دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان این‌که گروه های تروریستی مولود عملکرد ظالمانه غرب است گفت: غربی ها این گروه های تروریستی را برای بدنام کردن اسلامایجاد کرده‌اند.

یونسی: گروه های تروریستی مولود عملکرد ظالمانه غرب است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی در کنفرانس جهان علیه خشونت و افراطی‌گری گفت: گفتمان و فرهنگ قالب ضد خشونت بوده است و این از ویژگی های ممتاز ایرانیان است . مردم ایران همیشه از خشونت بری بوده اند. نظام تربیتی و فرهنگ معاشرتی و سیاسی ایرانیان ، فرهنگ مدارا و اخلاق گرا است. در ایران سابقه جنگ های خونین ، قومی، مذهبی و فرقه ای به گونه ای که در جاهای دیگر وجوددارد نیست.

 

وی ادامه داد: نفوذ برخی خرده فرهنگ ها یا فرهنگ های بسیار جزئی غیر اهل بیت در دین که به صورت انحراف‌های فردی حضور دارد باعث می‌شود که گاهی شاهد اسیدپاشی هایی در میان عامه مردم و قتل‌هایی باشیم.این اتفاقات همیشه مورد نفرت عامه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است. این نفوذ از ناحیه بیگانگان و متاسفانه از ناحیه احزاب کمونیستی انجام گرفته که حتی باعث اتخاذ روش های خشن توسط جریان های چپ سیاسی و به ظاهر اسلام نما مانند مجاهدین شده است.

 

یونسی اضافه کرد:‌فرهنگ اتهام و تهمت زنی نوعی از فرهنگ خشنی که در سابقه فرهنگ ایرانیان وجودندارد. آنچه امروز جهان اسلام در گروه‌هایی مانند طالبان،‌ القاعده ،‌داعش و برخی گروه های دیگر که تعداد زیادی از آنها توسط ایران شناسایی و مهار شده است، دیده می‌شود بازمانده فرهنگ بازتولید شده بنی امیه است. در واقع تکفیر در اسلام وجود ندارد واین بدعت گذاری توسط بنی امیه انجام گرفته که امروز بلای جان وحدت اسلامی شده است.

 

وی درباره عوامل بروز خشونت گفت:‌ از عوامل بروز خشونت می توان به فقر طبقاتی، احساس تحقیر،‌تبعیض و بی‌عدالتی اشاره کرد. آن چه که امروز دنیای اسلام را به خشونت می کشاند، احساس تحقیری است که در برابر اسرائیل دارد.

 

وی افزود: زمانیکه دنیای اسلام و به خصوص اعراب می‌ بینند یک دولت جعلی بر سر کار امده و مدام هر جنایتی که این رژیم انجام می‌دهد از آن حمایت می‌شود و آمریکا به طور مطلق از آن حمایت می‌کند ، این اعث می‌شود جوانان اسلام به کام گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش سوق یابند.

 

وی تصریح کرد: درواقع این گروه های تروریستی مولود غرب است، حداقل مولود عملکرد ظالمانه غرب است که آنها گروه ها را برای بدنام کردن اسلام تولید کردند.

 

وی با بیان این‌که همیشه خشونت ، با خود خشونت به همراه می آورد اضافه کرد:‌اسلام اجازه نداده است که در هیچ شرایطی ، حتی در شرایط جنگ از سلاح شیمیایی و سمی و کشتار جمعی استفاده شود. این مسئله الگویی برای جهان اسلام بوده است که سلاح های شیمیایی وهسته ای را ممنوع کرده و از دستورکار خود حذف کند. در واقع در منطق اسلام علوی و نبوی هرگز هدف نمی تواند وسیله را توجیه کند. اسلام برای مبارزه با خشونت راهکار داده است و جهانبینی و ایدئولوژی ارائه شده در اسلام به شدت ضد خشونت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.