معاون شرکت مخابرات ایران میزان پهنای باند مورد نیاز برای ارائه خدمات بر روی شبکه ملی اطلاعات را حدود 3 هزار و 600 گیگابیت بر ثانیه عنوان کرد و گفت: دراین باره مذاکراتی با سازمان فناوری اطلاعات در حال انجام است.

 میزان پهنای باند مورد نیاز برای شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا حاجی محمدی با اشاره به پروژه شبکه ملی اطلاعات گفت: براساس بررسی های صورت گرفته شرکت مخابرات ایران برای ارائه خدامت اینترنت، اینترانت و MPLS بر بستر شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال 97 به پهنای باندی در حدود 3 هزار و 620 گیگابیت بر ثانیه نیازمند است.

وی با بیان اینکه البته برای شبکه ملی اطلاعات، پهنای باند بسیار بیشتری نیاز خواهد بود، افزود: براین اساس در حال مذاکره با سازمان فناوری اطلاعات هستیم که بتوانیم شبکه تجمیع استانی خود را با لحاظ کردن این چشم انداز به سرانجام برسانیم.

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در آینده شبکه دیتا و صوت مخابرات یک شبکه واحد و مبتنی بر IP خواهد بود و دیگر تمایزی میان دیتا و صوت نمی توان قائل شد گفت: هم اکنون خدمات صوت بر بستر IP انتقال یافته است و براین اساس تلاش داریم یک هسته مرکزی استانی - CORE - راه اندازی کنیم که این شبکه کاملا بر اساس استاندارد‌ها و تکنولوژی روز دنیا خواهد بود.

حاجی محمدی با اشاره به برنامه های شرکت مخابرات ایران برای گذار به شبکه IP و دیجیتال، از راه اندازی سوئیچ های نرم افزاری - سافت سوئیچ‌ها - خبر داد که این پروژه هم اکنون مراحل نهایی را طی می کند و در سه استان خراسان ، شیراز ، آذربایجان غربی و بخش هایی از تهران راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به راه اندازی شبکه IP سراسری مخابرات گفت: در حال حاضر پیمانکار این پروژه انتخاب و طراحی کلی آن انجام شده است.

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در حال حاضر شرکت ارتباطات زیرساخت دارای یک شبکه IP است اما شبکه مخابراتی کشور مبتنی بر سوئیچ های TDM است تصریح کرد: برای فراهم کردن شبکه صوت و دیتای یکپارچه مبتنی بر IP باید بستری فراهم شود تا زیرساخت های ارائه خدمات به سایر اپراتورها را نیز تحت پوشش قرار دهد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.