشغول هستم ولي تا به حال هيچ تبديل وضيعتي انجام نشده است از مسئولين تقاضا دارم بخشنامه كه مي كنند پيگيري هم كنند.
  • ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
    0 0
    با سلام و خسته نباشيد.از پرسنل شرکتي بيمارستان امير هستم.به تازگى گفته شده که حق شيمى پرسنل شرکتى از مبتنى کسر ميشود و اضافه کار بالاى هشتاد ساعت پردا خت نميشود.اضافه کار بهمن 94 من 200 ساعت بود که در قالب مبتنى يک ميليون صد پرداخت شد.خواهشمندم پيگيرى کنيد.شيراز
  • محمد جواد زارعین ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
    0 0
    با عرض سلام و خسته نباشید . اینجانب عضو کوچکی از شبکه بانکی کشور در بانک ملت نزدیک به ده سال است که در کنار همکاران شرکتی خود که در سراسر کشور نزدیک به 4000 نفر هستند مشغول به کار هستیم . با توجه به اینکه خود بانک ملت خصوصی میباشد آیا برای استخدام شدن ما و پیوستن به بدنه دولت کاری انجام خواهند داد یا نه . لطفا پیگیری نمائید.
  • علی ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام بنده محمد علی گزمه متاهل و دارای سه فرزند و فارغ التحصیل رشته امور بانکی هستم و مدت چهار سال در بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان شعبه جزینکم زابل به صورت شرکتی خصوصی مشغول به کارم درصورتی که حتی یک روز سابغه بیمه ندارم و قردادی نبسته اند وبه صورت درصد کارمزد ناچیز وصول معوقات که زیر یک میلیون است دریافت کردم باتوجه که سن ۳۱ سال شده و شانس استخدامی دیگری برام میسر نیست چه کار کنم .عاجزانه خواهش میکنم کمکم کنید من جز خدا هیچ پارتی و رابطی ندارم که اینجور موندم باقی هم دوره ای هایم تبدیل وضعیت شده اند
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    با سلام، 15ساله در شرکت اب وفاضلاب شیفتم، چرا الکی امید میدین اخرش یه بهونه میارین، مگه شرکتی ها نود درصد از این مشکل نیستن، خدایی شما دیگه رومخ ما راه نرید