کارگردان نمایش «طوفان» گفت: متاسفانه درسال‌های اخیر آثار تکراری در حوزه نمایش‌های مذهبی اجرا شده که باعث دلزدگی مخاطب شده است.

نمایش طوفان نگاهی متفاوت به حادثه کربلااست/حوزه نمایشهای مذهبی دچارتکرارشده است

به گزارش قدس انلاین در نشست خبری نمایش "طوفان" که ظهر امروز در تالار اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار شد،"محمد جهانپا"کارگردان وبازیگرنمایش طی توضیحاتی اظهار داشت: نمایشنامه طوفان آخرین اثر نوشته شده توسط حسین فدایی حسین، هنرمند نام آشنای کشور است که وقتی وی برای یکی از جشنواره‌های تئاتر به مشهد آمده بود، درخواست مرا برای کارگردانی یکی از آثارش پذیرفت که با مطالعه چهار اثر از این نویسنده، در نهایت طوفان انتخاب شد.

وی افزود: این نمایش به تصویر کشیدن حادثه کربلا با نگاهی متفاوت است که تماشاگر را به شکل خاصی درگیرخود می‌کند وعلت انتخاب این اثراز سوی من روایت متفاوت یک اتفاق تاریخی است .

محمد جهانپااظهار کرد: من از سال 82 وارد فضای تئاتر و بازی در آن شدم و تاکنون در همه نقش‌ها با موضوعات مختلف بازی کردم اما دغدغه اصلی‌ام در حوزه کارگردانی نمایش‌های مذهبی و دفاع مقدس بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل جذابیت نمایش طوفان را به جرات می‌توان روایت متفاوت گونه آن عنوان کرد که تماشاگر را به سالن نمایش جذب می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به این که تجربه بازیگری را در کارنامه هنری خود دارم، وقتی نمایشنامه را مطالعه کردم همه نقش‌ها و حتی بازیگرانی که می‌توانند در آن به ایفای نقش بپردازند را در ذهن خود تصور کردم اما به صورت مستقیم به بازیگران نقش‌های مورد نظر خود را اعلام نکردم فقط نمایشنامه را برای مطالعه به آنها دادم و پس از مشورت با آنها به یک نقطه مشترک رسیدیم. وی با بیان این که در این نمایش، مسلم بن عقیل اتفاقاتی را که در کربلا رخ می‌دهد پیش از واقعه کربلا در ذهن خود می‌بیند، اضافه کرد: این نمایش به همه شهروندانی که فکر می‌کنند شخصیت‌های واقعه کربلا از اتفاقی که در آینده قرار است بیفتد بی‌اطلاع بودند، یادآوری می‌کند که این امر اصلا درست نیست و همه آنها از حماسه کربلا اطلاع داشتند.

جهانپا با تشکر از حمایت حوزه هنری، مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، معاونت هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و سازمان بسیج هنرمندان از نمایش طوفان تاکید کرد: به نظر من اگر هر هنرمندی در حوزه کارگردانی به صورت تخصصی در یک یا دو ِژانر فعالیت کند اتفاقات بهتری در تئاتر می‌افتد.

علیرضا رواندل به عنوان بازیگر نقش اصلی این نمایش نیز درپاسخ به سوالی در خصوص محدودیت‌ها برای پذیرفتن نقش از سیو یک بازیگر اظهار داشت: وقتی هنرمند می‌داند که گروه نمایش به ویژه کارگردان حرفه‌ای هستند و به کار خود واردند به طوری که هنرمند در تمرین نیز یک لحظه از بازی خود غافل نمی‌شود در آن صورت، راحت‌تر نقش را می‌پذیرد.

علیرضا روان دل ادامه داد: یکی از نقاط قوت این اثر، تجربه بازیگری محمد جهانپا است که به بازی بهتر بازیگران کمک می‌کند زیرا وی همواره روی صحنه است و گویی خودش هم در حال بازی است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از پوستر آن توسط هنرمندان رونمایی شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این نمایش از 9 آذر هر شب ساعت 19 به سالن اصلی تئاتر شهر واقع در بوستان ملت، مجتمع امام فرهنگی هنری امام رضا (ع) حضور بهم رسانند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.