رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با توجه به کاهش 59 دلاری نرخ هر اونس طلای جهانی نسبت به هفته گذشته، بازار داخلی طلا روز جاری(شنبه) با شوک قیمتی مواجه خواهد شد.

بازار داخلی طلا در آستانه شوک قیمتی/ نرخ سکه 20 هزار تومان کاهش می یابد

به گزارش قدس آنلاین محمد کشتی آرای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره تاثیر کاهش نرخ جهانی طلا در بازار داخل، افزود: نرخ جهانی طلا در روز جاری نسبت به هفته گذشته با 59 دلار کاهش مواجه شده و به همین دلیل پیش بینی می شود این امر شوک قیمتی به بازار داخل وارد کند.

وی اظهار داشت: برهمین اساس پیش بینی می شود نرخ سکه طلا در روز جاری بین 15 تا 20 هزار تومان کاهش یابد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر اضافه کرد: هرچند همزمان با کاهش نرخ جهانی طلا، بازار اصلی طلا به دلیل ایام محرم از امروز تعطیل است اما معاملات تحت تاثیر قیمت های جهانی خواهد بود.

کشتی آرای پیش بینی کرد: تبعات کاهش یکباره قیمت جهانی طلا، بیشتر از حد انتظار بر بازار داخل باشد و بر همین اساس بازار داخل بیش از نرخ جهانی طلا کاهش قیمتی را تجربه کند.

وی ادامه داد: با کاهش نرخ طلا تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در طلا کاهش می یابد و با کاهش معاملات، نرخ ها در این بازار بیش از پیش کاهش خواهد یافت.

کشتی آرای افزود: نرخ سکه تمام بهار آزادی امروز به 912 هزار تومان، نیم سکه به 454 هزار تومان، ربع سکه 265 هزار تومان، سکه یک گرمی به 168 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار به 93 هزار و 300 تومان در روز جاری سقوط کند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.