هاشم رسایی فر: دیروز ملی پوشان تکواندو کشورمان به قول و قراری که با امامشان در میان گذاشته بودند، عمل کردند و ارزشمندترین افتخاری را که در عرصه رقابتهای جهانی به آن دست یافته بودند، تقدیم آستان مقدس امام رضا(ع) نمودند.

جام قهرمانی تکواندوی جهان به موزه آستان قدس رضوی تقدیم شد

جام قهرمانی رقابتهای جهانی کره (2011) همان روزی تقدیم به آستان خورشید هشتم شد که دلاور مردان تکواندو کشورمان با رمز یا زهرا(س)  سکوی قهرمانی جهان را فتح کردند و پس از 40 سال، امپراطوری کره ای ها در تکواندو را خاتمه بخشیدند، آن هم در خاک خودشان. و چه زیبا گفت، سید محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو در مراسم اهدای این جام به آستان مقدس رضوی که: در طول این دو سال (از 2011 تاکنون) ما امانت دار جامی بودیم که هیچ جایی بهتر از آستان امام هشتم برازنده داشتن و نگهداری از آن ندیدیم. این عنوان و جام آنقدر ارزشمند و بزرگ هست که ما نمی خواستیم محصور به نگاه خودمان در فدراسیون تکواندو باشد. حالا خیالمان راحت است که به جایی تقدیم شده که همه ارادتمندان به امام رضا(ع) هر روز و هر لحظه می توانند این افتخار بزرگ را نظاره گر باشند. این اقتدار و افتخار باید به نمایش گذاشته می شد و چه جایی بهتر از آستان قدس رضوی.

پولادگر در ادامه صحبتهایش به ارادت و توسلی که تکواندوکاران کشورمان نسبت به امام رضا(ع) دارند، اشاره کرد و گفت: ورزشکاران ما قبل از هر مسابقه و میدانی با سفر به مشهد به حضور امامشان می رسند و از ایشان طلب کمک و کسب سربلندی می کنند. حالا هم خواستند ارادت خود را به همگان نشان دهند و با ارزش ترین افتخارشان را تقدیم به آقا و مولایشان کنند. الان نیز در آستانه بازی های آسیایی به مانند گذشته به مشهد آمدند تا با حضور در حرم آقا، روحیه ای دو چندان برای حضوری قدرتمند در رقابتی سخت بگیرند.

وی ضمن اشاره به وضعیت برگزاری مسابقات جهانی تکواندو گفت: رقابتهای جهانی تکواندو بزرگترین رویداد این رشته بعد از مسابقات المپیک است که کسب عنوان در آن برای همه کشورهای دنیا اهمیت بسزایی دارد. جدا از اینکه تا قبل از قهرمانی تیم ما در سال 2011 در طول 40 سال هیچ تیمی جز کره نتوانسته بود برسکوی قهرمانی بایستد، کسب عنوان قهرمانی جهان آن هم در خاک کره ای ها ارزشی چندین برابر برای تکواندوی کشورمان داشت.

احمد هاشم آبادی سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی در مراسم اهدای جام قهرمانی تکواندوی جهان  به آستان قدس رضوی گفت:طبق اعلام و توافق دوستانمان در فدراسیون تکواندو، قرار شد با اهدای جام قهرمانی تکواندو به گنجینه مدالهای موزه آستان قدس رضوی، از این پس در این گنجینه نگهداری شود.

وی در ادامه اظهار داشت: مجموعه آستان قدس رضوی امروزه دارای ابعاد گوناگونی است و یکی از ابعادی که با عنایت تولیت آستان قدس رضوی مورد توجه قرار گرفته، بخش ورزشی و تربیت بدنی مجموعه است که همه ورزشکاران و ورزش دوستان تاکنون اثرات آن را در بهترین و بالاترین شکل ممکن شاهد بودند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی همچنین گفت: آستان قدس رضوی در عرصه های دیگر نیز همیشه به بهترین شکل عمل کرده و یکی از آنها مجموعه موزه ها ست که گنجینه مدال و افتخارات ورزشکاران یکی از آنهاست که در آن از مدالها و افتخارات ورزشکارانی که ارادتشان را با اهدای مدال به آستان مقدس امام رضا(ع) نشان دادند، نگهداری می شود که البته یکی از این عشق و ارادت ورزشکاران به بارگاه امام رضا(ع) را امروز با اهدای این جام قهرمانی شاهد خواهیم بود.

گفتنی است، در این مراسم بازیکنان تیمهای ملی مردان و زنان ایران به همراه برخی از مدیران مؤسسه‌های آستان قدس رضوی حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.