رییس اتاق مشترک ایران و چین گفت: توسعه صادرات در صورت اعطای تسهیلات با سود پایین و رفع موانع صادراتی امکان پذیر است.

تورم امسال کمتر از 25 درصد نمی‌شود

به گزارش ایسنا، اسدالله عسگراولادی در نشست بررسی فرصت‌های صادراتی ایران به چین در حوزه صنایع دستی که امروز سه شنبه در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار کرد: صادرکننده در سایر کشورها برای توسعه فعالیتش وام‌هایی با بهره یک رقمی (یک الی هفت درصد) می‌گیرد اما در ایران ما با بهره‌های دو رقمی مواجه‌ایم.

 

وی افزود: صادرات غیرنفتی در شش ماه نخست امسال 29 میلیارد و 500 میلیون دلار بوده است که از این میزان 45 درصد آن مربوط به صنایع بوده است.

 

او افزود:‌ وجود تحریم‌ها باعث می‌شود نتوانیم پولمان را به ایران برگردانیم بازگشت پول از طریقی که سازمان‌های امنیتی آمریکا متوجه آن نشوند بسیار سخت است.

 

رییس اتاق مشترک ایران و چین اظهار کرد: در حال حاضر مشکل روادید با برخی از کشورها مثل اروپای غربی حل شده است اما هنوز با بسیاری از کشورها مشکل روادید داریم. به طور مثال گرفتن ویزای تجاری روسیه یک ماه زمان می برد و درنهایت ویزای 10 روزه به تجار می دهند.

 

عسگراولادی معتقد است که نتیجه مذاکرات 1+5 در آذرماه مشخص نمی شود اما برای بهمن و اسفند نتیجه خوبی به دست می‌آید.

 

وی اضافه کرد: نزول تورم از 40 درصد سال گذشته به 25 درصد امسال اتفاق خوبی بود اما تجربه من نشان می دهد تا پایان امسال کمتر از 25 درصد نخواهد شد و به 20 درصدی که دولت اعلام کرده است نمی رسیم.

 

رییس اتاق مشترک ایران و چین خاطرنشان کرد: برای افزایش ورود به بازار صنایع دستی چین باید نمایشگاه‌های جدیدی در این کشور برقرار کنیم از جمعیت یک میلیارد و 400 میلیون نفری چین حداقل 400 میلیون نفر خواهان صنایع دستی ایران هستند.

 

عسگراولادی اظهار کرد:‌ همچنین حمل صنایع دستی مسافری باید به تجاری تبدیل شود.

 

رییس اتاق مشترک ایران و چین اظهار کرد: قیمت تمام شده کالا در کشور ما بالاست به همین علت نمی توانیم با کشورهای CIS و سایر کشورها که رقیب تجاری ما هستند رقابت کنیم.

 

عسگراولادی گفت: همچنین تا وقتی مشکل حمل و نقل به طور کامل حل نشود نمی توانیم به توسعه صادرات بیندیشیم.

 

مجیدرضا حریری - نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین - در این نشست گفت:‌ بازار چین محل مناسبی برای ورود صانیع دستی ایران است. دولت چین برنامه دارد که در سال 2018 وادراتش را 2.5 برابر سال 2010 کند،‌ به همین باید برنامه مدون برای حضور در این بازار داشته باشیم.

 

وی افزود: نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که اجناس مرغوب و باکیفیت به چین بفرستیم،‌ زیرا چین استاد تهیه کالای درجه 2 و 3 است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.