قدس آنلاین: ششمین روز از چهارمین نمایشگاه توانمندیهای هیئات مذهبی استان قم شاهد حاشیه های جالبی از جمله قرائت عقد ازدواج پنج زوج جوان و اجرای نمایش تعزیه ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا بود.

برگزاری مراسم ازدواج در یک نمایشگاه عمومی!

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، نمایشگاه توانمندیهای هیئات مذهبی استان قم در ششمین روز از برگزاری که با استقبال فراوان مردم، زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) روبه رو شده داری حواشی جالبی بود.
قرائت خطبه عقد ازدواج 5 زوج جوان در نمایشگاه هیئات مذهبی
تعداد پنج زوج جوان با حضور در نمایشگاه هیئات مذهبی استان قم خطبه عقد خود را اجرا کردند. این پنج زوج جوان که برخی از آنها از استان های دیگر در این نمایشگاه حضور پیدا کرده بودند ابتدا با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در غرفه مسجد نمادین نمایشگاه حضور پیدا کرده و خطبه عقد خود را اجرا کردند.
نمایش تعزیه ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا
نمایش تعزیه ورود کاروان امام حسین(ع) به سرزمین کربلا دقایقی کوتاه در فضای نمایشگاه به اجرا درآمد که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت. همچنین در فضای نمایشگاه لوازم مراسم عزاداری مربوط به 100 سال پیش به نمایش گذاشته شده است.
پرده خوانی تصویری
حجت الاسلام وافی در مراسم پرده خوانبی به بیان جاهلیت و ددمنشی انسان ها از زمان قبل از بعثت پیامبر(ص) تا عصر حاضر با استفاده از تصاویر پرداخت.
این سخنران از بعثت پیامبر(ص)، واقعه غدیر،‌ وفات پیامبر(ص)، ‌وفات حضرت فاطمه(س)،‌ وفات امام حسن(ع) و واقعه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) سخن گفت و در ادامه به بررسی وضعیت جامعه مسلمین و نیز انقلاب اسلامی ایران پرداخت.
وی در ادامه نیز مطالبی را در مقایسه مردم دوره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) با مردم مسلمان ایران و انقلاب و جنگ تحمیلی ارایه کرد که مردم این دوره درست انتخاب کرده و حقیقت را شناختند و در راه معصومین(ع) و امام زمان(عج) قدم گذاشتند بر خلاف مردمی که امام و وصی خود را تنها گذاشتند.
وافی تاکید کرد: ‌اکنون دشمنان همچنان در صدد نابودی اسلام هستتند و مردم باید همچنان پشت سر ولی خود بایستند.
انتهای پیام/

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.