قدس آنلاین: رییس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: هیأت های مذهبی بدون ارتباط با روحانیت و عالمان و کارشناسان دینی از هدف اصلی خود دور خواهد شد و به انحراف کشیده می شود.

هیأت های مذهبی بدون ارتباط با روحانیت منحرف می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی درحاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندیهای هیئات مذهبی استان قم در جمع خبرنگاران شهدا را الگوهای شگفت انگیز و مناسبی دانست و تصریح کرد:شهدا از لحاظ سیره های رفتارها و عملکرد الگوی فردی و اجتماعی هستند که با عشق چنان فداکارانه جان خود را در راه هدفی والا و الهی فدا کردند.
وی خاطر نشان کرد:‌ اگر هیأت ها این الگوها را به جامعه معرفی نکنند دشمنان الگوی مورد نظر خود را به جوانان ارایه می کنند و آینده جامعه در مسیر این تهاجمات فرهنگی تهدید می شود.
رییس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد:‌ در صورت کاهلی در ارایه این الگوها به جوانان طالب الگو،‌ نمونه های غربی و شرقی جایگزین الگوهای بومی و مذهبی می شوند.
کلباسی با تاکید بر شناساندن و معرفی الگوهای برتر چون شهدا افزود:‌ شهدای جنگ تحمیلی توانستند بار دیگر حماسه ای را زنده کنند و در تاریخ ماندگار شوند.
وی یادآور شد:‌ با معرفی این شهدا و ترویج و تبیین فرهنگ این شهدا در جامعه شاید بتوان قدمی در راه قدردانی از این عزیزان برداشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تعامل و همکاری هیأت های مذهبی با یکدیگر تاکید کرد و گفت:‌ با تعاملات بیشتر، هیأت ها می توانند از تجربه ها و توانمندی های هم استفاده کنند تا هیأت ها نیز بتوانند در برنامه های کلان فرهنگی شهر نیز موثر باشند.
رییس مرکز تخصصی مهدویت کلباسی در ادامه به آسیب شناسی هیأت های مذهبی اشاره کرد و افزود:‌ این آسیب ها باید شناخته شود و سپس در جهت رفع آنها قدم برداشت.
وی تصریح کرد: دوری از معرفت عمیق و درک دقیق از هدف شکل گیری هیات ها، رقابت ناسالم و اغراق گویی و قطع ارتباط با عالمان دینی از جمله آسیب هایی است که هیات های مذهبی را تهدید می کند.
رییس مرکز تخصصی مهدویت اضافه کرد:‌ هیأت های مذهبی بدون ارتباط با روحانیت و عالمان و کارشناسان دینی از هدف اصلی خود دور خواهد شد و به انحراف کشیده می شود.
انتهای پیام/

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.