جواد حسینی : عادل فردوسی پور هنوز نمی‌داند برای برنامه این هفته خود چه آیتم هایی را روی آنتن بفرستد.

«فردوسی پور» حق پخش را هم به چالش می کشد؟

عدم ورود دوربین های تلویزیونی به ورزشگاه به دلیل مخالفت فدراسیون فوتبال ، تهیه کننده برنامه 90 و همکارانش را به شدت کلافه کرده است به همین دلیل آنها تا این لحظه نمی‌دانند آیا باید برنامه را روی آنتن بفرستند یا این که از پخش این برنامه  به طورموقت صرفنظر کنند.

تهیه کننده برنامه 90 دو روز پیش در گفت و گو با چند تن از دوستانش اعلام کرده بود امیدواریم این مشکل برطرف شود چون واقعا با این اتفاقات همه چیز به هم خواهد ریخت اما مقاومت صدا و سیما و فدراسیون فوتبال بر سر رقم حق پخش تلویزیونی تمام معادلات عوامل اجرایی 90 را به هم ریخت تا عادل با چالشی به نام نبود تصویر رو به رو شود.

هرچند برخی تصویربرداران حرفه‌ای رسانه ملی راهکار دور زدن این تصمیم را به مدیران برنامه 90 ارائه کردند اما فردوسی پور با تصویربرداری پنهانی از مسابقات لیگ برتر مخالفت کرد چون معتقد بود با این کار شأن صدا و سیما و برنامه 90 شکسته خواهد شد به همین دلیل به دنبال راهکاری منطقی بود تا بتواند این معضل را برطرف کند.

از گوشه و کنار خبر می رسد فردوسی پور علاقمند است ماجرای جنجالی حق پخش تلویزیونی را به صورت ویژه با حضور طرفین درگیر در این پرونده به صورت مفصل بررسی کند تا راهکار اجرایی پیدا شود و بازی‌های هفته سیزدهم لیگ برتر بدون مشکل روی آنتن برود اما به همان اندازه که فردوسی پور برای انجام این کار تمایل دارد مدیران ارشد رسانه ملی مخالف این تصمیم هستند و تاکید کردند این مطلب خط قرمز برنامه 90 خواهد بود و فردوسی پور اجازه ندارد به این مسأله ورود پیدا کند.

به همین دلیل برخی نزدیکان عادل به وی پیشنهاد داده‌اند این مساله از طریق وی به تنهایی مطرح نشود تا شاید با افزایش فشارها، مسؤولان رسانه ملی اجازه بررسی این سوژه را به برنامه 90 بدهند. هرچند فردوسی پور به این مطلب هیچ واکنشی نشان نداد اما برخی دوستان وی همانند مجید جلالی موضوع بررسی و کالبد شکافی اختلاف صدا و سیما و فدراسیون فوتبال در برنامه 90 را پیشنهاد داد و تاکید کرد رسانه ملی این کار را انجام دهد.

از طرفی مخبر فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از نوع برخورد مدیریت رسانه ملی از آنها خواست اجازه دهند این مساله در برنامه 90 بررسی شود تا مشخص شود چه کسی مقصر است و ماجرای حق پخش با کم کاری چه نهادی به این روز افتاده است؟

با این وجود انتقادهایی نیز به تصمیم فدراسیون فوتبال در همین راستا مطرح شد، به عنوان مثال برخی مربیان تیم‌های لیگ برتر و مدیران باشگاه ها اعلام کردند نبود دوربین‌های تلویزیونی سبب می شود داوران هرآنچه می خواهند انجام دهند چون دیگر مرجعی عملکرد داوران را بررسی نمی کند از این رو آنها هر گونه که خود دوست داشته باشند عمل می کنند که این مساله به سود فوتبال ایران نیست.

هرچند هنوز مشخص نیست تلاش فردوسی پور برای اخد مجوز برای پیگیری ماجرای حق پخش و درگیری فدراسیون و صدا و سیما بر سر رقم قرارداد نتیجه دهد اما اگر مدیران رسانه ملی در دقیقه 90 با این درخواست موافقت کنند گفته می شود محدودیت های فراوانی برای عوامل اجرایی برنامه 90 در این آیتم به وجود خواهد آمد چون مدیران ارشد رسانه ملی دوست ندارند فضای حاکم بر این ماجرا بیش از این به ضرر آنها تمام شود اما پیش بینی می شود اگر این برنامه مجوز پخش بگیرد قطعا یکی از برنامه های جنجالی 90 روی آنتن خواهد رفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.