قدس انلاین-قاانی:امروزتئاتردرمشهد بلعکس بقیه نقاط کشورتعطیل نیست.

شنبه تئاتر تعطیل نیست/خوانش حامد بهداد درمشهد

به گزارش قدس آنلاین،امروز شنبه نمایش"ابرهای باران زا"نوشته علی حاتمی نژاد وبه کارگردانی مانلی حسین پور در ساعت 17 به روی صحنه می رود. در این نمایش که سروش طاهری، آرش تبریزی، مانلی حسین‌پور، بهروز سروعلیشاهی، حامد سمرقندی پیام میرمصطفی به ایفای نقش می‌پردازند داستان دلقک معروف پیری روایت می شود که ورشکسته شده و یکی از پسرانش با ساختن برنامه‌های طنز در تلویزیون مقابل پدر می‌ایستد و....این نمایش تنها نمایش روی صحنه تئاتر شهر مشهد است که تا 9ابان ماه اجرای آن در سالن بهار مجتمع امام رضا(ع) ادامه دارد

* اجرای«دوبز» لغو شد

نمایش «دوبز» توسط سازمان دانشجویی جهاد دانشگاهی مشهد لغو شده است.

رئیس اداره تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفتگو با «پایگاه تخصصی اطلاع رسانی مشهدتئاتر» گفت: دلایل تخلف نمایش «دوبز» از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهاد دانشگاهی اعلام شد و آنان پذیرفتند که باید جلوی اجراهای این نمایش را بگیرند.

صدرا یوسفی افزود: نمایش «دو بز» دو بار در بازبینی‌ شوراهای نظارت و ارزشیابی مشهد به دلیل ضعف کارگردانی و بازیگری رد شد و یک بار هم توسط شوراهای نظارت و ارزشیابی استان به دلیل ضعف شدید هنری مورد تایید قرار نگرفت و فقط به خاطر حمایت از نمایش های دانشجویی برای این نمایش مجوز اجرا برای دانشجویان در فضای دانشگاهی صادر کردیم اما اجراهای این نمایش به دلیل تبلیغات خارج از سطح دانشگاه و بلیط فروشی به غیر از دانشجویان لغو شد.

وی ادامه داد: ما با اجرای تئاتر در دانشگاه و ویژه دانشجویان، طبق رعایت مقررات مربوطه نه تنها هیچ مشکلی نداریم بلکه حمایت هم می کنیم ولی معتقدیم «دوبز» نمایش دانشجویی نبوده و فراتر از فضای دانشگاه فعالیت می کرده که خلاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

یوسفی با بیان اینکه کارگردان نمایش به جهاددانشگاهی تعهد کتبی داده که تبلیغات خارج از دانشگاه انجام نشود گفت: ما فقط تخلف را (ارائه پیامک عمومی، بلیط فروشی، رزو بلیط  و اطلاع رسانی در روزنامه ها و سایت ها) به سازمان دانشجویی جهاد دانشگاهیی اعلام کردیم و آنها اجراهای نمایش را متوقف کردند.

وی در پایان معتقد است: رعایت حرمت شورای نظارت و ارزشیابی شهرستان و استان بر هر گروه  نمایشی واجب است.

 * حامد بهداد و خوانش نمایشنامه ای در مشهد

نمایشنامه «عشق من حامد بهداد» به کارگردانی مشترک امیر محاسبتی و پوریا گوهری راد، شنبه خوانش می شود.نمایشنامه «عشق من حامد بهداد» به نویسندگی افشین هاشمی و کارگردانی امیرمحاسبتی و پوریا گوهری راد، شنبه سوم آبان ماه(ساعت۱۷) در تالار عروسکی خوانش می شود.

در این خوانش نمایشنامه که در سری نشست های «شنبه های خوانش» با مدیریت حسین وحدتی برگزار می شود، امیر محاسبتی و علی جوانمرد به عنوان خوانشگر حضور دارند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.