۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۱
کد خبر: 83963

قدس آنلاین- رها واعظی: چندین سال قبل، نتیجه مطالعاتی در زمینه میزان درآمد زنان و مردان شاغل و وجود نابرابری در آمد برای زنان در مقایسه با مردان، در یک مجله جامعه شناسی آمریکایی منتشر شد.

چرا مردان متاهل درآمد بیش تری دارند؟

اما نتیجه اصلی حاصل از این مطالعات نشان داد که؛ درآمد مردان متاهل بیش از زنان و مردان مجرد می باشد. اطلاعات سرشماری سال 2011 در آمریکا نشان داد که؛ میانگین درآمد ماهانه مردان متاهل در سنین بین 18 تا 64 سال، 55.958 دلار بوده است و پس از آن زنان مجرد بیش ترین میانگین درآمد یعنی؛ 40.489 دلار را داشته اند.
با توجه به بررسی سالانه سازمان اجتماعی و اقتصادی و مکمل های غذایی در سال 2012، در حال حاضر میانگین درآمد ماهانه برای مردان مجرد 34.634 دلار و برای زنان مجرد 32.593 دلار می باشد.
تحقیقات نشان می دهد که به ازای هر یک دلار دستمزد برای مردان، زنان تنها 77 سنت دریافت می کنند. البته این آمار بدون در نظر گرفتن وضعیت تاهل مردان در نظر گرفته شده است، در حالی که عوامل بسیاردیگری برای بیش تر بودن دستمزد مردان نسبت به زنان وجود دارد.
سارا جین گلون، تحلیلگر مرکز پیشرفت آمریکا می گوید: «بخشی از دلیل وجود درآمد بیش تر برای مردان، تعصبات ناخودآگاه ما می باشد، زیرا در فرهنگ کنونی اینگونه جا افتاده است که مردان نان آور خانواده می باشند و اگر زنان کاری می کنند برای کمک به نان آور خانواده یعنی مردان است.»
وی همچنین معتقد است که وضعیت تاهل در جهت معکوس با وضعیت درآمد و حقوق مردان قرار گرفته است؛ یعنی مردان متاهل درامد بیش تری دارند و مردان تا به درآمد بیش تری نرسند ازدواج نمی کنند.
گلون می افزاید: «می توان باور داشت؛ مردانی که به درآمد بیش تری رسیده اند، تمایل بیش تری برای تشکیل خانواده دارند. اقتصاد نقش بزرگی در تصمیم گیری برای ازدواج دارد و مردانی که درآمد کمتری دارند، مسلما ازدواج خود را تا زمان کسب درآمد بیش تر به تعویق می اندازند.»
وی ادامه می دهد: «ممکن است زنان، ازدواج با مردانی را که درآمد بالایی ندارند، بپذیرند اما مطمئنا پس از ازدواج مردان به دنبال راهی برای کسب درآمد و مزایای بیش تر خواهند بود.»
با توجه به نظر سنجی ها، یکی دیگر از علل بالاتر بودن درآمد مردان متاهل این است که؛ آن ها بیش تر در موقعیت برای دریافت سمت های مدیریتی قرار می گیرند و همچنین بیش تر حاضر به اضافه کار تا دیروقت هستند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.