قدس: هشت مرد و زن که از اعضای اصلی باند سرقتهای مسلحانه در مشهد و نیشابور بودند دستگیر شدند.

باند سرقت مسلحانه طلافروشی ها متلاشی شد

فرمانده انتظامی خراسان رضوي با اعلام این خبر گفت: در پی سرقت مسلحانه طلافروشی در نیشابور در تابستان گذشته توسط دو جوان نقابدار، سارقان مسلح با شلیک گلوله یکی از مأموران انتظامی و دو شهروند را مورد اصابت قرار دادند و 4 کیلوگرم طلا را به سرقت بردند.

سرتیپ بهمن امیری مقدم افزود: کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوي و کارآگاهان پلیس آگاهی نیشابور با توجه به اهمیت موضوع تحقیقات گسترده خود را آغاز کردند و بررسی های پلیسی از آن حکایت داشت که سارقان با یک دستگاه خودروی مسروقه پژو پارس از صحنه گریخته اند.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات گسترده پلیسی با ردزنی های اطلاعاتی ادامه یافت تا اینکه پس از گذشت چهار ماه، کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی به اطلاعات و سرنخهای دقیقی دست یافتند که به شناسایی اعضای باند و مخفیگاه آنان در مشهد و نیشابور منجر شد.

سرتیپ بهمن امیری مقدم خاطرنشان کرد: پلیس در این عملیات به طور ضربتی و غافلگیرانه 4 مرد و 4 زن که از اعضای اصلی باند سرقتهای مسلحانه هستند را دستگیر و در بازرسی از محل اختفای آنان یک قبضه اسلحه جنگی، دو دستگاه خودروی سواری و دو کیلوگرم طلای مسروقه کشف شد.

وي گفت: تحقیقات از متهمان پرونده برای کشف سرقتهای انجام شده توسط آنان ادامه دارد.

گفتنی است، ساعت 18:15 سیزدهم مرداد، سه سارق نقابدار با یک دستگاه خودروی پژو برابر یک طلافروشی در خیابان امام خمینی نیشابور توقف و به این مغازه حمله کردند.

پس از وقوع سرقت مسلحانه بی درنگ گشت های یگان امداد انتظامی در محل حاضر و درگیری مسلحانه با عاملان سرقت به وجود آمد، اما ازدحام جمعیت در محل حساسیت عملیات را دو چندان کرد و سارقان که از به خطر افتادن جان شهروندان ابایی نداشتند و از سویی می خواستند با تهدید و ارعاب شهروندان راه فراری پیدا کنند با اسلحه ساچمه ای به سوی یک مأمور انتظامی و شهروندان شلیک کرده و با تغییر خودرو با یک دستگاه پژو 405 از محل گریختند.

سپس پلیس با هماهنگی های به عمل آمده از طریق مرکز فرماندهی و کنترل پلیس طرح مهار را در شهرستان نیشابور اجرا و خودروی سارقان چند دقیقه پس از سرقت در یکی از خیابانهای فرعی نیشابور کشف شد، اما سارقان گریختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساعی IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    1 0
    وقتی طلافروشی کناری من مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت تازه باور کردم که ممکن بود برای من هم اتفاق بیفته. یک شرکتی را به اسم مرد نگهبان که سیستم ضد سرقت مسلحانه مرد نگهبان را وارد میکنه به طلافروشی که مورد سرقت قرار گرفته بود معرفی کرده بودند که کارشون فقط تجهیز بانکها و طلافروشیها به سیستمهای ضد سرقت مسلحانه و ضد سرقت گاوصندوق و خزانه بود. الان هم طلاها پشت ویترین و هم خودمون پشت پیشخوان داخل مغازه در مقابل سرقت مسلحانه امنیت داریم و هم گاوصندوقهامون در مقابل سرقت امنیت دارن. امیدوارم تونسته باشم کمکی بکنم ولی بهتر بود اتحادیه و پلیس به جای توصیه نصب دوربین و کرکره برقی و آلارم از همون اول به ما همین سیستمهای ضد سرقت مسلحانه و گاوصندوق را توصیه میکرد