در آخرین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرورت احیای قانون اختصاص یک تا سه درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به امر پژوهش در بودجه سال 94 تاکید شد.

ارائه پیشنهاد افزایش سهم پژوهش از بودجه دستگاه‌های اجرایی به چهار درصد

 

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا، دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه صد و بیست و چهارمین جلسه شورای عالی، علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث علم و فناوری تصریح کرد: بر این اساس اعضای کمیسیون امروز تاکید کردند که موضوع قانون اختصاص یک تا سه درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به امر پژوهش در بودجه سال آینده لحاظ شود.

 

وی اضافه کرد: همچنین اعضای کمیسیون تاکید داشتند که در بودجه سال 1394 رقم یک تا سه درصد به چهار درصد ارتقا یابد تا بر اساس آن بتوان به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در علم و فناوری تا افق 1404 دست یافت.

 

احمدی موضوع ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری در دو استان آذربایجان شرقی و اصفهان را از دیگر موارد مطرح شده در صد و بیست و چهارمین جلسه شورای عالی عتف عنوان کرد و گفت: در این راستا آذربایجان شرقی که مجوز تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری را از دولت قبل اخذ کرده بود در جلسه امروز پس از ارائه گزارشی از فعالیت‌های مطالعاتی و زیرساختی ایجاد این منطقه ویژه، کمیسیون به آن رای مثبت داد که البته این موضوع باید به تصویب شورای عالی عتف نیز برسد.

 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم همچنین در خصوص تاسیس منطقه ویژه علم و فناوری در استان اصفهان نیز توضیح داد: این استان از سال 84 برای تاسیس این منطقه از دولت قبل مجوز گرفته بود که گزارش استان اصفهان به تایید کمیسیون دائمی شورای عالی عتف رسید و این موضوع نیز باید به تصویب شورای عالی عتف برسد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.