محورها و راهکارهای اجرایی برنامه های سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) طی نشست دو روزه اعضای کمیته برنامه ریزی شورای مشورتی در مشهد تعیین و تصویب شد.

برنامه های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) تدوین شد


برنامه های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) تدوین شد
به گزارش ایرنا، مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) روز پنجشنبه در دومین روز از این نشست گفت: اعضای کمیته برنامه ریزی شورای مشورتی با آسیب شنایی و بررسی نقاط قوت و ضعف 12 دوره برگزاری جشنواره امام رضا (ع) محورها و برنامه های سیزدهمین جشنواره را تعیین کردند.

'سید جواد جعفری' افزود: کمیته برنامه ریزی شورای مشورتی سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) از شش کارگروه تشکیل می شود که کارشناسان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها و برخی نهادهای دست اندرکار، اعضای این کارگروه ها را تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: در این نشست 11 محور در حوزه فعالیت های عمومی و 15 محور در حوزه فعالیت های تخصصی جشنواره تعیین شد که اعضای کمیته آنها را به نقد گذاشته و راهکارها را استخراج کردند.

وی گفت: پس از بررسی محورهای این جشنواره 140 مصوبه در حوزه فعالیتهای عمومی و 115 مصوبه به عنوان راهکار برای هر چه بهتر برگزار شدن برنامه ها تعیین شد.

وی نوآوری و خلاقیت، حمایت از تولید آثار فاخر، استفاده از ظرفیت معنوی بقاع متبرکه و مقبره امامزادگان واجب التعظیم، توزیع برنامه های جشنواره در طول سال، تعمیم فرهنگ رضوی، تعامل با جامعه دانش آموزی، تقویت تقریب مذاهب اسلامی، پاسخگویی شایسته به مطالبات رهبری و پرهیز از سطحی نگری را از رویکردهای سیزدهمین جشنواره امام رضا (ع) برشمرد.

مدیر عامل بنیاد بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) با بیان اینکه سه دیدگاه در برگزاری جشنواره امام رضا (ع) مترتب است، افزود: نگاه اول محوریت صرف بنیاد در برگزاری این جشنواره و دیدگاه دوم مشارکت سازمانهای دست اندرکار در برگزاری برنامه هاست.

جعفری افزود: دیدگاه سوم در این جشنواره جذب مشارکت مردم و افراد صاحب نظر در امور فرهنگی است که باید در کنار بنیاد و سازمانهای دست اندرکار به تنوع بخشی برنامه ها، نوآوری و نیازسنجی جامعه کمک کنند.

وی بیان کرد: لازمه ارتقای کمی و کیفی برنامه های جشنواره امام رضا (ع)، همفکری و همراهی تمام دلسوزان و شیفتگان حضرت امام رضا (ع) می باشد.

وی درخشش بخش کودک و نوجوان را از نقاط قوت دوازدهمین جشنواره امام رضا (ع) عنوان کرد و گفت: امسال دبیرخانه دائمی جشنواره در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی شد که امید است وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه فعال شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.