۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 244138

مدیر تیم فوتبال امید ایران با تایید خبر انتصاب محمد خاکپور به عنوان سرپرست و مدیر فنی این تیم اعلام کرد که طبق نظر علی کفاشیان، تیم امید با سرمربیگری نلو وینگادا در اردوی قطر شرکت می کند.

وینگادا فعلا سرمربی ماند!

به گزارش قدس آنلاین،  حبیب کاشانی در خصوص آخرین وضعیت تیم فوتبال امید ضمن بیان مطلب فوق گفت: محمد خاکپور به عنوان سرپرست و مدیر تیم فوتبال امید منصوب شده است اما باید بگویم هر چه زمان سپری می شود، احساسی در من ایجاد می شود که عده ای تلاششان این است تیم امید به المپیک نرود.

وی در توضیح اینکه این افراد چه کسانی هستند، افزود: سخت است در خصوص این موضوع صحبت کنیم. شاید دوستانی در لباس دشمن و یا دشمنانی در لباس دوست. خواسته یا ناخواسته، عمدی یا غیرعمدی، اتفاقاتی را رقم می زند که نسبت به آنها ابراز تاسف می کنم.

مدیر فنی تیم امید با اشاره به اینکه نمی داند چرا این احساس در وجودش ایجاد شده؟ افزود: پنجشنبه تا ساعت 12:30 با محمد خاکپور صحبت می کردم تا ایشان برای همکاری تیم امید پاسخ مثبت را بدهند. او سابقه ملی بسیار خوبی دارد و 10 سال هم در آمریکا مدرسه فوتبال داشته است. متاسفانه آن قدر موارد اطراف تیم امید دلسردکننده است که حضور چنین افرادی برای آمدن و کمک کردن بسیار سخت است.

وی بار دیگر از محمد خاکپور به خاطر قبول این مسئولیت تشکر کرد و افزود: قرار است ایشان با توجه به علم فنی، درایت و بی حاشیه بودن به تیم امید کمک کند. این نظر شخصی من است که انتخاب ایشان، کمک شایانی به تیم امید خواهد کرد. حضور ایشان باعث می شود پست سرپرستی تنها منوط به دادن برگ تعویض و یا رزرو هتل نباشد و با درایت خود از لحاظ فنی و انضباطی به تیم کمک شایانی خواهد کرد.

کاشانی ادامه داد: آنطور که شنیده ام، نظم و انضباط تیم امید در اینچئون اصلا راضی کننده نبود و طبق اخبار رسیده، بی نظم ترین تیم کاروان ایران، فوتبال بوده است. امروز دیسیپلین و پرستیژ فردی مانند خاکپور کمک می کند این مشکل حل شود.

وی مجددا با بیان اینکه نمی دانم برخی آدم ها چه منافعی دارند که سعی می کنند برای تیم امید مشکل تراشی کنند، ادامه داد: یکی از مشکلات تیم امید، بحث خروج از کشور بازیکنان بود که طی نشستی با سردار احمدی مقدم در این خصوص مذاکراتی صورت گرفت و قرار شد طی نامه ای، مشکل بازیکنان که در این چند وقت می خواهند در مسابقات و تیم امید شرکت کنند را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز بازار شایعه در تیم امید داغ است و هر روز باید اعلام کنم که با فلان شخص برای سرمربیگری و حضور در تیم امید نه صحبتی کرده و نه او را دیده است، ادامه داد: یکی از اعضای کمیته فنی به من گفت شما اگر مشکل خروج از کشور و لباس بازیکنان را حل کنید، شانس صعود تیم امید به المپیک 50 درصد افزایش پیدا می کند. واقعا این موضوع خنده دار نیست؟ آیا مشکل تیم امید فقط همین دو مسئله است.

مدیرفنی تیم امید در مورد اعلام نام شش گزینه برای هدایت این تیم، این گونه اظهارنظر کرد:از روز اول که آمدم، چهار جلسه با اعضای کمیته فنی داشته ام که همه آنها بالتفاق اعلام کردند ادامه حضور وینگادا کمکی به تیم امید نمی کند. حتی آنهایی که در تیم امید کنار این مربی بودند، به این جمع بندی رسیدند که ادامه همکاری با وینگادا مثبت نیست. پس از این اتفاق من از آنها سئوال کردم شش ماه پیش چرا او را آوردید که گفتند به خاطر رزومه خوبش.

وی اضافه کرد: کارنامه موفقیت وینگادا کاملا مشخص است اما در جمع بندی صورت گرفته، عدم ارتباط نزدیک با بازیکنان و پرستیژ نداشتن برای اجرای برنامه ها، دلیلی عنوان شد که باعث ایجاد مشکل برای تیم امید شده است.

کاشانی با اشاره به اینکه در توصیف این شاخصه ها، افرادی مانند معینی و محصص بیشتر می توانند کمک کنند، افزود: در بین گزینه هایی که برای هدایت تیم امید معرفی شدند، یک عده مربیان جوان و با انگیزه مانند منصوریان و گل محمدی بودند و عده ای دیگر مانند فرکی و مایلی کهن در فوتبال ایران بسیار باتجربه اند. هاشمیان هم که تا دی ماه باید دوره مربی گری را پیگیری کند.

وی در مورد انتخاب مربی خارجی برای تیم امید هم اظهار کرد: در این چهار ماه باقی مانده تا آغاز مسابقات انتخابی المپیک، اگر یک مربی سطح بالای بین المللی را هم بیاوریم، برای برقرار ارتباط و آماده سازی تیم، زمان کافی را ندارد. ما تنها دو بازی در روزهای فیفا و یک اردو در زمان برگزاری جام ملت ها برای آماده سازی تیم داریم و بهترین مربیان دنیا نیز برای آشنایی با فرهنگ و فوتبال ایران، در این مقطع کوتاه نیاز به معجزه دارند.

مدیر فنی تیم امید ادامه داد: در چنین شرایطی با توجه به اینکه با کرانچار کار کردم، از روحیه او مطلع و آشنا بودن این مربی با فوتبال ایران، نامش را در بین گزینه های هدایت تیم امید قرار دادم. قرار شد در این خصوص با آقای کفاشیان، کی روش و اعضای هیات رئیسه فدراسیون جلسه ای داشته باشیم. هر چند کارلوس کی روش گله داشت که بهتر بود وینگادا بماند. اما این مربی به خاطر مشکلات مالی تیم، نتوانست در تهران حضور یافته و از عملکردش در نشست های فنی دفاع کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر وینگادا به ایران بیاید به خاطر پرداخت نکردن بدهی مالیاتش از سوی باشگاه پرسپولیس ممنوع الخروج می شود، افزود: آخرین مهلتی که فدراسیون برای این مربی گرفته بود، 15 مهرماه بود البته بلیت ایشان برای ملحق شدن به اردوی قطر که قرار است که از روز 19 تا 28 آبان ماه برگزار شود، تهیه شود؛ اردویی که تیم امید در آن دو بازی تدارکاتی انجام می دهد.

کاشانی با اشاره به اینکه حتی کی روش هم گفت من در مسائل فنی از وینگادا دفاع نمی کنم اما مشکلاتی را برای این مربی به وجود آوردند که باید خودش از آنها دفاع کند، ادامه داد: قرار بود روز چهارشنبه این مسائل را در هیات رئیسه مطرح کنیم که متاسفانه به ما وقت داده نشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: روز پنجشنبه هم من پیگیر این موضوع بودم زیرا اگر تیم امید می خواهد با هدایت وینگادا در قطر شرکت کند، طبق نظر کمیته فنی نمی تواند چیزی را به تیم اضافه کند، زیرا زمانی که بحث ماندنش بود، چنین اتفاقاتی در اردوی تیم امید رخ داد و امروز که می خواهد برود، چه کاری در اردوی قطر خواهد کرد. قرار نیست آنجا معجزه ای صورت گیرد.

مدیر فنی تیم امید با اشاره به اینکه در مقطع فعلی امکان همکاری با منصوریان، گل محمدی و فرکی وجود ندارد، یادآور شد: نظر کفاشیان این است که تیم امید با هدایت وینگادا در اردوی قطر کارش را دنبال کند.

وی اضافه کرد: من منتظر بازگشت کی روش بوده ام زیرا نظر کی روش برای فدراسیون فوتبال در مورد تیم امید مهم است. ابتدا او قرار بود امروز و فردا از مالزی به ایران بازگردد اما انگار در برنامه اش تغییری ایجاد شده و بعد از تاسوعا و عاشورا برمی گردد.

کاشانی در پایان گفت: بنده تمام هم و غمم را برای موفقیت تیم امید گذاشتم اما مباحث رخ داده را بررسی می کنم و اگر ببینم فضا برای همکاری فراهم نیست، کنار رفته و کار را به دوست دیگری می سپارم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.