پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین_ سعید کوشافر: باز شنبه شد و طبق روال هر هفته با سبدی مملو از خبرهای خواندنی خدمت شما رسیدیم ؛ ماه محرم البته باعث شده تا بسیاری از مردم از همین اول هفته برای مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مهیا شوند اما همین مساله باعث شده تا توجه به سوی عتبات عالیات نیز بیشتر شده و نگاهها به سمت داعشی ها افزایش یابد ،

از خرابکاری جدید هسته ای و درخواست کشیش های امریکایی درباره فتوای هسته ای رهبری تا رقص و پایکوبی فرقه ضاله بهائیت در محرم و عصبانیت عقاب اسیا وغزال ملبورن از علی دایی

به گزارش قدس انلاین ، نزدیک شدن به پایان زمان مانده برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و کشور های غربی نیز از جمله مواردخبرساز خارجی است حال انکه رای عدم اعتماد مجلس به وزیر علوم معرفی شده از سوی دولت و واکنش دکتر روحانی به این رای نیز درکانون اخبار داخلی قرار دارد. با هم بخوانیم اخبار بسته این هفته را...

 

***خرابکاری جدید در مخازن آب سنگین ایران

یک مقام ارشد سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت که یکی از کشورها قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران را داشته، اما این اقدام خرابکارانه در سه هفته اخیر کشف و خنثی شده است.

سایت آمریکایی رادیو فردا  با استناد به منابع داخلی ایران نوشت: روزنامه آرمان روز پنج‌شنبه، ۸ آبان، سخنان اصغر زارعان، معاون سازمان انرژی اتمی ایران را بازتاب داده است که می‌گوید: «خرابکاری جدیدی از سوی یکی از کشورها در مخازن انتقال آب سنگین کشف و خنثی شد و از این پس، این قطعات به صورت بومی تولید می‌شود.»

این مقام دولت ایران اما اشاره‌ای به جزییات این رخداد نمی‌کند و تنها هشدار می‌دهد که ایران هرگونه خرابکاری در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را می‌تواند شناسایی و خنثی کند.

اصغر زارعان شهریور ماه گذشته نیز آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا را به تلاش برای خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران متهم کرده و گفته بود که تلاش‌های آنان برای خرابکاری حتی زمینه‌های دفاعی، مخابرات و دیگر مراکز حساس و حیاتی کشور را هم دربرمی‌گیرد.

***بی بی سی چگونه با فرهنگ عاشورا مبارزه می‌کند؟

وب‌سایت بی بی سی فارسی  در گزارشی به استفاده از موسیقی مدرن در مجالس عزاداری و هیأت‌های جدید پرداخت.

شکی  نیست که دنیای کفر در راستای به یغما بردن فرهنگ‌ها و تحریف ادیان و مذاهب مختلف دنیا بسیار تلاش کرده و در این مسیر، عاشورا یکی از محکم‌ترین سدهایی بوده که با آن مواجه شده است.

جریان عاشورا شبیه به نزول آیه توبه بود که کمر شیطان را شکست و بخش اعظمی از زحمات او را به باد داد؛ پس دور از انتظار نیست اگر جنود انسی شیطان از جمله انگلیس و بی بی سی به مبارزه با آن بپردازند.

بلندگوی رژیم استعماری انگلیس، در این تحلیل باسمه‌ای ضمن استناد به استفاده نسل جدید از ملودی‌های پاپ در مجالس هیأتی، مدعی شده است که جوانان و مداحان ایرانی از توصیه‌های رهبری و علما فاصله گرفته‌اند و به اصطلاح "دین‌گریز" شده‌اند و گوش شنوایی ندارند!

در حالی که اصل حضور جوانان در مراسمات آئینی و اظهار ارادت به ساحت سیدالشهداء(ع) نشان‌گر عمق اعتقادات دینی آنان و علاقمندی‌شان به مذهب است. این واقعیت بارها از سوی رهبری مورد تأکید قرار گرفته و معظم‌له نسبت بدان ابراز خرسندی نموده‌اند.

بعلاوه، نفس استفاده از نواهای عامه‌پسند -از نظر رهبری و سایر مراجع- حرام نیست که با تکیه به این انگاره نادرست، جوانان شورمند ایرانی را متهم کنیم. ملاک حرمت و حلیت، عبور از مرز غنا و لهو و لعب می‌باشد که در غالب مجالس مذهبی چنین امری مصداق نمییاب

***عصبانیت اسرائیل از توهین بی‌سابقه امریکا به نتانیاهو

واکنش تند اسرائیل پس از اینکه یک مقام رسمی امریکا، نتانیاهو را "ترسو" خواند.

سیاستمداران اسرائیلی، بیشتر زمان خود در روز چهارشنبه را صرف واکنش نشان دادن به مقاله ای کردند که در مجله آتلانتیک به چاپ رسید. واکنش های اسرائیلی ها با عصبانیت و نگرانی همراه بوده است. آتلانتیک از یک مقام ارشد دولت امریکا نقل کرده بود که وی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را فردی ترسو و بزدل خوانده است. در اواخر روز، یک مقام ارشد اسرائیلی با چرخشی از مواضع قبلی اظهار داشت: به نظر می رسد فردی در دولت امریکا تلاش می کند، پیش‌دستی کرده تا انتقاد نتانیاهو از توافق قریب الوقوع و به شدت مشکل ساز با ایران را بی تاثیر سازد.

****اتفاقی بی سابقه در داعش

کشورهای غربی که با خیال تغییر حکومت سوریه و تأثیرگذاری بر انقلاب های منطقه، جنگ داخلی سوریه را آغاز کردند اکنون با معضلی به نام داعش و شهروندان غربی عضو آن مواجه شده اند. شهروندان غربی که به داعش پیوسته اند در آینده می تواند به خطری جدی برای امنیت غرب تبدیل شود.

شبکه خبری ان‌بی‌سی از قول گروهی از مقام‌های ضد اطلاعات آمریکا و بریتانیا نقل کرده است که شمار جنگجویان خارجی در سوریه و انواع کشورهایی که از آن می‌آیند "در سال‌های اخیر بی‌سابقه است" در عین حال وزیر امنیت داخلی آمریکا نیز می‌گوید تلاش‌های هماهنگ و افزون‌تری علیه آنها صورت می‌گیرد.

ان‌بی‌سی از قول راندی بلیک، از مشاوران ارشد "دفتر مسیر امنیت ملی" در آمریکا، در جریان یک سخنرانی نقل کرده است که «شمار کسانی که به سوریه می‌روند (جنگجویان خارجی) بیشتر از آن چیزی است که ما در افغانستان شاهد آن بودیم»

آقای بلیک در کنفرانس سالیانه موسسه بین‌المللی رئیسان پلیس، در آمریکا، افزوده است «[افزایش شمار جنگجویان خارجی] بیشتر از افغانستان، یمن، سومالی، عراق و هرچیزی که در ده سال گذشته دیده‌ایم، است.»

"جه جانسون" وزیر امنیت داخلی ایالات متحده، نیز هفتم آبان ماه طی دیداری از کانادا در یک سخنرانی، گفته است نزدیک به ۱۲ هزار نفر از کشورهای مختلف جهان، طی سه سال گذشته به سوریه رفته‌اند تا در جنگ داخلی آن شرکت کرده و به گروه‌هایی، از جمله "داعش" بپیوندند.

راندی بلیک در سخنان خود در آمریکا گفته است «ما این رقم را به روز کرده و می‌گوییم ۱۶ هزار نفر از ۸۰ کشور به سوریه رفته‌اند».

به گفته او دو هزار نفر از این افراد، اهل کشورهای غربی‌ هستند.

***ماجرای اسارت یکی از نزدیکان سردار سلیمانی

پیروزی در جرف الصخر بدون حضور نیروهای ائتلاف و با حضور سردار قاسم سلیمانی در کنار نیروهای کشور عراق به دست آمده است.

این برای چندمین بار است که داعش شکست تلخی را از ژنرال ایرانی تجربه می‌کند.

حضور حاج قاسم سلیمانی و همچنین خوشحالی حیدرالعبادی از شکست داعش در جرف‌الصخر حکایت از روابط محکم ایران و عراق دارد.

در همین حال داعش برای تضعیف روحیه نیروهای حاضر در این نبرد به انتشار اخبار کذب روی آورده است؛ اخباری که به نظر می‌رسد انتشار آنها پایه و اساس محکمی ندارد.

یک سایت خبری عراقی ادعا کرده است: گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که یک سرباز ایرانی نزدیک به قاسم سلیمانی توسط داعش به اسارت گرفته شده است. نیروهای داعش مدعی هستند که وی یکی از نزدیکان فرمانده سپاه قدس ایران، قاسم سلیمانی است و داعش او را هم‌اکنون به یک مکان امن منتقل کرده است!

داعش در حالی این ادعا را مطرح کرده که نامی از این سرباز ایرانی منتشر نکرده است و می‌توان گفت تنها هدف داعش از این اقدام، تضعیف روحیه مردم و نیروهای مبارز عراقی است و داعش اقدامی تلافی‌جویانه‌تر از انتشار اخبار کذب در برابر اقدامات ژنرال قاسم سلیمانی نیافته است.

 

*پیشمرگه ها با فشار ترکیه لباس هایشان را عوض کردند

بعد از هفته ها مذاکره و فشار بر دولت ترکیه، سرانجام دولت این کشور پذیرفت تنها 150 پیشمرگه عراقی برای کمک به مدافعان کرد کوبانی وارد این شهر شوند.

همین تعداد کم از نیروهای پیشمرگه موجب امید و بالا رفتن روحیه مدافعان کوبانی شده است؛ چون از یک سو این پیشمرگه ها با خود تعدادی سلاح سنگین برده اند و از سویی دیگر این می تواند راهی باشد برای اعزام بیشتر پیشمرگه ها.

این نیروها پایگاه‌هایشان در عراق را به سوی ترکیه ترک کرده‌اند تا با گذر از مرز سوریه به "یگان‌های حفاظت از خلق"، نیروی نظامی کردهای سوریه در کوبانی بپیوندند. آن ها در دو گروه زمینی و هوایی عازم شده اند. یک گروه به همراه ادوات نظامی از راه زمین و گروهی دیگر از راه هوایی به منطقه اورفه در جنوب شرق ترکیه منتقل شدند.

یکی از فرماندهان یگان‌های حفاظت از خلق در سوریه گفته است که مشخص نیست نیروهای کرد عراقی چه زمانی به کوبانی برسند.

به گزارش شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی  در مسیر عبور کاروان پیشمرگه ها از مناطق کردنشین ترکیه، هزاران نفر با حمل پرچم کردستان به استقبال آنان رفتند.

خبرنگار بی بی سی با سمبلیک خواندن اعزام تنها 150 نفر از پیشمرگه ها، درباره علت تأخیر دولت ترکیه برای صدور مجوز عبور کردهای عراق از مرزهایش گفت:

«دولت ترکیه موافق نبود که نیروهای پیشمرگه با لباس نظامی وارد خاکش شوند؛ چرا که پرچم کردستان بر بازوهایش نقش بسته است. از طرف دیگر گفته بود که نباید لباس های محلی داشته باشند. به همین دلیل لباس های پیشمرگه، لباس خاکی ساده است که هفته ها بر روی آن مذاکره شده بود. آن ها نباید با سلاح وارد شهر یا هواپیما می شدند. به همین دلیل سلاح های آن ها پوشیده شده بود.»

***پهبادهای ناشناخته در اطراف نیروگاه اتمی

شرکت برق دولتی فرانسه گفته پهپادهایی که هویت آنها ناشناخته است، در نزدیکی هفت نیروگاه هسته‌ای این کشور پرواز کرده‌اند. دولت گفته است در این باره تحقیق می‌کند.

نخستین شیء پرنده هدایت‌پذیر از راه دور (پهپاد) حدود چهار هفته پیش در تاریخ پنج اکتبر در اطراف پایگاه‌های هسته‌ای فرانسه مشاهده شده و تا ۲۰ اکتبر هم باز از این موارد دیده شده است.

هنوز معلوم نیست این پهپادها را چه کسی یا چه نهادی فرستاده است اما گروه "صلح سبز" که علیه برنامه‌های هسته‌ای فعالیت می‌کند، دست‌داشتن در این اقدام را رد کرده است.

برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه، گفته است اقداماتی در پیش است تا این پهپادها "خنثی شوند".

طبق قانون فرانسه، هیچ شیء پرنده‌ای اجازه ندارد بیش از پنج کیلومتر به یک نیروگاه هسته‌ای نزدیک شود و مسئولیت حفاظت از این پایگاه‌ها با نیروهای هوایی این کشور است.

سه‌چهارم از برق فرانسه را نیروگاه‌های هسته‌ای تامین می‌کنند. این کشور در ۱۹ نقطه، ۵۸ رآکتور اتمی دارد.

ژان‌پاسکال برتون، سخنگوی نیروهای هوایی فرانسه، گفته است پهپادهای مورد اشاره، کوچک بوده اند و می‌توان آنها را از بازار خرید.

***جنگنده های روسی در آسمان اروپا

ناتو در گزارشی از افزایش غیرعادی پروازهای هواپیماهای جنگنده روسیه در آسمان اروپا خبر داده است.

به نوشته سایت بی بی سی، ناتو گزارش داده است که شاهد افزایش غیرعادی پرواز هواپیماهای نظامی روسیه که در دو روز در آسمان اروپا مانورهایی انجام داده اند بوده است.

ناتو در بیانیه ای گفت که چهار گروه هواپیما، از جمله بمب افکن های "تی یو-۹۵ بر" و جنگنده های میگ-۳۱ را بر فراز دریاها و اقیانوس اطلس ردیابی کرده است.

جنگنده های نروژ، بریتانیا، پرتغال، آلمان و ترکیه در واکنش و برای رهگیری هواپیماهای روسیه به پرواز در آمدند.

تنش میان روسیه و کشورهای عضو ناتو در ارتباط با بحران اوکراین به شدت اوج گرفته است.

آمریکا و اتحادیه اروپا پیشتر در سال جاری پس از انضمام شبه جزیره کریمه اوکراین به خاک روسیه تحریم هایی علیه مسکو اعمال کردند.

روابط همچنین به خاطر آنچه غرب می گوید دخالت روسیه در حمایت از شورشیان جدایی طلب شرق اوکراین است بدتر شده. مسکو این اتهام را رد می کند.

***بشار اسد بیشترین سود را از حملات هوایی ائتلاف می برد

پایگاه خبری "النشره" امروز به بخشی از اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره سوریه اشاره کرد.

بنا بر این گزارش چاک هیگل" وزیر خارجه آمریکا که در جلسه پرسش و پاسخ در یکی از کمسیون های کنگره سخن می گفت، بیان داشت که مشکل سوریه بسیار پیچیده است و تلاش بسیار زیاد و قوی برای حل بحران آن می طلبد.

وی تاکید کرد به دلیل همین شرایط دشوار تصمیم داریم ائتلاف کارآمدی در خاور میانه در این باره بنا کنیم.

هیگل در ادامه افزود: به اعتقاد من نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه در حال حاضر بیشترین سود را از حملات هوایی آمریکا و همپیمانان بین المللی و منطقه ای آن در ائتلاف، ضد داعش در این کشور می برد، اما به رغم این امر ما اصرار به رفتتن و کنار گیری وی داریم.

این در حالی است که شب گذشته "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی بیان داشت که نیروی سوری قوی تاسیس خواهیم کرد که بتواند بشار اسد رئیس جمهور سوریه را به مذاکرات بکشاند.

***ترفند جدید داعش برای جذب نیرو

گروه تروریستی داعش برای جذب نیرو خصوصا جوانان، یک بازی ویدیویی به اصطلاح مهیج ساخته که در آن هدف بازیگر، نابودی نیروهای عراقی و آمریکایی است.

 بازی ویدیویی داعش به سبک بازی‌های معروف (Grand Theft Auto GTA) طراحی شده و مخاطب هدف آن، قشر جوان است.

داعش در قالب فیلم‌های کوتاه تبلیغاتی، بخش‌هایی از این بازی را در فضای اینترنت منتشر کرده که ویژگی بارز آن تهییج جوانان به مبارزه با غرب و انجام عملیات تروریستی علیه دشمنان و مخالفان داعش است.

محتوای این بازی شامل تمامی تاکتیک‌ها و روش‌های جنایتکارانه‌ای که داعش علیه مخالفانش به کار گرفته، می‌باشد.

این بازی ویدیویی با صحنه‌های انفجار، برخورد نظامی و شلیک از کمینگاه شروع می‌شود و صدای اعضای داعش شنیده می‌شود. تکیه کلام شخصیت‌های این بازی فریاد الله اکبر است و آنها همچون اقدامات عالم واقع داعش، مخالفان خود را سلاخی می‌کنند، سر می‌برند و وسایل نقلیه را منفجر می‌کنند.

در طول بازی، لوگوی داعش در بالای صفحه قرار دارد و مفاهیم به اصطلاح جهاد و ایثار در سراسر بازی، حاکم است.

البته ویژگی‌های فوق از بخش‌هایی از بازی به دست آمده که از سوی داعش به عنوان پیش‌پرده و آگهی تبلیغاتی منتشر شده و تاکنون نسخه واقعی این بازی ویدیویی مشاهده نشده است.

به نظر می‌رسد داعش قصد دارد با این بازی ویدیویی و تبلیغات مرتبط با آن، آمادگی خود برای مبارزه با نیروهای زمینی آمریکا را اعلام کند. این احتمال از آنجا تقویت شد که تبلیغات بازی ویدیویی داعش بلافاصله پس از آن در سطح اینترنت منتشر شد که مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه سنا اعلام کرد احتمال استفاده از نیروی زمینی آمریکا برای سرکوب داعش وجود دارد.

***درخواست کشیش های آمریکایی در مورد فنوای آیت الله خامنه ای

خبرگزاری فرانسه خبر داد: در حالی که کمتر از یک ماه به سررسید ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ باقی مانده است کشیش‌های کاتولیک آمریکایی که چندی پیش به شهر مقدس قم سفر کرده بودند از مذاکره‌کنندگان خواسته‌اند به فتوای آیت الله خامنه ای و مراجع مذهبی ایران درباره ممنوعیت سلاح‌های اتمی توجه کنند.

ریچارد پیتس یکی از این کشیش‌ها که ظاهراً قبلاً به ایران سفر کرده می‌گوید: «ایرانی‌ها احساس می‌کنند آمریکا و غرب آنها را نمی‌فهمد.»

 

 هیأت کشیش‌های کاتولیک آمریکایی که در ماه آوریل به ایران سفر کرده بود اعلام کرد آمریکا باید به این اظهارات ایرانی‌ها که ذخیره‌سازی و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای خلاف اصول اسلام شیعی است توجه کنند.

امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران چند سال پیش فتوایی در ممنوعیت استفاده از سلاح‌های اتمی صادر کرده و چندین بار بر آن تأکید کرده است.

آقای پیتس که ریاست یکی از کمیته‌های «هیأت کشیش‌های کاتولیک آمریکایی» را به عهده دارد درباره این فتوای امام خامنه‌ای گفت که این فتوا در جایی نوشته نشده اما رهبران مذهبی ایران به هیأت کشیش‌هایی که به قم سفر کرده بودند گفتند که این فتوا یک سند علنی است که محققان مذهبی و ایرانی‌ها احترام زیادی برای آن قائلند.

این کشیش آمریکایی در گفت‌وگو با اندیشکده کارنگی درباره سفر هیأت مورد نظر به ایران گفت که رهبران مذهبی ایران به هیأت ما گفتند که سلاح‌های هسته‌ای به خاطر قدرت کشتار همگانی و نابودی تمامی اجتماعات بی‌گناه غیراخلاقی هستند.

استفان کولچی، یکی دیگر از مقامات ارشد «هیأت کشیش‌های کاتولیک آمریکایی» درباره فتوای مقام معظم رهبری می‌گوید: «من می‌گویم که ما با نادیده گرفتن نفوذ مذهب به عنوان یک عامل انگیزشی و اعتباردهنده به خودمان ضربه می‌زنیم.»

کولچی اضافه کرد معتقد است وزارت خارجه آمریکا مخالفت مراجع مذهبی ایران با سلاح‌های کشتار جمعی را چندان در نظر نمی‌گیرند. وی درباره فتوای مقام معظم رهبری در همین باره می‌گوید: «این فتوا به طور گسترده (در ایران) تدریس و از آن دفاع می‌شود.»

این کشیش تأکید کرد: «فرهنگ ایران، خیلی خیلی مذهبی است. ایران، فرهنگ بسیار مدرنی هم دارد. این کشور به هیچ عنوان شبیه کاریکاتوری که اغلب از آن به عنوان کشوری جزم‌اندیش ترسیم می‌شود، نیست... آن فتوا هم باید در همین چارچوب تفسیر و تعبیر شود.»

***گفتگو با فردی که عکسش به عنوان اسیدپاش منتشر شد

بعد از انتشار تصویر اشتباهی در یکی از خبرگزاری ها به عنوان متهم اصلی اسیدپاشی این فرد در مصاحبه ای نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد.

دکتر علی جلالی، اشتباه رسانه ای انتشار عکس خودش به عنوان متهم احتمالی اسیدپاشی را ناشی از خطای انسانی که در هر رسانه ای امکان وقوع آن وجود دارد می داند و می گوید: اعتقاد دارم بایدتهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و علاقه ای ندارم واکنشی به این اتفاق که عمدی نیز نبوده است داشته باشم؛ چرا که فردی علمی هستم و در این قبیل موارد بیشتر بدنبال اجرای اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار آن هستم.

 جلالی با اشاره به اینکه نباید در برخورد با این حوادث رفتاری یکسویه داشت بر این نکته  تاکید کرد که خبرگزاری ها باید استانداردهای مدیریتی را هنگامی که چنین اشتباهاتی رخ می دهد لحاظ کنند. سیستم های مدیریتی در خبرگزاری های کشور نیازمند اجرای طرح های اضطراری در حوزه مدیریتی و برنامه های آموزشی برای دست اندرکاران حوزه خبر هستند تا در مواقع مشابه بتوانند بهترین عملکرد را در برخورد با سوء استفاده معاندین داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخشی از اتفاق رخ داده قابل جبران و بخش دیگری از آن جبران شدنی نیست اضافه کرد: همه خبرنگاران خطای انسانی دارند و هنگامی که چنین خطاهایی رخ داد باید بدانیم که چه کنیم و با چه اقداماتی از شدت تاثیر منفی آن کم کنیم که خوشبختانه در خبرگزاری مهر پس از وقوع این اتفاق چنین طرحی اجرا شد و از انتشار وسیع تر خبر جلوگیری گردید.

این مدرس ارشد بین المللی با اشاره به اینکه رسانه ها علاقه چندانی به انتشار اخبار علمی از خود نشان نمی دهند چنین حادثه ای را دارای مزایایی برای جامعه علمی دانست و گفت: در گذشته شاهد آن بودیم که به خبرهای علمی در رسانه ها بهای کمی داده می شد و باید مدتها منتظر می ماندیم تا خبری علمی منتشر شود اما حالا با وقوع این اتفاق به نظر می رسد که خبرگزاری ها علاقه بیشتری به انتشار اخبار حوزه علمی از خود نشان دهند! که امیدواریم این آغاز راهی جدید برای انعکاس بیشتر اخبار در این حوزه باشد.

جلالی به بازتاب های انعکاس تصویر وی به عنوان عامل اسید پاشی های اصفهان اشاره کرد و با بیان اینکه بازتاب چندان زیادی به خود او نرسیده است از اینکه یکی از دانشجویانش از منتشر شدن عکسش در شبکه های اجتماعی به عنوان متهم این پرونده خبر داده بود سخن به میان آورد و اظهار داشت: سر کلاس بودم که یکی از شاگردان قدیمی ام  به تلفن همراهم من زنگ زد اما من به دلیل حضور در کلاس تماس وی را رد کردم. وقتی دیدم او همچنان و با اصرار تماس برقرار می کند مجبور شدم با او صحبت کنم و در اینجا بود که متوجه شدم چنین تصویری و خبری در مورد من منتشر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ علاقه ای به گفتگو با رسانه ها به ویژه رسانه های بیگانه که از روز گذشته تاکنون با خبرسازی های وسیع تلاش کردند وجهه کشور و من را تخریب کنند، ندارم چرا که می دانم این رسانه ها صرفا به دنبال سوءاستفاده از این موضوع هستند و هیچ نیت و قصد خیرخواهانه ای در پیگیری آن ندارند.

این استاد دانشگاه با گلایه از رسانه هایی که با وجود تماس او و همکارانش برای حذف این خبر با وی همکاری نکردند وجود بروکراسی اداری را در از دست دادن زمان در برخورد با این مسئله موثر دانست و گفت: وقتی با این سایت ها تماس گرفتیم و به آنها گفتیم که این خبر را حذف کنند مسئولان آنها گفتند که باید نامه رسمی از پلیس برای آنها ارسال شود که همین موضوع باعث از دست رفتن زمان در جلوگیری از توسعه انتشار این مطلب شد.

***اقدام عملی انگلیس علیه تصویب قانونی در مجلس ایران

حجت الاسلام حیدر مصلی، وزیر سابق اطلاعات با اشاره به هدف قیام امام حسین (ع) در اجرای امر به معروف و نهی از منکر گفت: محور بقای دین، امر به معروف و نهی از منکر است ولی متاسفانه وقتی قانون امر به معروف و نهی از منکر به مجلس برده می‌شود، شاهد بروز حوادثی چون اسیدپاشی‌های اخیر هستیم که با دقت فضای رسانه‌ای به وجود آمده توسط دشمنان و بررسی نکات پشت صحنه این موضوع می‌فهمیم یک توطئه برنامه‌ریزی شده توسط عاملان خارجی و داخلی، برای مقابله با امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

مصلحی اضافه کرد: خواسته این گروه‌ها این است که از قانونی شدن این مبحث که از خواسته‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است، جلوگیری کنند و یقینا پشت پرده این جریان، سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس قرار گرفته‌اند و آن را هدایت می‌کنند.

حیدر مصلی گفت: افرادی که در فتنه ۸۸ نقش داشتند و یا ساکت بودند، حق و باطل را به خوبی می‌شناختند و می‌دانستند کار باطل را انجام می‌دهند، ولی به خاطر منافع خودشان بر روی حرف خود ماندند و بر ایجاد فتنه پافشاری کردند.

مصلحی افزود: بعضی‌ها به اشتباه فتنه‌گران را با حر مقایسه می‌کنند و معتقدند، با توبه می‌توان آنها را بخشید، این در حالی است که فتنه ۸۸ بزرگ‌ترین ضربه اقتصادی را به کشور وارد کرد و باعث شد نخستین تحریم در سازمان ملل علیه ایران تصویب شود و ضربه‌ای جبران‌ناپذیر بر اقتصاد ایران وارد شود که مسلما با توبه این افراد جبران نمی‌شود؛ به این ترتیب مقایسه توبه حر با فتنه‌گران امکان‌پذیر نیست، چراکه حر تمام مراحل توبه را گذراند و اشتباه خود را اصلاح و جبران کرد.

***در شان روحانی نیست

حجت الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: من واقعا از سخنان آقای روحانی در خصوص مساله حر و مسائل درباره کربلا تعجب می کنم. ایشان نباید این حرفها را بزند . از آن روزی که آقای روحانی جامعه روحانیت را ترک کرد، نتوانست افکار اصولگرایی در خودش پرورش دهد.

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوری در خصوص توبه حر اظهار داشت: حر مردی بود که توبه کرد، اولا آن زمانی که ماموریت داشت به دستور ما فوق اش جلوی امام حسین(ع) بایستد در عین حال یاران خود را وادار کرد که به دنبال امام حسین نماز بخوانند و حتی به حضرت زهرا (س) احترام کرد . بعد هم دوش به دوش امام حسین(ع) در آن بیابان راه رفت و به امام (ع) گفت شما کشته خواهید شد و من میخواهم شما کشته نشوید و شما به پیش یزید روید.

شجونی ادامه داد: امام حسین(ع) فرمودند مثل من با یزید بیعت نمی کند. دست آخر هم توبه کردو آن را عملی نشان داد. خود و بچه هایش در رکاب امام (ع) شهید شدند این در حالی است که سران فتنه نه تنها توبه نکردند بلکه اینها ضد انقلاب و بهایی ها را مردان خدا نامیدند.

عضو جامعه روحانیت مبارز بیان داشت: من واقعا از سخنان آقای روحانی در خصوص مساله حر و مسائل درباره کربلا تعجب می کنم. ایشان نباید این حرفها را بزند . از آن روزی که آقای روحانی جامعه روحانیت را ترک کرد، نتوانست افکار اصولگرایی در خودش پرورش دهد.

وی در ادامه ضمن انتقاد از دولت گفت: به قول آیت الله جنتی اینها به کدام بیکار کار داده اند، اگر به هزار نفر کار دادند ، یک میلیون را از کار بیکار کردند. ما که مقلد رهبری هستیم و اطاعت از رهبری می کنیم ساکت هستیم و هیچ چیز نمی گوییم ولی در شان آقای حسن روحانی نیست که اطرافیان اش امثال آقایان یونسی و مجید انصاری باشند.

شجونی خاطر نشان کرد: اگر با کلید آمده دوستان اش با داس آمده اند. برخی ها در دولت کینه دارند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به فامیل بازی در دولت اظهار داشت: من لیستی از فامیل های ایشان دارم که هر چند ایشان گفته بود با فامیل سالاری مخالفیم اما فامیل بازی کرده و کابینه خود را در پست های حساس به فامیل اش داده است.

وی افزود: برادر محترم آقای حسن روحانی ، به خدا ما کینه ای نداریم و راهنماییت می کنیم. ما غرض و مرضی نداریم و این عیب است که شما سران فتنه را حر بنامی.ابو موسی اشعری با لفظ اعتدال علی (ع) را خانه نشین کرد و معاویه سر کار آمد، مراقب باشید با اسم اعتدال جریان مومنین و متدینین را حذف نکنید.

***انتقاد کوچک‌زاده از هلی کوپتر سواری شب تاسوعا

مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس گفت: من یکبار در زندگی سیاسی‌ام در سال 76 اشتباه کردم که باعث شد سه بار صحیفه امام را بخوانم.

وی با اشاره به بخش‌هایی از بیانات امام خمینی تصریح کرد: انقلاب قابل تجدید‌نظر نیست و دوستانی که سن و سالی از آنها گذشته خاطرشان هست که امام در زمان فتح لانه جاسوسی فرمودند در ایران باز انقلاب شده است، انقلابی بزرگتر از انقلاب اول.

کوچک‌زاده ادامه داد: متاسفانه مقدس ترین نظامی که امروز قابل تعریف است به دست مجموعه‌ای از افراد افتاده که خروجی آن ساده‌زیستی نیست و خروجی آن کسانی هستند که ساده‌زیستی را جلومبوربازی می‌دانند و شب تاسوعا با هلیکوپتر به سد لتیان می‌روند و اسکی روی آب بازی می‌کنند.

***پاسخ «علی یونسی» به فتنهانگیزی‌های «رادیو فردا»

رادیو فردا  ارگان رسمی سازمان سیا گزارش داد: «با گذشت چند روز از اسيدپاشی به تعدادی از زنان و دختران در اصفهان،‌ برخی رسانه‌ها و تعداد زيادی از مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی، اين حوادث را کار افراد يا گروه‌های مخالف بدحجابی در جامعه دانسته‌اند. اين موضوع مخالفت  رئيس قوه قضائيه و دادستان کل کشور را به دنبال داشته و آنها این موضوع را مردود دانسته اند.»

وب سایت این رادیو که اخبار مربوط به حادثه اسیدپاشی را با جهتگیری خاصی پوشش می دهد، سخنان "علی یونسی" دستیار ارشد رئیس‌جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌ها را مورد توجه قرار داد و به نقل از ایشان نوشت: «قطعا چنین کارهایی از یک ایرانی نمی‌تواند سر بزند، چرا که ایرانی‌ها فرهنگی ضدخشونت دارند.»

این منبع ادامه داد: «یونسی با تأکید بر این موضوع که کارهایی نظیر اسیدپاشی ریشه در فرهنگ ایرانی ندارد،‌ اضافه کرد: اگر عامل این مسئله یک ایرانی باشد، متأثر و مزدور سرویس‌های خارج از کشور است و از گروهک‌های ضدانقلاب و کشورهای خارجی الهام گرفته است.»

دستیار ارشد رئیس جمهور با اشاره به شکل گرفتن فضای سیاسی پیرامون ماجرای اسیدپاشی گفت: «جریان‌های سیاسی تلاش دارند در این مسئله به نوعی همدیگر را متهم کنند، ولی به صلاح هیچ جریانی نیست که این نوع اعمال، به فرهنگ و مردم ایران نسبت داده شود.»

***واکنش وزیر بهداشت به هشدارهای وایبری

«توجه توجه ... رییس یکی از بیمارستان‌های تهران درخواست اطلاع رسانی فوری داد... تا اطلاع ثانوی از خوردن نوع دلستر با طعم انار و انگور خودداری کنید؛ این محصول حاوی نوعی ویروس بوده که به سرعت بر سیستم عصبی تاثیر گذاشته و ...»

این تنها یکی از ده‌ها نمونه پیام‌های هشداری در حوزه غذا، دارو و مواد آشامیدنی است که این روزها علاوه بر ایمیل‌ها، در شبکه‌های مجازی نظیرلاین، وایبر، واتس اپ و ... هم دست به دست شده و نگرانی‌هایی را در برخی به دنبال داشته است؛ پیام‌هایی که واکنش وزیر بهداشت را نیز به عنوان متولی سلامت کشور به دنبال داشت.

دکتر سیدحسن هاشمی در واکنش به پیام‌های هشداری فضای مجازی، می‌گوید: به نظر می‌رسد افرادی می‌خواهند حرکتی که در رابطه با مواد لبنی و مصرف روغن پالم انجام شد را کمرنگ کنند.

وی از مردم می‌خواهد که به وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه و دستگاهی نظارتی اعتماد کنند و ادامه می‌دهد: مردم باور کنند که هر مشکلی در باب سلامتی‌شان وجود داشته باشد ما همچنان به آنها اعلام خواهیم کرد. اگر امروز می‌گویم مواد لبنی موجود در بازار عاری از هرگونه مشکلی است، مردم آن را بپذیرند. در مورد سایر مواد غذایی و مصرفی هم مردم به اقدام نظارتی وزارت بهداشت اعتماد کنند.

وزیر بهداشت در این باره می‌افزاید: اینکه امروز استفاده از مواد لبنی پرچرب کاهش یافته برای نظام سلامت کشور افتخار است. مردم اطمینان داشته باشند که با افراد متخلف در زمینه استفاده از روغن پالم برخورد شده است. در این راستا لازم است بگویم که دادستان طی تماسی با وزارت بهداشت، معرفی افراد متخلف در زمینه روغن پالم را خواستار شد و متعاقب این موضوع اسامی متخلفان را ارایه داده‌ایم. جا دارد که در این زمینه نیز از قوه قضاییه تشکر کنم.

***چه کسانی به رئیس جمهور اطلاعات غلط می دهند؟

اساعیل کوثری با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص بورسیه ها و مطرح کردن این موضوع به عنوان علت اصلی استیضاح فرجی دانا گفت: رئیس جمهور اعلام می کنند که گزارشی در مورد بورسیه ها در اختیار دارند، چرا شعار می دهید؟ بیایید و با اعلام گزارش متخلفان را معرفی کرده و آنها را از این امتیاز محروم کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما شجاعت این را هم داشته باشید که اگر تخلفی صورت نگرفته، به ملت اعلام کنید که اشتباه کرده اید.

وی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر علوم بخاطر بورسیه ها نبود، تصریح کرد: مشاورانی که اطراف رئیس جمهور هستند اطلاعات غلط به ایشان می دهند و متاسفانه فقط از این کانال ها اطلاعات به رئیس جمهور می رسد.

***وقتی شراب من و تو با آمار تخیلی رنگ می بازد

شبکه من  وتو در یکی از برنامه های خود اعلام کرد که کشور ایران با وجود ممنوعیت، در سرو مشروبات الکلی رتبه نوزدهم جهان را به خود اختصاص داده است.

به فاصله ی کوتاهی پس از اعلام این آمار از سوی من وتو، شبکه بی بی سی در بخش خبری خود آماری را به نقل از سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که نشان می داد رتبه ایران در مصرف مشروبات الکلی فاصله معناداری با آنچه من و تو مدعی شده دارد.

بر اساس این آمار جایگاه مصرفی ایران 166 جهان اعلام شده است.

پیش از این نیز آمارهایی بی اساس از این دست را شبکه من وتو با هدف سیاه نمایی علیه ایران منتشر کرده بود.

گفتنی است یکی از فاکتورهای سلامت و بهداشت در یک کشور میزان مصرف مشروبات الکلی است. بنابراین هر کشوری که مشروبات الکلی بیشتری مصرف کند با مخاطرات بهداشتی بیشتری مواجه است ضمن آنکه بالا رفتن بزه های اجتماعی رابطه مستقیمی با این مساله دارد. در واقع آمارهای بهداشت جهانی هم ناظر به این مساله بوده و هشداری است برای کشورهایی که دارای بیشترین مصرف هستند.

صرف نظر از انتشار اخبار کذب از سوی شبکه من و تو، باید پرسید این آمار با چه هدفی از سوی این شبکه انگلیسی منتشر می شود؟ آیا شبکه من و تو می خواهد به جامعه ایران هشدار دهد و با این کار در واقع زنگ خطر را به صدا درآورده است؟

***هدف فرقه ضاله از رقص و پایکوبی در محرم

فاطمه محبتی یکی از اعضای رهایی یافته از تشکیلات بهائیت با بیان اینکه بهاییت دین نیست، بلکه یک فرقه است، بیان کرد: افراد تحت پوشش این فرقه از خود اختیار و اراده‌ای ندارند و تمام فعالیت‌های آنها تحت نظر تشکیلاتی است که ادعای آزادی تفکر و بیان است.

وی به اهداف این تشکیلات اشاره کرد و افزود: بهائیت فرقه‌ای است که هدف آن از بین بردن دین مبین اسلام است و این فرقه ضاله که از طریق تشکیلات اسرائیل حمایت و پشتیبانی می‌شود، برای رسیدن به اهداف پلید خود دست به هر کاری می زند.

محبتی بیان داشت: تقسیم‌بندی ایام سال و روز بدون قانون خاصی یکی از حربه‌های آنان است،‌ به گونه‌ای که تاریخ تولد علی محمد باب و حسین علی نوری را از تاریخ شمسی به قمری تغییر داده و آن را به روز اول و دوم محرم تعریف کرده و هر ساله در این ایام به رقص و جشن و پایکوبی مشغول می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعضای فرقه بهائیت برای بی‌اهمیت جلوه دادن عزاداری امام حسین(ع) از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند، ابراز داشت: تشکیلات بهاییت به دختران جوان این دستور را می‌دهند که با آرایش زننده و پوشش غیر اسلامی وارد هیأت‌ها و محافل عزاداری امام حسین(ع) شوند تا با این اقدامات قداست مراسم حسینی را از بین برده و هتک حرمت کنند.

این عضو سابق فرقه بهائیت یادآور شد: جریانات وابسته به این تشکیلات در اغتشاشات سال 88 حضوری پر رنگ داشته و در روز عاشورا به خیابان‌ها آمده و به رقص و پایکوبی پرداخته و بعضی از هیأت‌ها را به آتش کشیده و از این رو تعدادی از این افراد توسط ماموران نیروی امنیتی دستگیر شده و روانه زندان شدند که طبق اعترافات افراد دستگیر شده این دستور از بیت‌العدل گرفته شده بود.

 ***پای سینما به عربستان سعودی باز می‌شود!

حمزه الغبیشی، مدیر اداره رسانه‌های صوتی و تصویری در وزارت اطلاع رسانی عربستان سعودی، می گوید که سینما "در حال ورود به کشور است" و "به زودی سالن‌های نمایش فیلم مطابق ضوابط ساخته می شوند."

اکران عمومی فیلم های سینمایی در دهه ۱۹۷۰ متوقف شد زمانی که مفتی ها از سینماها انتقاد کردند و خواستار جدایی زن و مرد شدند.

پس از آن باشگاه های خصوصی همچنان به نمایش فیلم ها ادامه دادند.

مقام ها در این کشور اواسط دهه قبل اجازه گشایش اولین سینما طی ۲۰ سال را دادند، که البته فقط زنان و کودکان حق استفاده از آن را داشتند.

گفته می شود که درحال حاضر فقط یک سینما در مجتمعی در شهر الخبر وجود دارد.

آقای غبیشی همچنین گفته است که طرح ساماندهی وبسایت‌های ویژه اشتراک گذاری عکس و ویدیو در دست بررسی است و به زودی کار کردن با این وبسایت ها مطابق قوانین کشور ضابطه‌مند می شود.

***درخواست «اکبر عبدی» از بنیاد شهید

اکبر عبدی بازیگر سینما و تلویزیون که چندی پیش در منزل مادر شهیدان میرعلی اکبری حاضر شده بود، خطاب به بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مگر نمی گویند اگر کسی برای روزی خانواده اش کار کند جهاد اکبر کرده و اگر در این راه کشته شود شهید محسوب می شود. این 6 عزیزی که در جریان ساخت فیلم سینمایی معراجی ها با ما کار می کردند، و به علت انفجار سوختند و از بین رفتند هم کار دفاع مقدسی انجام می دادند و هم برای خانواده خود زحمت می کشیدند.

وی افزود: یکی از این عزیزان جواد شریفی، انسان وارسته و پاکی بود و به نظر من سیم ایشان به خدا وصل بود. او سالها مامور خنثی کردن مین در نیروی زمینی بود و خدمت می کرد. از رئیس بنیاد شهید درخواست دارم که این عزیزان را جزو شهدا اعلام کنند، به دو دلیل که هم کار دفاع مقدسی می کردند و هم دنبال رزق و روزی برای همسر و فرزندان خود بودند.

اکبر عبدی با توجه به انفجاری که حین بازی در معراجی ها رخ داد گفت: چون در تحریم هستیم به ما مواد منفجره مخصوص فیلم نمی دهند و ما مجبور هستیم از مواد واقعی استفاده کنیم. بخاطر آتش از بنزین سوپر استفاده می کردیم و این دلیل انفجار و متاسفانه منجر به از دست دادن عزیزانمان شد.

***منجی اسرائیلی و رابطه با 21 زن!

خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: دادگاهی در تل آویو برای یک اسرائیلی که 21 زن اختیار کرده و مدعی شده بود موعود است؛ مجازات 30 سال زندان صادر کرد.

این متهم، هدایت یکی از بخش های مذهبی دین یهود را برعهده دارد.

 رادیو ارتش اسرائیل در این باره نوشت: دادگاهی در شهر تل آویو رهبر یکی از بخش های مذهبی دین یهود به نام " جوئیل رتسون" را به 30 سال زندان محکوم کرد زیرا وی با 21 زن ازدواج کرده بود.

دادگاه همچنین او را به برده برداری و سلب آزادی اراده زنان محکوم کرده است.

رادیو عمومی ارتش اسرائیل اضافه کرد: رتسون 65 ساله در مدت 30 سال گذشته دختران کم سن را جمع آوری و ضمن ازدواج با آنها در شرایط بسیار سخت، از این زنان سوء استفاده کرده است.

 روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارنوت هم نوشت: این شهروند اسرائیل زنان خود را در 4 خانه جداگانه مستقر کرده بود و قوانین سختگیرانه و اجباری را از جمله ممنوعیت خوردن گوشت تحمیل کرده بود.

یکی از زنان رتسون گفته بود که او خود را "موعود و منجی" می دانست.

 ***کتابی درباره فواید طلاق و ترک خانه در غرفه مهارت های زندگی!

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ناشران ایران در مشهد مقدس پایتخت معنوی ایران اسلامی در حال برگزاری است اما متأسفانه عدم نظارت دقیق بر محصولات غرفه‌های شرکت‌کننده باعث ترویج و تبلیغ مسائلی شده است که هیچ سنخیتی بافرهنگ اسلامی - ایرانی ندارد.

 به عنوان نمونه یکی از غرفه‌هایی که مدعی تبلیغ و نشر مهارت‌های زندگی می باشد به نشر و توزیع کتابی پرداخته که در آن به تبلیغ فرار از منزل و طلاق پرداخته شده است.

بر روی جلد این کتاب: " ماندن با کسی که قدرتان را نمی داند وفاداری نیست، حماقت است " در حالی رخ نمایی می کند که این ادعا یک آموزه اسلامی ایرانی نمی باشد.

 در معرفی این کتاب نیز چنین آمده: «وقتی خانواده‌اش به او کمک نکردند از زندگی وحشتناکش فرار کند، این دختر یمنی تصمیم گرفت خودش به تنهایی اقدام کند» جالب اینجاست ناشر این عمل (فرار و طلاق) را شجاعانه معرفی کرده است!

این کتاب در سال ۱۳۹۳ مجوز نشر گرفته، آن هم با اینکه مقام معظم رهبری در جلسه با اعضای شورای انقلاب فرهنگی در تاریخ نوزدهم آذرماه ۱۳۹۲ طلاق را یک آسیب معرفی کرده‌اند: « شما فرض کنید در فرهنگ عمومی یک عامل و یک آسیب مهمی به نام طلاق مثلا وجود دارد. حالا اگر چنانچه فرض کنیم در مجموعه‌ی کشور یک تبلیغاتی شروع بشود که بنیان خانواده را سست می کند و به طلاق می انجامد، خب شما مجبورید جلوی این را بگیرید »

 ***لیست خرید پرسپولیس لو رفت

پرسپولیس برای نیم فصل دوم قصد جذب 6 بازیکن را دارد و در همین خصوص نیز با گزینه های زیادی وارد مذاکره شده است.

حمید درخشان با دو بازیکن مطرح لیگ برتری به توافق اولیه دست یافته و باشگاه باید رسما برای جذب آنها وارد مذاکره شود.

یک مهاجم اوکراینی که در لیگ صربستان بازی می کند و بهادر نسیم اف مهاجم گلزن تیم ملی ازبکستان که و عضو تیم نفتچی باکو که در 56 بازی 23 گل به ثمر رسانده جزو گزینه های درخشان برای پرسپولیس هستند.

قرمزهای تهران یک هافبک خارجی نیز جذب خواهند کرد و مهدی جعفرپور را نیز به خدمت گرفته اند.

***عصبانیت شدید عقاب آسیا از اقدام علی دایی

احمدرضا عابدزاده به قدری از صدور حکم زندان محمد مایلی‌کهن ناراحت است که مجبور شدیم بخشی از حرف‌هایش را ننویسیم. عقاب آسیا همواره به پیشکسوتان و مربیانش احترام گذاشته است و اکنون که خبر رسیده مایلی‌کهن به خاطر شکایت دایی باید 4 ماه به زندان برود، در مقام حمایت از سرمربی اسبق خود تأکید می‌کند حاضر است به جای مایلی‌کهن به زندان برود.

***کتک کاری فوتبالیست سرشناس و نامزدش

فیلمی در اینترنت منتشر شده که دیگو مارادونا را در حال کتک زدن نامزد سابقش نشان می‌دهد.

طبق گزارش روزنامه "ال موندو"، این فیلم مارادونا را نشان می‌دهد که در حالت مستی، با نامزد سابقش (روسیو اولیوای 24 ساله) بدجوری حرف می‌زند و بعد هم حسابی از کوره در می‌رود و او را کتک می‌زند. در این صحنه، دختر با گریه داد می‌زند: «وایسا!‌ وایسا! من رو نزن.»

البته چهره مارادونا در این فیلم زیاد واضح نیست و خودش هم کتک زدن خانم اولیوا را تکذیب کرده؛‌ اما خیلی‌ها این ادعای اسطوره آرژانتینی را قبول ندارند و خانم اولیوا را محق می‌دانند و معتقدند آدمی که توی فیلم است، ‌کسی نیست جز مربی سابق تیم ملی آرژانتین؛ به خصوص که اولیوا قبلا هم شوهرش را متهم کرده بود او را کتک می‌زند.

البته داستان رابطه مارادونا و خانم روسیو، قبل از این هم جنجال داشته. مارادونا در سال 1984 با کلودیا ویافانه ازدواج کرد و از او 2 دختر به نام‌های دالما و جیانینا دارد. او در سال 2004 از همسرش طلاق گرفت، ‌اگر چه خانم ویافانه بعد از آن، خیلی جاها همراه مارادونا دیده می‌شد.

مارادونا بعد از ویافانه، با "ورونیکا اوخدا" آشنا شد و نامزد کرد و ظاهرا رابطه خوبی هم با هم داشتند اما مشکل وقتی پیش آمد که خانم اوخدا باردار شد و در فوریه 2013 یک پسر به دنیا آورد. وقتی خبر بارداری خانم اوخدا منتشر شد، زندگی مشترک مارادونا هم دچار تلاطم شد و قبل از تولد نوزاد، ‌از هم پاشید.

گفته می‌شود همسر اول مارادونا و دخترهایش از اینکه او دوباره بچه دار می‌شود، ‌به شدت ناراحت شدند و آنقدر به او فشار آوردند تا همسرش را رها کند.

بعد از مدتی، مارادونا با "روسیو اولیوا" آشنا شد، یک فوتبالیست جوان؛‌ کار این دو به سرعت بالا گرفت و حتی قرار و مدار ازدواج رسمی هم گذاشته شد اما...

کمی بعد از گرم شدن رابطه اسطوره فوتبال آرژانتین با اولیوا، یکی از بستگان خانم اولیوا در یک مصاحبه جنجالی ادعا کرد، کلودیا ویافانه این دختر جوان را استخدام کرده و به او پول زیادی می‌دهد تا همراه مارادونا باشد.

***بازیگر دوآتشه استقلالی: پرسپولیس را له می‌کنیم!

بازیگر صدا و سیما گفت: در دیدار دربی پرسپولیس را له می‌کنیم.

امیر جعفری بازیگر صدا و سیما که امروز در ورزشگاه آزادی حاضر شده بود، در مورد تساوی استقلال و صبای قم گفت: استقلال همیشه خوب است و مساوی و برد فرقی نمی‌کند.

وی در مورد اینکه کدام تیم برنده دربی می‌شود،اظهار داشت: پرسپولیس را له می‌کنیم.

 

****جادوگر معروف فوتبال دستگیر شد

در دیدار صنعت ساری و پیکان از سری رقابت‌های جام حذفی، فرشید گرائیلی، كه به رمالی و جادوگری در فوتبال معروف است، پشت دروازه سید مهدی رحمتی، مستقر شده بود که گفته می‌شد كارهایی را برای باز شدن دروازه پیكان انجام داده است. وی با سرمربی صنعت ساری ارتباط فامیلی دارد.

در همین ارتباط علیپور، دبیر ستاد منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال گفت: «این فرد دستگیر و تحویل پلیس آگاهی داده شده است تا مراحل بازجویی از او به عمل بیاید.»

***ناراحتی شدید خداداد عزیزی از اقدام علی دایی

شاگردان محمد مایلی‌کهن یکی پس از دیگری بابت حکم 4 ماه زندانی شدن او ابراز ناراحتی می‌کنند. دیروز احمدرضا عابدزاده خطاب به علی دایی گفت؛ مایلی‌کهن مربی و معلم و به نوعی پدر ما بوده و نباید از او شکایت می‌کرد و امروز خداداد عزیزی زوج علی دایی در خط حمله تیم ملی از مایلی‌کهن حمایت کرد.

خداداد گفت: ظهر دوشنبه مشغول صرف ناهار بودم که از یک دوست شنیدم به دنبال شکایت دایی، حاجی‌مایلی محکوم به زندان شده و آنقدر شوکه شدم که نتوانستم ناهارم را بخورم و از این اتفاق شدیداً ناراحتم. فوتبال ما از 14، 15 سال قبل میسر اشتباه را در پیش گرفته و با سرعت در این مسیر غلط پیش می‌رود. حال چه زمانی متوجه شود و این مسیر اشتباه را برگردد و وارد میسر درست بشود و به مقصد برسد، خدا عالم است.

 من وارد جزییات نمی‌شوم. علی دایی همبازی‌ام بوده و جدا از آن رفیقم است و دوستش دارم. از سویی حاجی‌مایلی گردن من و خیلی از فوتبالی‌های دیگر حق دارد. یادم هست سال 96 خیلی از چهره‌های شاخص فوتبال ایران را خط زد و یک تیم جوان را برد به جام ملت‌های آسیا. خیلی دل و جرأت می‌خواست که شما مجید نامجومطلق را خط بزنی و داریوش یزدانی و علی موسوی 17، 18 ساله را ببری به میدانی چون جام ملت‌های آسیا و بعد با همین جوان‌ها پس از سال‌ها مقام سوم را بگیری. یا مهدوی‌کیا را با 18 سال سن می‌گذاشت توی زمین و البته خیلی‌های دیگر. در آن ایام حتی حاجی در چند بازی نیما نکیسا را جای احمدرضا عابدزاده بازی داد اما همین عابدزاده از مایلی‌کهن حمایت می‌کند چون هم احمد، هم من و هم بقیه فوتبالیست‌ها می‌دانیم اگر حاجی دو تا ایراد دارد 20 تا حسن هم دارد. شاید گاهی از کلمات تلخ استفاده کند اما دل بزرگی دارد و آدم سالمی است. در کل می‌خواهم بگویم اگر مایلی‌کهن حتی یک روز برود زندان، آبروی فوتبال‌مان زیر سؤال می‌رود و مطمئن باشید تمام رسانه‌های خارجی هم این خبر را پوشش می‌دهند که سرمربی سابق تیم ملی ایران بابت مصاحبه علیه شاگردش زندانی شده است! این سازمان حقوق بشر هم نشسته یکی برود زندان و بیانیه بدهد!

****خانمی با چشمان کم نظیر در دنیا!

زمانی که ما به رنگ صورتی نگاه می کنیم تنها یک رنگ را مشاهده می کنیم و آن صورتی است در حالی که در این رنگ کمی طلایی، زرد، نارنجی و بنفش هم وجود دارد و ما قادر به تشخیص هیچ یک نیستیم. «کانستا آنتیکو» خانمی است که چشمانش حالت خاصی دارد و به واسطه آن می تواند 100 برابر بیشتر از انسان های معمولی رنگ ها را تشخیص دهد. این خانم می تواند تک تک رنگ های دنیا را تجزیه شده ببیند و هیچ چیز برای او تک رنگ نیست.

چشم انسان به طور معمولی از سه مخروط تشکیل می شود که سیگنال ها را گرفته و به مغز ارسال می کند اما چشمان کانستا از 4 نوع مخروط تشکیل شده است. در حالیکه ما تنها 1 میلیون رنگ را تشخیص می دهیم این خانم 100 میلیون رنگ را به وضوح می بیند.

***تونلی که رازهایی در آن نهفته است

جایی در میان منطقه ال پاسو یک تونل عجیب و غریب وجود دارد که از میان کوه های مس عبور کرده و از سمت دیگر کوه ها خارج می شود و حالا پس از سال ها هنوز هم کسی دلیل ساخت آن را نمی داند جز یک نفر.

 "ویلیام هنری اشمیت" معروف به مرد موش کوری کسی است که این تونل را با دست خالی ساخته و دلیل انجام آن را هم فقط خودش می داند.

این مرد در سال 1902 کار ساخت تونل را آغاز کرد و سال 1938 از سمت دیگر کوه بیرون آمد.

در تمام طول این سال ها او با کسی حرف نمی زد و همه او را یک دیوانه خطاب می کردند.

افرادی که دلیل کندن این تونل را از او می پرسیدند او تنها می گفت : این تونل یک میانبر است" البته مشخص نمی کرد این میانبر به کجا می رود.

این مرد سال ها تلاش کرد و تنهایی دل این کوه را سوراخ کرد اما دلیل این کار را به کسی نگفت.

او سال 1938 پس از تمام شدن تونل وسایل خود را جمع کرد و به روستای نزدیک این محل رفت و در سال 1954 نیز درگذشت.

این تونل حالا به یک مرکز گردشگری تبدیل شده است و برخی از گردشگران اعتقاد دارند.

او به خوبی کارش را بلد بوده است زیرا ساخت چنین تونلی نیاز به دانش دارد و دقتی که در تیشه زدن ها دیده می شود کاملا آن را نشان می دهد.

***اولین خودپردازی که وارد ایران شد

باجه اتوماتیک کامپیوتری بانک بیمه بازرگانان، اولین باجه اتوماتیک کامپیوتری است که در ایران و خاورمیانه آغاز بکار کرد. این باجه در دی ماه سال ۱۳۵۱ خورشیدی افتتاح شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.