ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است امریکا به واسطه حمایت مالی از تروریست‌ها و ایجاد تفرقه به جای تقویتِ وحدت بین کشورها تروریسم را در جهان ترویج می‌دهد.

  امریکا با حمایت مالی از داعش تروریسم را در جهان ترویج می‌دهد

پوتین این اظهارات را روز جمعه (۲ آبان) در یازدهمین اجلاس «باشگاه بین‌المللی بحث و گفتگوی والدای» در منطقه تفریحی سوچی روسیه در سواحل دریای سیاه بیان کرد.

وی با بیان اینکه «امریکا و هم‌پیمانانش همانند گذشته حمایت مالی و تسلیحاتی مستقیم از پیکارجویان را آغاز کرده‌اند تا بدین ترتیب آنها با (جذب) مزدورانی از کشورهای مختلف نیروهای‌شان را تامین کنند»، تصریح کرد به همین دلیل است که گروه تروریستی داعش به یک «ارتش واقعی» تبدیل شده است.

رئیس جمهور روسیه افزود: «آنها (تروریست‌های داعش) به لحاظ نظامی بسیار فعال و به واقع حرفه‌ای هستند.»

پوتین همچنین اظهار داشت دلیل دیگرِ قدرت‌یابی این گروه تکفیری آن است که ائتلاف موسوم به «ضد داعش» به رهبری امریکا در حال ایجاد تفرقه بین قدرت‌های منطقه است.

وی افزود چنین «دیکتاتوری یک جانبه‌ای» به مبارزه با تروریسم کمکی نمی‌کند و در عوض سبب «بروز هرج و مرج» در کشورهای باثبات می‌شود.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند باید مراقب اعمالشان باشند چرا که این تروریست‌ها روزی سبب کشتار در همان کشورها خواهند شد.

تروریست‌های داعش در حال حاضر کنترل مناطق زیادی را در سراسر سوریه و عراق در اختیار دارند.

امریکا و هم‌پیمانانش از تاریخ ۲۳ سپتامبر بدون کسب مجوز از دولت دمشق و یا سازمان ملل مواضع داعش در سوریه را هدف حملات هوایی قرار داده‌اند.

واشنگتن از ماه اوت در عراق نیز مواضع داعش را هدف حملات هوایی قرار داده است؛ حال آنکه این حملات در مقابله با داعش و بیرون راندن تروریست‌های این گروه تکفیری از منطقه ناکام بوده است.

در این بین، بسیاری از تحلیلگران صداقت امریکا در جنگ با تروریسم را زیر سوال برده‌اند، چرا که امریکا و بسیاری از کشورهای عضو ائتلاف موسوم به ضد داعش از مارس سال ۲۰۱۱ از حامیان اصلیِ تروریست‌های تکفیری معارض دولت دمشق بوده‌اند.

 
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.