گروه میهن-خجسته نیا – هادیان - عشق به وطن را در کلامشان و حفظ سنت و آداب ایران و ایرانی را در لباس شان براحتی می‌توان دید. همانانی که سالهاست بدون هیچ منتی، مرزداران ما هستند. <BR>

شهدای بلوچ نماد وفاداری به اسلام و ایران هستند

دیروز دفتر مرکزی روزنامه قدس میزبان 60 نفر از سرطایفه‌ها، معتمدان، منتفذان، فرمانداران، بخشداران و دهیاران اهل سنت خطه سیستان و بلوچستان بود.
در این فرصت پیش آمده برای مؤسسه فرهنگی قدس گرد هم آمدیم تا لحظاتی به رسم میزبانی بگوییم و بشنویم از ناگفته‌هایی که فرصت آن کمتر برای اصحاب رسانه پیش آمده است.
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی مدیر فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در این دیدار به شرایط کنونی ایجاد شده برای اخوت و گفت‌وگو بین طوایف بلوچ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر درگیری‌های طوایفی و اختلافهای قومی به حداقل رسیده است.
وی وضعیت موجود را در ایجاد امنیت منطقه حائز اهمیت دانست و افزود: اقدامهای نهاد رهبری برای تحقق وحدت سبب شده طوایف بلوچ در هر نقطه از ایران که استقرار دارند با سایر تیره ها همبستگی و همدلی داشته باشند.
مدیر سیاسی نهاد مقام معظم رهبری درامور اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز از همراهی معتمدان و بزرگان طوایف اهل سنت زاهدان، خاش، میرجاوه، نصرت آباد از سیستان و ریگان، فهرج و قلعه گنج از کرمان در این دیدارخبر داد و از مردان و زنان بلوچ به عنوان مرزداران و سنگربانان واقعی کشور و پیرو ولایت یاد کرد.
سیدمحمد طباطبایی با بیان اینکه بلوچ در همه صحنه‌ها ندای انقلاب و رهبر را لبیک گفته است، افزود: آنان با پیشگامی در وحدت و همدلی روزبه‌روز موجب شکوفایی استان سیستان و بلوچستان و ثبات در منطقه شده اند.
سید محمد طباطبایی با اشاره به ترفند دشمنان در ایجاد تفرقه و جدایی بین طوایف بلوچ اظهار داشت: این در حالی است که آنان از ویژگی منحصر به فرد بلوچ در بصیرت، پیروی از ولایت و وفاداری به نظام غفلت کرده‌اند.
طباطبایی با اظهار تاسف از مغفول ماندن قوم بلوچ در جوامع رسانه ای کشور گفت: متاسفانه آن‌گونه که باید بلوچ برای مردم ایران شناخته شده نیست، به گونه‌ای که حتی لباس آنها را با کشورهای همسایه اشتباه می‌گیرند.
وی خواستارتبیین صفات بارز مردم بلوچ در ناموس پرستی و ایران پرستی به جامعه شد و افزود: نباید اجازه داد افرادی که از بلوچ شناخت ندارند موجبات دلخوری را فراهم کنند.
مدیر سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در ادامه از تشرف 70 نفر از سرطوایف، معتمدان، بخشداران و دهیاران اهل سنت این استان به دعوت نهاد رهبری به مشهد مقدس خبر داد.
به گفته طباطبایی این گردهمایی در قالب اردوهای گوناگونی برای اقشار مختلف اهل سنت سیستان و بلوچستان هر ساله برگزار می‌شود.
وی هدف این اردوها را ضمن زیارت بارگاه منور حضرت رضا(ع)، شناخت فرهنگهای مختلف درون جامعه اسلامی و کشور عزیزمان اعلام کرد و افزود: برادران اهل سنت نیز با آداب و رسوم مختلف مردمان سایر استانها آشنا می‌شوند.
یکی از معتمدان سارانی سیستان و بلوچستان نیز به نمایندگی از همراهان به رشادتهای قوم بلوچ در مرزداری و مقاومت برای جلوگیری از نفوذ استعمار انگلیس به ایران اشاره کرد و گفت: بلوچ برای تحقق این هدف شهدای گمنام بسیاری به نظام اهدا کرده است.
وی با اشاره به مشکلات مردم سیستان و بلوچستان در پی خشکسالی‌های مکرر و باد ها و توفانها که بر سر مردم می‌بارد خواستار توجه جدی مسؤولان به نیازهای مردم منطقه در تامین ضروریات شد.
احمد طلایه یکی از معتمدان خاش و سرطایفه میربلوچ زهی نیز برایمان چنین سرود که:
الهی من تو را دارم
تو باشی محرم رازم
منم سرباز ایرانی
فدای هرچه سربازم
گزارش خبرنگار ما حاکی است، در ادامه سرطایفه نارویی‌ها گفت: متأسفانه دشمنان می‌خواهند بین اهل سنت و تشیع فاصله و تفرقه بیندازند، در حالی‌که هدف همه ما مسلمانان وحدت کلمه است.
بشام نارویی افزود: ما مثلی داریم که می‌گوییم «منی حاک، منی ماسنت» یعنی وطن من، مادر من است و ما در شرح وظایف دینی خود خاک را مادر خود می‌دانیم و به‌طورطبیعی هر کس در دامن مادر خویش احساس امنیت و آرامش دارد. ما از منطقه خودمان دفاع می‌کنیم و تقدیم شهدای قبل و بعد از انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نشانه همین اعتقاد ماست.
مدیر اجرایی روزنامه قدس نیز در این مراسم از رسانه ها به عنوان تیغ دولبه یاد کرد و گفت: همین ابزار موجب شده رسانه‌های نظام سلطه از آن برای دستیابی به منافع زیاده خواهانه، تفرقه افکنی، برجسته نشان دادن تفاوتها و کشاندن مسایل به حاشیه ها استفاده کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.