گروه میهن - حسن کدخدای عرب وقت خداحافظی از رزمندگان جوان حزب ا... که پرچم مقدس رضوی را با جان و دل زیارت کردند، فرا می رسد، از تک تک رزمندگان خداحافظی می‌کنیم. جوانی خوش سیما که لباس رزم پوشیده و بر بازوبندش پرچم حزب ا... و عبارت «کلنا عباسک یا زینب(س)» نقش بسته، توجهم را به خود جلب می کند، او را در آغوش می گیرم و بوسه‌ای بر بازویش می‌زنم، دلم را همان جا می گذارم و با گروه همراه می شوم.

روایت شگفتی‌های رویارویی حزب ا... با اسراییل

 «ابومصطفی» راوی روایتهایی از پیروزی‌های دفاع مقدس حزب ا... لبنان است و ما را به برکه «جبور» می‌برد. او می‌‌گوید: اگر بخواهم کل عملیات را توضیح دهم دو روز وقت می‌برد، بنابراین خلاصه می‌گویم و سپس نقطه‌ای را نشان می‌دهد که بالگرد اسراییلی به همراه 31کماندوی نخبه خود و تجهیزات مدرن برای ضربه زدن به نیروهای حزب ا... هلی برن می‌زند.

وی ادامه می‌دهد: فرمانده نیروهای حزب ا... که عقل محاسبه گر و راهبردی داشت در این منطقه کمین زده بود و اجازه داد تا تمام کماندوها از بالگرد پیاده و از آن دور شوند و سپس در یک عملیات برق آسا همه آنها را به هلاکت می رسانند.

«ابومصطفی» می‌افزاید: پس از این عملیات وزیر جنگ اسراییل از آن به عنوان ضربه‌ای سهمگین یاد کرده و گفته بود: «ای کاش از ارتش آنتوان لحد (هم پیمان اسراییل) 100 نفر بمیرد، اما یک سرباز اسراییلی کشته نشود.»

 

  سنگرهای الهی

وی صخره‌ها و درختان این منطقه را مورد اشاره قرار می‌دهد و می گوید: اینها شاهد عملیات و پیروزی حزب ا... بر رژیم صهیونیستی است.

«ابو مصطفی» که خود در این عملیات شرکت داشته از این صخره‌ها، که یکی به نام خود اوست، به عنوان سنگرهای الهی یاد می‌کند و می‌گوید: نیروهای حزب ا... 13 روز در این منطقه کمین زده بودند و 4 روز را بدون آب و غذا بودند و فقط از سیب درختان منطقه استفاده می‌کردند.

اکنون به مهمترین خط مقاومت یعنی «سُجُد» می رویم، جایی که از نظر جغرافیایی و نظامی اهمیت بالایی دارد.

این منطقه کاملاً پوشیده از درخت است، اما از بالاترین آن یعنی «سُجُد» می‌توان اشراف کاملی به منطقه داشت.

این منطقه تا سال 2000 در اشغال رژیم صهیونیستی بود و تسلط کاملی بر رزمندگان حزب ا... داشت.

فرمانده ارشد نیروهای حزب ا... در این منطقه می گوید: تسلط ارتش اسراییل غاصب بر این منطقه سوق الجیشی از سالهای 1987 تا سال 2000 میلادی سبب نشد که رزمندگان حزب ا... عقب نشینی کنند، بلکه 700 تا 750 بار در این منطقه به نیروهای صهیونیستی حمله کرده‌ایم.

 

  حکایت تحقیر اسراییل توسط یک رزمنده

وی ادامه می‌دهد: برای این رژیم جعلی که از امکانات پیشرفته نظامی برخوردار بود و با دوربین‌های مداربسته و دید در شب، سیم خاردار و... از منطقه «سُجُد» حفاظت می‌کرد، یکی از رزمندگان حزب ا... با رسوخ به سنگر آنها در مستحکم‌ترین دژ «سُجُد» یکی از سربازان را خفه و دیگری را مجروح کرد و سپس سالم به قرارگاه بازگشت که این عملیات سب رعب و وحشت سربازان و فرماندهان اسراییلی شد.

این فرمانده به یکی دیگر از رشادتهای نیروهای حزب ا... اشاره می‌کند که در محور شهید و در منطقه«سُجُد» اتفاق افتاده است.

وی می گوید: در این محور فقط 5 نفر از رزمندگان حزب ا... 300 بار به مواضع دشمن حمله می‌کنند و آنها را به زانو درمی‌آورند!

 

  راهنمایی قرآن

سخن این فرمانده که به اینجا می رسد، از شهید حجت الاسلام سیدعباس موسوی دبیرکل پیشین حزب ا... که با همسر و فرزندش توسط بالگردهای اسراییل غاصب به شهادت رسیدند، یاد می‌کند و می‌گوید: اسراییلی‌ها تمام دامنه «سُجُد» را مین کاشته بودند و سگهای تربیت یافته‌ای هم نگهبانی می‌دادند و پارس می‌کردند. روزی سیدعباس استخاره می‌گیرد برای حمله به آنها، که این آیه می‌آید: « إذهب الی فرعون انه طغی» که بی درنگ فرمان حمله می‌دهد.

وی می افزاید: آنچه جالب توجه است اینکه هنگام هجوم رزمندگان به اسراییلی‌ها، سگها به سمت دیگری پارس می‌کنند و سربازان اسراییلی به همان سمت می‌روند و عملیات با موفقیت کامل انجام می‌شود!

به گفته وی، اهمیت این عملیات از آنجا بود که اسراییلی‌ها هر روز روستاهای پایین‌دست که شیعیان آنجا زندگی می کردند را هدف قرار می‌دادند.

 

  انتشار عطر پرچم مقدس رضوی در مشهد شهدای حزب ا...

خادمان رضوی پرچم مقدس حرم مطهر حضرت رضا(ع) را به احترام شهیدان حزب ا... در «سُجُد» و سپس در «صافی» محل شهادت سیدهادی نصرا... به بالای سر می برند، فرمانده می‌گوید: مطمئن هستم روح شهیدان این منطقه از دیدن این صحنه معنوی شاد و مسرور و زیارت ثامن الائمه(ع) نصیبشان شده است.

منطقه «سُجُد» و «صافی» را ترک می‌کنیم. حالا نوبت بازدید از یادمان پیروزی مقاومت حزب‌ا... از منطقه «ملیتا» و موزه جنگ آن در «اقلیم التفاح» است.

اعضای کاروان «زیر سایه خورشید» ابتدا در جلسه‌ای با حضور نماینده فرهنگی حزب ا...، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان و شهردار منطقه اقلیم التفاح و مسؤول منطقه ملیتا شرکت             می‌کنند.

 حسین یوسفی مسؤول کاروان «زیر سایه خورشید» در لبنان در این جلسه به تشریح اقدامهای آستان قدس رضوي پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اهداف این سفر می‌پردازد و سپس نماینده فرهنگی حزب‌ا... لبنان این سفرها را مایه خیر و برکت و تقویت روحیه دینی و جهادی مردم و حزب‌ا... ذکر می‌کند.

«ملیتا» منطقه‌ای استراتژیک است که به صورت موزه جنگ علیه اسراییل غاصب درآمده که بخشی از آن به عنوان مدفن جنگ افزارهای رژیم صهیونیستی مورد بازدید مردم قرار می‌گیرد.

ادامه دارد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام ودرودبرحزب الله بنازم سیدنصرالله